Ga naar inhoud


ziggo zenders ontvangen instellen met xtrend et8000


Gast Macwikki

Aanbevolen berichten

RSA en boxkey voor Ziggo kun je via Google snel vinden. De RSA key van de 0604 en 0606 kaart zijn identiek.. De boardregels verbieden dat ze hier geplastst kunnen worden..

Het oscam.dvbapi bestand kun je zelf gewoon aanmaken. Die zet je gewoon in dezelfde directory waar je andere OScam configuratiebestanden staan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat moet je dan voor 0606 in oscam.dvbapi zetten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P: 0606:000000 natuurlijk! Daar komen alle ECM's op binnen ongeacht uit welke ChID hij komt :). Daarom is de regel needsemmfirst=1 nutteloos. De kaart gebruikt dit interne trucje (het meest wezenlijke verschil tussen de 0604 en de 0606).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu eens kijken of ik het aan de praat krijg.

 

Ik had nog een oude Ziggo kaart liggen van voorheen Digitale TV van Ziggo en is net weer geactiveerd.  Die kaart is 0604.

 

Ik heb dus 2 werkzame kaarten via Ziggo ontvanger nu 0604 en 0606. Maar beide staan op zwart bij ET8000.

 

 

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super.  Het is gelukt. :)  Dank!

 

 

OScam ingesteld op 0606 aan de hand van jullie tips samen met  https://tvheadend.org/projects/tvheadend/wiki/Tvheadend_oscam_ziggo 

 

Als ik de 0604 kaart erin stop doet die het niet maar dat zal wel mee te maken dat ik hem ingesteld heb op de 0606 kaart.  De 0604 kaart zit nu in de humax voor de slaapkamer.

 

Betreft die oude kaart..  Gisteren heeft iemand aan de telefoon van Ziggo die kaart geactiveerd.  Vandaag deed die het nog niet en gebeld.  Bij deze medewerker was  smartcard nummer niet bekend toen ik hem weer gaf. Ik in de wacht en opeens sprongen de zenders aan.  Kwam die medewerker terug aan de telefoon zei hij dat tegen hem gezegd is die oude kaart niet geactiveerd had mogen worden. Ik zei van dat de zenders inmiddels werken en toen zei hij dat ik geluk had. ;)

 

Vind wel raar dat men ene kant oude kaart niet mag activeren. 

 

Ik  neem aan dat als ik ooit zender erbij neem deze ook gewoon open gaat nu met mijn huidige instellingen? 

 

 

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! Zolang de kaarten actief zijn in je "Mijn Ziggo" komen de abonnementen erop...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Mimisiku:

P: 0606:000000 natuurlijk! Daar komen alle ECM's op binnen ongeacht uit welke ChID hij komt :). Daarom is de regel needsemmfirst=1 nutteloos. De kaart gebruikt dit interne trucje (het meest wezenlijke verschil tussen de 0604 en de 0606).

 

Als je gewoon de juiste provid in de reader invult hoef je ook geen P: 0606 te gebruiken.  Die P is overigens alleen maar interessant als je een prioriteit wil geven maar dat is in deze situatie  niet van belang.

 

En elke soort kaart bij Ziggo heeft zijn eigen ECM pid. Kortom ECM's voor een 0604 kaart gaan echt niet werken op een 0606 hoor. Hoewel het kaartantwoord wel voor alle kaarten gelijk is. De CW is immers wel gedeeld. (denk daar maar is goed over na!)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik op technisch niveau niet van meepraten.. Ik heb een 0606 kaart gekregen juist omdat deze standaard gewoon niet werkt. M.a.w. CAID 0604 aanpassen naar 0606. Pas na het prioriseren via dvbapi gaf de kaart pas beeld bij mij (en inmiddels ook anderen). Haal ik de prio in OScam weg dan krijg ik steevast 1 ms (not found) bij de ECM en uiteraard ook geen beeld. Ook is de ECM lengte van de 0606 2 bytes kleiner 4A i.p.v. 4C. Dat de CW's hetzelfde zijn geloof ik onmiddelijk, zelfde provider, zelfde CA... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet iemand of je als je bij Ziggo de Ziggo Mediabox Next box neem. De nieuwe.  Of daar standaard ook een 0606 kaart zit of is die ingebouwd?

 

Gebruik nu de 0606 in de Xtrend en de  0604 in de Ziggo basic ontvanger.  

 

Hoe krijg je de 0604 werkzaam in de Xtrend?  

 

In oscam.dvbapi  0606  veranderen in 0604  en in oscam.server  caid 0604 van maken?  Dit voor het geval ooit nodig moet zijn.  

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boxen met ingebouwde kaart (Virtuele Smartcard) zijn  Nagra. Er zit geen losse kaart in/bij. Reden is dat een aantal kanalen bij Ziggo alleen in Nagra worden aangeboden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Mimisiku:

Boxen met ingebouwde kaart (Virtuele Smartcard) zijn  Nagra. Er zit geen losse kaart in/bij. Reden is dat een aantal kanalen bij Ziggo alleen in Nagra worden aangeboden...

 

Maar weet jij of Ziggo Mediabox Next een smartcard erbij heeft zoals Humax of ingebouwd?

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon bij Ziggo nakijken! De Ziggo Mediabox Next heeft een virtuele smartcard. Er wordt geen kaart geleverd en/of CI+ module. De box activeert via het internet..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Mimisiku:

Gewoon bij Ziggo nakijken! De Ziggo Mediabox Next heeft een virtuele smartcard. Er wordt geen kaart geleverd en/of CI+ module. De box activeert via het internet.. 

 

Waarom zou dit via internet moeten gaan?  Gaat gewoon via de standaard emm's

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat gewoon op de site van Ziggo zelf. Activeren gaat via internet (waarschijnlijk vanwege koppeling MAC adres)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...