Ga naar inhoud


Na de 1803 update krijg ik Windows.old niet weg


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de Windows.old en al zijn sub-folders eens bekeken : dit levert het plaatje "Windows.old 1" op.

Wanneer ik in File Explorer neerdaal dan krijg ik het plaatje "Windows.old 2" wanneer ik de laatste sub-folder "LocalState" aanclick.

Die folder "LocalState" is dus zichtbaar in File Explorere maar staat in werkelijkheid niet (meer) op mijn PC..

Daardoor kan ik de hele Windos.old niet deleten.

 

 

 

 

Windows.old 1.jpg

Spoetnik.jpg

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)
35 minuten geleden zei Pluizebol:

Ik heb de Windows.old en al zijn sub-folders eens bekeken : dit levert het plaatje "Windows.old 1" op.

Wanneer ik in File Explorer neerdaal dan krijg ik het plaatje "Windows.old 2" wanneer ik de laatste sub-folder "LocalState" aanclick.

Die folder "LocalState" is dus zichtbaar in File Explorere maar staat in werkelijkheid niet (meer) op mijn PC..

Daardoor kan ik de hele Windos.old niet deleten.

 

 

 

 

Windows.old 1.jpg

Spoetnik.jpg

 

Oeps verkeerd plaatje toegevoegd : dit is het goeie

1184388547_Windows_old2.jpg.56de276e27894a412160f419a127a66c.jpg

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten staan, zo heb nog een poosje een Roll-Back in geval de update niet deugt (komt wel vaker voor).

 

De Windows.old map wordt aangemaakt als u uw Windows versie of kernel versie upgrade of wanneer u een herinstallatie uitvoert vanuit Windows (de windows.old map wordt niet aangemaakt wanneer u een nieuwe installatie uitvoert via de installatie disk). U kunt de Windows.old map zien als een back-up map waarin de vorige Windows versie in wordt opgeslagen. Stel dat er problemen ontstaan tijdens of na de upgrade van Windows, dan kunt u door gebruik te maken van de Windows.old map terug naar u vorige Windows versie.

 

https://pc-totaal.com/tips-en-trucs/windows-old-map/

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tripleboy:

Laten staan, zo heb nog een poosje een Roll-Back in geval de update niet deugt (komt wel vaker voor).

 

De Windows.old map wordt aangemaakt als u uw Windows versie of kernel versie upgrade of wanneer u een herinstallatie uitvoert vanuit Windows (de windows.old map wordt niet aangemaakt wanneer u een nieuwe installatie uitvoert via de installatie disk). U kunt de Windows.old map zien als een back-up map waarin de vorige Windows versie in wordt opgeslagen. Stel dat er problemen ontstaan tijdens of na de upgrade van Windows, dan kunt u door gebruik te maken van de Windows.old map terug naar u vorige Windows versie.

 

https://pc-totaal.com/tips-en-trucs/windows-old-map/

 

Ja dat weet ik wel Tripleboy, maar :

 

Indien alles goed werkt na een upgrade en ik Disk Cleanup (ook van Microsoft in Windows 10) draai met "old windows" aangevinkt, dan mag ik toch verwachten dat het ook verdwijnt he.

Ik wacht nu de 10 dagen af waarna het theoretisch vanzelf zou moeten verdwijnen.

Maar wat is het nut dan van die Disk Cleanup indien het niet verwijdert wat je aangeeft ?

 

Nog zo'n geintje van MS = het cleanen van de thumbnail cache :

Je kunt in Windows 10 Disk Cleanup het vakje thumbnails zo vaak ont-vinken tot je een ons weegt, na het draaien van Disk Cleanup zijn al je photo en video thumbnails foetsie.

Telkens wanneer je daarna naar een folder gaat met behoorlijk wat files moet Windows ze dan weer aanmaken en dat is totaal nutteloos en pesten van de gebruiker die zijn thumbnails intact wil houden.

Gelukkig is er een simpele registry-edit voorhanden om Microsoft en zijn arrogant Windows 10 te verbieden om aan de thumbnail-cache te komen. Die heb ik hier al gepost.

