Ga naar inhoud


Hoe fastcan zenderlijst inladen in "Duitse" Samsung TV


Aanbevolen berichten

Hallo alle wat fijn om hier terecht te kunnen ik heb een brandenvraag aan jullie ik heb via ****** duitsland een Samsung UEMU6199UXZG TV 40 gekocht met de bedoeling hier de canaaldigitaallijst in te lade ik heb zo module met losse kaart ik kan kijken naar alle zenders ook de HDU alleen ik krijg de fastcan zenderlijst er niet in.Volgens de hulplijn van Samsung gaat dat ook niet lukken ! Is dat zo ? Zo ja dan moet er toch op een anderen manier de zenders op volgorden te krijgen zijn ?Gr.Theo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toevallig heb ik vandaag ook bij iemand een Duits model Samung 49UEKS7090UXZG aan de Nederlandse zenders geholpen, om de NPO 1 UHD te kunnen kijken. 

Had wat experimenteren in zich, en heb niet echt als voorkeuze de CD lijst erin, maar die moet je zelf naar eigen keuze op de voerkeuze zenders zetten. 

Het kan dus wel: ]

Als eerste of alle zenders zoeken, let er wel op dat je de LNB instellingen de goede 1,2,3 en of 4 DISEQ plaatsen toewijst. Of gelijk handmatig een NL transponder frequentie erin zetten. Zie tip verder op! 

Dan kun je of automatisch kanaal zoeken, echter leverde me dat slechts enkele NL zenders op, op een totaal van zn`1900 gevonden TV zenders. 

Toen zag ik dat je bij de LNB instellingen, ben even de precisie benaming kwijt, maar is zoiets als "netwerk aan",  moet activeren, zit in zelfde stukje waar je ook de frequenties handmatig ingeeft, en een frequentie van een NL transponder op de 23,5 ingeven, en zoeken. 

doordat hij de link kent die bij alle M7 zenders gekoppeld zijn, leest hij achtereen volgens alle zenders van de CD NL lijst erin, zetten ook enige andere tussen, daar M& internationaal werkt. 

 

Toen de grote vraag: gaat een witte CI+ module in combinatie met een oranje smartcard ook de NPO1 UHD vrij schakelen, in eerste instantie niet..... WEl werdt Fox ERE HD 1 gelijk vrijgegeven, wat hoopgevend was.... 

Intussen kijken of de CI een update wilde draaien, was laatste versie uit 2014 op, en via de site van CD een flink nieuwere versie zien staan, en wel via de CD info zender down te loaden. 

Echter er gebeurt langere tijd niks... Eens smartdkaart eruit en weer erin.. en YYEESSSS de NPO1UHD wordt vrijgegeven, en wel op 2 verschillende kanalen. 

Op deze Samsung kwamen in eerste instantie de eerste NL kanalen rond de nrs 1820 van de 1900 TV zenders, radio zoeken uitgezet. 

 

Kortom ik tevreden, en een NL familie in Gronau heel blij kunnen maken.... 

aangepast door tv-fan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige Harrie in Portugal 🤗 

ik ga de verschillende dingen proberen die je beschreven heb maar ik vrees dat het moeilijk wordt 😥😥 Wat Tv fan doorgegeven heeft is voor mij meer te bevatte maar Avalon erg bedankt voor het mee denken. Als er wel een Handige Harry woont in de Algarve in de buurt van Alte dan is die meer  dan welkom. Vr.gr.Theo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een service remote bestellen TM930 rond na bij de € 20,00 via EBAH

 

Zo moeilijk is het niet je hoeft alleen maar de LOCALSET aan te passen naar BENELUX en dat is binnen 1 minuut gedaan.

Je kan de dan de fastscan lijst kiezen van Canaldigitaal/TVV en als je de Fastscan van TVCabo wilt hebben dan moet je hem weer even omzetten.

 

 

In Portugal heb je wel wat online Platforms zitten als Martplaats

Of bij de FNAC een Logitech Harmony halen en de codes even inkloppen deze kan je ook nog voor je andere apparaten gebruiken 🙂 .


Mazlzlz

Avalon

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

(TypeAA81-002438 )Hallo de speciale Samsung afstandsbediening is al een tijd in mijn bezit en ik ben er nu mee aan de gang.  Al breekt het zweet me uit bang dat ik de verkeerde knoppen indruk .Ik heb de keuze tussen Duits Zwitsers en Oostenrijks hoe kom ik nu bij de Benelux  de speciale knop (extra) doet niets 

Groet Theo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...