Ga naar inhoud


SAB Titan 4 COMBO op welke manier firmware inladen?


Penthe

Aanbevolen berichten

Ik heb een SAB Titan 4 COMBO gekocht deze komt na het weekend aan.

 

Nu heb ik de handleiding inmiddels al bekeken en ziet dat bij het firmware inladen meerdere optie mogelijk zijn maar er wordt verder niet uitgelegd hoe en wat. Is er iemand met een SAB die mij kan vertellen hoe het beste de firmware in te laden, ik bedoel met welke optie(Channellist, no channellist, enz..)? Ik weet dat er ook alternatieve firmware is voor de SAB maar vooralsnog praat ik hier over de orginele firmware van SAB waar mijn Canal Digitaal kaartje zijn werk moet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat ik het met de USB stick moet inladen was me al duidelijk, maar je hebt 4 opties om de firmware in te laden in het menu welke moet ik kiezen? Je hebt met zenderlijst, zonder zenderlijst, met bootloader wat moet ik daar kiezen? In de handleiding wordt daar geen duidelijkheid in gegeven. Met mijn oude ontvanger was de keuze daarbij al gelijk fataal dus vandaar ik het vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden dank voor het antwoord, ik kan dus meerdere kanten op!

 

Ik maak hier ook op uit dat SAB een zenderlijst meestuurt met de firmware die dan hetzelfde zou moeten zijn als de FastScan.

 

Affijn ik verwacht hem Maandag uiterlijk Dinsdag in huis aangezien hij vanaf Nederland is verstuurd, wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb mijn ontvanger nog steeds niet ontvangen, PostNL gaf vandaag pas door dat het pakket in Spanje is aangekomen terwijl deze al weken daar aanwezig was, affijn weken later schijnt mijn ontvanger dus in Spanje te zijn aangekomen. Voor mij dus nooit meer iets via PostNL en nu maar afwachten of de ontvanger daadwerkelijk aankomt want ben het vertrouwen na zo lang wachten wel zo´n beetje kwijt :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn SAB Titan 4 binnen, gisteren stond ineens bij tracking dat het pakket in Spanje was aangekomen en is vandaag hier afgeleverd. PostNL is supertraag.

 

Ik heb hem aangesloten en alles werkt direct en is voorzien van de laatste firmware, het beeld is perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag over de opnames, ik programmeer de SAB en deze begint 2 uur eerder op te nemen, dus ik stop en denk dat ik een fout gemaakt heb en programeer opnieuw en dan start de opname niet op de bewuste tijd. Morgen gaat ik wat meer testen maar het is vreemd als de tijd correct is de opnames daar niet op letten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschilt jouw tijdzone misschien 2 uur met UTC?

Is de eerste gedachte die bij me opkomt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2018 om 23:57 zei Penthe:

Ik woon in Spanje, de tijd is correct en het staat +1

 

Als jullie meedoen met middeleuropese tijd (UTC/GMT+1) en dan ook met zomertijd (+1) kom ik toch op GMT+2 uit.

Maar hoe je ontvanger dit al of niet verwerkt weet ik niet.

 

Ik herinner me dat ik destijds met een digitenneontvangertje ook even moest puzzelen, hoe ik dat probleemloos moest instellen. Of kiezen voor volledig automatisch, of toch voor een GMT+x instelling. Kennelijk zijn  er meerdere manieren in ontvangers, waarop dat geregeld wordt.

Maar misschien is het inderdaad ook een kwestie van de gebruikte firmware, geen idee. Ben benieuwd.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee GMT+1 is goed want ik heb een zomertijd optie die op aan staat en daardoor klopt de tijd, de SAB werkt prima op het opnemen in standbye na wat naar mijn mening een software fout is en waarschijnlijk bij de volgende firmware update is opgelost, de ontvanger gaat na de opname keurig uit als ik dat wil dus dit is allemaal niet zo´n groot probleem. Kwestie van wat geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...