Met die Windows.old zal er ook wel een goed verstopte oplossing voorhanden zijn en ik hoopte dat iemand in dit forum die zou kennen. Blijkbaar niet tot zover dus.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want de boel is geblokkeerd, ik kijk het even aan en dan pas installeer ik de update, zag al bij mijn vrouw dat er het 1 en ander niet klopt. En het is niet dat ik hem knijp ik heb gewoon geen zin in al het extra werk na de update. Microsoft is helemaal niet AMD vriendelijk vandaar en gooit dus drivers van een jaar oud mee met de update terwijl ik vrijwel elke maand deze driver update via AMD zelf, ik heb nu drivers van April 2018 geinstalleerd staan en weet zeker dat ik met de creators update die oude Januari 2017 drivers weer terug krijg die dan een bus error veroorzaakt waardoor ik een bericht krijg dat mijn hardware veranderd is en ik dus moet rebooten om na de reboot in een rondje te komen want de zelfde melding komt dan weer terug. Dit houd pas op als ik de AMD drivers eraf gooi en alles weer opnieuw installeer met de huidige drivers van AMD zelf. En als dit bij iedere creators update weer gebeurd wordt je er behoorlijk moe van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je instelt dat driver-updates niet automatisch mogen? 1803 installeren, dan de nieuwste driver installeren en weer aanzetten?

 

http://www.itprotoday.com/windows-10/stop-automatic-driver-updates-windows-10

 

Waarschijnlijk werkt het niet, want zit al in 1803 ingebakken, maar bij een laptop met een intel driver werkt het mogelijk wel, omdat die eerst moet worden gedownload. Geen idee hoe het bij jou uit zou pakken...

 



deviceinstallsettings.PNG

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, het is weer 19:00u geweest… tijd om 1803 te updaten… Hiermeer  gaan we van 17134.1 naar 17134.48

 

image.png.26075f65fbcbbeaceb12b9746e04cb44.png

https://support.microsoft.com/en-us/help/4103721/windows-10-update-kb4103721

Improvements and fixes


This update includes quality improvements. No new operating system features are being introduced in this update. Key changes include:

  • Addresses an issue with the April 2018 Windows Servicing update that causes App-V Scripts (User Scripts) to stop working. 
  • Addresses an issue that prevents certain VPN apps from working on builds of Windows 10, version 1803. These apps were developed using an SDK version that precedes Windows 10, version 1803, and use the public RasSetEntryProperties API.
  • Addresses additional issues with updated time zone information. 
  • Addresses an issue that may cause an error when connecting to a Remote Desktop server. For more information, see CredSSP updates for CVE-2018-0886.
  • Security updates to Windows Server, Microsoft Edge, Internet Explorer, Microsoft scripting engine, Windows app platform and frameworks, Windows kernel, Microsoft Graphics Component, Windows storage and filesystems, HTML help, and Windows Hyper-V.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar die creators update gedaan en inderdaad weer mijn radeon settings naar de klote, maar gelukkig geen hardware settings probleem. Nu moet ik dus zelf weer dagelijks gaan kijken voor amd updates want windows gooit dat eruit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen mensen wat doen jullie toch moeilijk zeg.

gewoon rechter muis knop op c drive en dan eigenschappen dan schijfopruimen dan systeembestanden opschonen en dan kies je windows old file.

dan verwijderen en klaar niet meer en niet minder..

 

scheelt bij mij weer 34 GB 😉

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei henkie73:

mensen mensen wat doen jullie toch moeilijk zeg.

gewoon rechter muis knop op c drive en dan eigenschappen dan schijfopruimen dan systeembestanden opschonen en dan kies je windows old file.

 

dan verwijderen en klaar niet meer en niet minder.. 

 

 

scheelt bij mij weer 34 GB 😉

 

gr.

henk

Het probleem is dat sommige mensen kennelijk de Windows.old map niet wegkrijgen, ook als ze schijfopruiming hebben gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei henkie73:

mensen mensen wat doen jullie toch moeilijk zeg.

gewoon rechter muis knop op c drive en dan eigenschappen dan schijfopruimen dan systeembestanden opschonen en dan kies je windows old file.

dan verwijderen en klaar niet meer en niet minder..

 

scheelt bij mij weer 34 GB 😉

 

gr.

henk

 

En wat doe je als dat niet lukt ?

Je hebt blijkbaar enkel de titel van dit draadje gelezen en niet de uitleg van de exacte problemen die sommigen ondervinden.

Wij doen niet onnodig moeilijk hoor en we posten niet zomaar een probleem dat met de voor de hand liggende oplossing in een/twee/drie opgelost is.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei henkie73:

mensen mensen wat doen jullie toch moeilijk zeg.

gewoon rechter muis knop op c drive en dan eigenschappen dan schijfopruimen dan systeembestanden opschonen en dan kies je windows old file.

dan verwijderen en klaar niet meer en niet minder..

 

scheelt bij mij weer 34 GB 😉

 

gr.

henk

Je hebt dus niet gelezen, foei.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...