Ga naar inhoud


Out of footprint ontvangst


Alex1970

Aanbevolen berichten


Gefeliciteerd.

Mooi en subtiel systeem met die reflector erop.

Waarom heb je die verwijderd?

Heb m'n twijfels of het systeem er beter van wordt, maar wie weet..

Ik heb hier de 90cm met reflector incl. Inverto Black (nogmaals dank Trust), het beste draaibare systeem qua ontvangst tot 90cm dat ik tot nu heb gehad.

En de 120cm is nog leuker.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Phoenixx,

Vermoedde ik, maar kreeg je echt beter signaal zonder de reflector?

Want die leverde bij mij het echt betere resultaat vergeleken met andere 90 cm's, helemaal met de Black.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi minplus..

Ik krijg flink wat signaal op de fibo met de inverto high gain test lnb, ik kreeg pas een advies van Rimans om de stringtest op de fibo schotel

toe te passen omdat mijn lnb focus pont niet helemaal op een punt stond maar op een gebied van 3 cm speling waar ik signaal kreeg.

 

Het bleek dat de onderkant van de fibo iets verbogen was zodat ik minder signaal had.  Toen heb ik de poten van de schotel iets om hoog getrokken

en nu is de schotel weer stringtest proof..

 

Alleen heb ik een foutje gemaakt, met opruimen ben ik de lnb feedhorn kwijt geraakt, dus ik kan niet meer testen of ik meer signaal ermee heb

maar met de ibu single lnb haal ik wel mbc ontvangst en de ibu feedhorn klopt nagenoeg met de schotel die een f/d van +- 0.57 heeft.

 

Probeer het maar eens en dan met een ibu die veel versterkt uit de 5 gekochte  ibu`s en dan zonder reflector in het brandpunt zetten, dat werkt erg goed..

 

Fibo120_MTI_AP8_TW.JPG

aangepast door Phoenixx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast wel, maar een beetje een noodoplossing met goed resultaat als ik het goed begrijp?

De vervorming van de schotel zal altijd verlies opleveren.

Een goede LNB op de plaats van de reflector zal zeker een goed resultaat geven, vergelijkbaar met een andere schotel, maar m.i. de speciale extra winst van een Gregorian missen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Minplus,

Het is een soort test omdat ik per ongelijk met opruimen de feedhorn van de fibo heb weggedaan.

 

Het viel mij wel eerder op tijdens gebruik van de feedhorn dat de lnb dichter op de feed moest zetten

om meer signaal te krijgen dus met de c120 ring er tussen uit, toen ik een ibu met ductape zo kort mogenlijk

vlak voor de feedhorn opening had zitten had ik een stuk meer signaal als met de c120 flens ertussen.

 

Op de site van Paul Wade kwam ik erachter dat het mischien een impedatie misaanpassing is tussen de feedhorn

en de ibu lnb. Pas heb ik een stukje geschreven over de aanpassing van feedhorn elders op het forum.

 

Voorlopig ga ik nog experimenteren met een andere feedhorn die vandaag binnen is gekomen, een skyware feedhorn.

Zowel met als zonder reflector en zien wat de resultaten zijn. Ook ben ik nog achter de bente schotelbladen aan geweest

maar dat duurt nog even.. (f/d 0.7) Schotel

 

Voor het koppelen van schotels heb ik mijn Triax mastje even anders ingericht en ben met de triax 110 bezig geweest om

die sinds tijden ook weer uit de motteballen te hebben gehaald.. Stringtest is ok ..

 

Om de schotel upsite down te krijgen moet alleen de beugel veranderd worden en niet de rotor positie, alleen het probleem

is dat de graden verdeling van de beugel niet de offset hoek van de schotel haald in upsite down richting. Ik kom 10

graden tekort op de beugel, dus dat word even puzzelen om dit op te lossen, de schotel hoord hier dan onder een hoek

van 33 graden te staan, maar de beugel gaat tot 20 graden, helaas ..

 

Mijn Skyware feedhorn is binnen, mij viel wel op dat veel type feedhorns Channelmaster Feed worden genoemt ook op

Eb..y  er is maar 1 type channelmaster feedhorn, die is de beste feed dus ook geen Raven feed voldoet hieraan

volgens mij ..

 

PIC_0954.JPG

PIC_0960.JPG

PIC_0956.JPG

PIC_0949.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

75 oost  Ku band.

Lukt mij niet altijd.

1_0_1_7_2_1113_2EE0000_0_0_0_20190614211459.jpg

ABS-2A-map-Russia.jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...