Ga naar inhoud


Kanaalnummering Favoritenlijst na volledig uitschakelen


Sverige

Aanbevolen berichten

Ik merk al een aantal dagen een "probleem" met de kanaal nummering in de favoritenlijst, als ik de receiver opstart nadat hij uitgeschakeld was.

Dus geen standby, maar "Ausschalten", zodat ook het display op de receiver uitgaat, en het stroomverbruik echt daalt.

 

Als ik de receiver dan aanzet, en hij na een poosje tot leven gekomen is, is er een probleem met de favoriten lijst, waarin hij staat.

Je verwacht dan dat de eerste zender, nr 1 is, en dan 2 en zo verder...

Dat is niet zo...  de eerste zender is 152...  Terwijl in de infobalk, die tevoorschijn komt, gewoon wel nr 1 staat.

Als ik de zenderlijst afsluit, en dan via de afstandsbediening op Nr 2 druk, gaat hij wel gewoon naar de goede zender, die op nr 2 staat...

Ga ik dan weer naar de zenderlijst, is hij OK...

Het is niet 1x dat ik dat heb, maar iedere keer als ik de receiver aanzet, nadat hij uitgeschakeld was. Vanuit Standby heb je dat niet.

 

Is dit "normaal", ik bedoel, heeft iedereen dat, en is het gewoon een bug... of is er iets mis met mijn installatie?

 

liste1.jpg.00f42dc79c20ad9f92438cf75134efd6.jpg

 

liste3.jpg.75e45b111bb076239473062c270f68a8.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had aanvankelijk een probleem met de klok die niet goed liep. 

Op het Duitse forum las ik dat je dat kon oplossen door een "startzender" te benoemen...  Ik heb daar SVT1 voor genomen, die op nr1 staat.

Hij gaat dus altijd, net het opstarten op Nr 1 staan...  (misschien heeft het daarmee te maken?)

Maar als je beeld krijgt, gaat de infobar aan, en rechtsonder, staat dan wel dat het Nr 1 is... terwijl de lijst anders is.

Er zijn overigens ook geen 151 zenders in die lijst, waardoor hij op 152 zou uikomen...

De skin, is de standaard vti skin VU_HD_1080P

Ik moet nog eens uitzoeken waar ik "voorbeelden" van skins goed kan vergelijken...  want ik had er eerst eentje geprobeerd die er ook opstond... en dat was mij veel te "wild".

Ik ben Technisat gewend, met duidelijke, eenvoudige menu voering...  en wens dit wel te behouden, zo veel als  het mogelijk is... dus geen kleuren explosies etc...

Deze is relatief neutraal... maar zoals gezegd, misschien zijn er "betere"... dat weet ik (nog) niet.  

 

Het is geen "probleem"... alleen een schoonheidsfoutje... ik vermoed een bug.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu is dat een tikje lastig uit te leggen aan iemand die geen eigen lijsten heeft aangemaakt

 

er is een TV favoriten

en

je kunt zelf bouqetten aanmaken

 

(driewerf hoera voor DBE en soortgelijke programma's)

 

en tegelijk moet je weten dat in VTI een paar instellingen aangepast kunnen worden die helpen

zoals Mehrere Bouquets erlauben  JA

in het VTI vu+ wiki staat heel veel om door te nemen

 

zelf bouqetten aanmaken en de juiste nummers blijven zien en gebruiken is een klein beetje afhankelijk van het image maar allemaal naar eigen Gusto instelbaar

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

 

Ik heb de Mehrere Bouquets erlauben op JA...

Ik heb zelf mijn Favoriten lijst gevuld in de Webinterface op de computer... Zenders toevoegen en dan verschuiven tot het goed stond...

Ik heb ook via de web interface een 2e bouquet aangemaakt, genaamd SD, waar de SD zenders inzitten van Das Erste, ZDF en ook de commercielen... voor het geval er erg slecht weer is, want dan werken de SD zenders langer dan de HD zenders...   

 

Doe editors die je noemt, heb ik nog niet geprobeerd...  Die zal ik eens proberen, nadat ik dat onderdeel in de wiki doorgelezen heb.

In principe werkt de web interface goed... maar soms is het wel erg onduidelijk welke zender je neemt, omdat je eigenlijk geen extra gegevens hebt, maar goed, proberen en kijken ;)

 

Maar.....  heeft dat iets te maken waarom de nummering na het heropstarten niet goed is?

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik skin atileHD ben er dik tevreden over heeft niet teveel

poespas en doet alles .

Dat met de klok als je koud boot weet het systeem niet hoe laat het is

de vu heeft geen systeem klok als een pc.

Hij haalt de tijd uit de info die hij van de zenders krijgt die je

ontvangt.

Het vast zetten van een start zender heeft dus geen nut.

het evt nut van vastzetten start zender is dat vu opstart naar

zender laatst ontvangen en dan automatisch zapt naar jou vast

gezette start zender.

Je kan ook zelf even op een andere zender gaan dat is weer alles

ok met tijd enz

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Atile HD eens geprobeerd...  en dan begint hij bij 158.

Maar ook dan komt het weer goed nadat je een andere zender gekozen hebt.

 

Ik zal de zender vastzetten weer uitschakelen...  misschien is het dat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk behoort bij het verplaatsen van een zender / zenders en dus nieuwe settings altijd een init 4 en init 3 (zeg maar een herstart van enigma

ik heb dat nu niet geprobeerd met mijn Ultimo4K maar had dergelijke problemen niet

 

de skin is enkel relevant als je bepaalde skin parts niet hebt geladen

menu

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen zender vast gezet is, gaat hij na het opstarten naar de laatst bekeken zender....  en het kanaalnummer is dan ook gewoon goed!

Dat is dus het probleem geweest.  Het is een bug.

 

Ik ben ook weer terug naar de originele skin.

Bij Atile HD heb ik het gevoel dat er bij de EPG een foto zou moeten staan, rechtsboven... (zoals bij de Technisat EPG)  bij mij was dit leeg...

Misschien heeft ook dat weer met instellingen te maken... voorlopig maar weer terug bij de originele skin...  die is wel OK, en ik begon er net een beetje aan te wennen ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...