Ga naar inhoud


DVB-C zenderlijst Telenet


Aanbevolen berichten

Jaren terug toen ik net mijn Duo2 gekocht had, ben ik aan het experimenteren geweest met DVB-C in dat ding en met de zenders van Telenet erop. Autoscan is een bende, dus heb ik dat maar opgegeven.

Enige tijd geleden kwam ik ergens op het www zo'n Enigma 2 zenderlijst van Telenet tegen. Geen DVB-C tuner meer in mijn ontvanger, dus niet bewaard.

 

Inmiddels van iemand een DUO2 aangeboden gekregen om even terug de laatste nieuwe software etc. op te zetten. De man gebruikt zowel DVB-S als DVB-C van jawel, Telenet.

 

Mijn vraag...

Bestaat er effectief zo'n zenderlijst, of kan je die Duo2 met de laatste nieuwe VTI, DVB-C laten scannen en automatisch de volgorde van de provider (Telenet) laten aannemen? Doe je dit met de gemiddelde tv, dan is dit op 2 minuutjes gepiept.

Benieuwd, dank is groot...

 

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


is normaal, is in elke streek zelfde probleem dat je een andere regionale krijgt bij de zender lijst die je download via de instellingen van telenet, 

je kan je gemeente niet opgeven daarin en dan neemt die de regionale die in de algemene lijst staat via 322 Mhz, en de 22 als HD lijst enz.

er bestaat dus een kabel scan optie in dat je kan downloaden in de image (bv de openpli image).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabelscan voor Telenet:

Netwerk-ID   Modulatie   Symbolrate   freq.  Regio

     22        QAM256       6875       322   Vlaanderen
  12 of 14     QAM256       6875       322   Brussel    

 

Maar als je alles ingescand wil (alle regiozenders?) en niet schroomt om zelf een lijst te maken kan je m.b.v. de cables.xml die je hier vindt een handmatige scan doen.

 

P.S. Ik zou graag de settings (lamedb) van u ontvangen nadat u met succes alle zenders heeft kunnen inscannen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of gewoon een handmatige scan doen en netwerk op aan zetten dan vind die alle beschikbare muxen op de kabel waarop die zenders scant, zelf de tijdelijke on demand dingen als er net buren kijken naar on demand dingen ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die "on demand dingen" vindt een netwerkscan meestal juist niet, maar met of i.c.m. een correcte cables.xml wel.

Maar blijkbaar bij Telenet in beide gevallen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit de volledige lijst kunnen vinden via een autoscan. Telenet gebruikt niet gebruikelijke frequenties. Danzij een medelid, alles gevonden. Ik weet niet of het gebruikelijk is dergelijke settings lijsten hier te uploaden? Van mij zit er wel een regionale DVB-T lijst in, ook van tvv antenne.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei hollander95:

hallo, weet iemand of zenders van telenet via cccam werkt ?

mag je totaal vergeten, heeft een Smartcardkey en box key nodig dus vergeet dit maar, zonder die huurbox open te doen en de verzegeling en vanbinnen iets kapot te doen kan je er niet aan geraken. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei hollander95:

bedankt,want bij ziggo kabel kan het wel

daar gebruiken ze ook andere ontvangers van merk waardoor het anders is vanbinnen.

en ze hebben nog 2 coderingen ook draaien, bij telenet enkel Nagra codering en Viacces voor Orange belgie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎25‎-‎3‎-‎2018 om 11:41 zei RaveMaus:

1 Bestaat er effectief zo'n zenderlijst, 2 of kan je die Duo2 met de laatste nieuwe VTI, DVB-C laten scannen en automatisch de volgorde van de provider (Telenet) laten aannemen?

RaveMaus,

ja die zenderlijsten bestaan door derden gemaakt 

{ de volgorde van de Provider overnemen is echter geen pretje gezien uw eigen voorkeuren, dus een eigen lijst eenmalig maken heeft vaak de voorkeur }

 

ja dat kan bijvoorbeeld de Openpli 6.2 doet een dergelijk voorstel bij eerste setup 

overigens heb ik dat scannen en inlezen op de Ultimo (oud) ook met VTI en Blackhole getest en dat gaat net zo goed

 

ja dat aannemen / overnemen van de zendervolgorde is bij nagenoeg alle cable providers gewoon een gegeven

zie settings

config.plugins.CableScan.networkid=5555
config.plugins.CableScan.keepnumbering=true
config.plugins.CableScan.hdlist=true
config.plugins.CableScan.frequency=474

ter lering ende vermaak bijgaand een kort lijstje met eigen voorkeursortering 

ziggolean.zip

aangepast door Tonskidutch
aanvullende info

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand mij de gevonden settings wil toesturen, dan kan ik de cables.xml aan de hand daarvan bijhouden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...