Ga naar inhoud


Windows 10 update 1809


Gast catw

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei catw:

mijn register instelling om  Prefetch en Superfetch uit te schakelen i.v.m. de SSD drive werden gewoon ongedaan gemaakt.

 

Is volgens mij ook niet nodig. Windows zet dat zelf uit ook al staat dat in het register aan. De geleerden op internet zijn het er in ieder geval niet over eens.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden zei Psychosammie:

 

Knoeien in het register is niet hetzelfde als user preferences!

 

Ik weet heel goed wat ik doe in de registry ! Ik vond het op een degelijke informatica site.

Iemand een knoeier noemen is iets wat ik nooit doe.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat voorbij aan het feit dat het register niet bedoeld is om daar handmatig wijzigingen in aan te brengen, ook niet als dat van een degelijke informatica site komt. Je kan dus ook verwachten dat Microsoft daar geen rekening mee gaat houden.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Microsoft hoeft er ook geen rekening mee te houden, als ze maar niet instellingen overschrijven. Zelfde als met gebruikersinstellingen. Ik bepaal zelf wel hoe ik dingen geconfigureerd wil hebben. Maar bij elke  release update is het weer hetzelfde. Jammer dat ze niet naar gebruikers luisteren en daar gewoon van af blijven.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiz

 

Een lastige discussie of handmatige veranderingen in het register nu wel of niet tot gebruikersinstellingen behoren.

Microsoft wordt er in ieder geval wel op aangesproken als de performance niet deugt. Het is dus logisch dat ze instellingen als prefetch liever zelf in de hand houden. Het zit er dan dik in dat er gekozen wordt voor een gemiddelde instelling die voor de meeste PC's een goed resultaat geeft.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een verse installatie kan ik me dat voorstellen. Maar als ik dingen wijzig in de registry (hetzij met regedit of via een gui) en ik doe een update, dan verwacht ik dat alles hetzelfde blijft. Tijdens de update worden wel alle applicaties en instellingen mee genomen, waarom dan niet de wijzigingen die er gedaan zijn door gebruikers?

 

Ik vind het meer dan irritant om op elke pc waar ik windows 10 op heb draaien ik elke keer alle instellingen weer moet aanpassen zoals ik het hebben wil. Dat dat afwijkt van een verse installatie ben ik mij zeer bewust van, maar laat die instellingen dan ook gewoon een keer met rust.

 

Voor alle gebruikers die nog moeten updaten, maak een backup van my documents, er zijn gebruikers die hebben gemeld dat die ineens weg was, en reverten naar de vorige versie hielp niet, Dit schijnt een bug te zijn en zou niet moeten gebeuren.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Psychosammie:

Je gaat voorbij aan het feit dat het register niet bedoeld is om daar handmatig wijzigingen in aan te brengen, ook niet als dat van een degelijke informatica site komt. Je kan dus ook verwachten dat Microsoft daar geen rekening mee gaat houden.

 

Daar is het wel voor bedoeld,anders had de register EDITOR niet in windows gezeten.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-10-2018 om 20:43 zei dutchandrew:

Ter info: Gebruikers klagen over verdwenen data na overstap op Windows 10 oktober update.

Dus eerst een update maken lijkt me verstandig.

Dat staat inderdaad op Softpedia,maar die hebben het van Reddit,

Maar ik geloof er niet in,want dan had Microsoft al gereageerd.

Waarschijnlijk hebben de mensen die dit is overkomen de update erop gezet met een gedownloade iso en de verkeerde optie gekozen (niets bewaren)

Afijn,een backup maken kan nooit geen kwaad.(maar dat is ook zonder de melding nodig)

 

Update: Er staat hier een mogelijkheid om de bestanden terug te krijgen.

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Satneef:

Dat staat inderdaad op Softpedia,maar die hebben het van Reddit,

Maar ik geloof er niet in,want dan had Microsoft al gereageerd.

Waarschijnlijk hebben de mensen die dit is overkomen de update erop gezet met een gedownloade iso en de verkeerde optie gekozen (niets bewaren)

Afijn,een backup maken kan nooit geen kwaad.(maar dat is ook zonder de melding nodig)

 

Update: Er staat hier een mogelijkheid om de bestanden terug te krijgen.

 

Lees dit eens https://www.windowscentral.com/microsoft-has-pulled-windows-10-october-2018-update-users-files-go-missing Het is wel degelijk waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2018 om 13:15 zei catw:

Meer instellingen zijn door de laatste update ongedaan gemaakt, mijn register instelling om  Prefetch en Superfetch uit te schakelen i.v.m. de SSD drive werden gewoon ongedaan gemaakt.

Dus kon ik dat ook weer "recht zetten" en nog een paar instellingen.

Maak het jezelf gemakkkelijk en exporteer de sleutel.

Hier heb ik deze tekst voor het register bestand:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnablePrefetcher"=dword:00000000

Plak deze in kladblok en sla op als PrefetchUit.reg

Ga dan daaronder naar 'Opslaan als type' en kies in het pulldown =-menu 'alle bestanden'

Klik nu op het bestand om prefetch uit te schakelen.

 

Tip:Superfecth is tegenwoordig te vinden als Sysmain in services.msc

Start deze via uitvoeren,stop de service,klik er met de rechtermuistoets op en dan op eigenschappen en zet het opstarttype op uitgeschakeld.

Ik vond net een tip voor het uitzetten van Superfetch via het register:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnableSuperfetcher"=dword:00000000

Je kan ook gewoon beide sleutels in 1 bestand zetten.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft pauzeert Windows 10 October-update vanwege verdwenen bestanden

De rest is HIER te lezen dus ze zijn echt wel weg.

 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Satneef:

Maak het jezelf gemakkkelijk en exporteer de sleutel.

Hier heb ik deze tekst voor het register bestand:


Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnablePrefetcher"=dword:00000000

 


Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnableSuperfetcher"=dword:00000000

Je kan ook gewoon beide sleutels in 1 bestand zetten.

Had ik al tijden denk ik;

"SYSTEM/CurrentControlSet/Control/SessionManager/MemoryManagement/PrefetchParameters"
    Open "Enable Prefetcher" and "Enable Superfetch" by double-clicking on them and set their respective values to "0"

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Satneef:

Daar is het wel voor bedoeld,anders had de register EDITOR niet in windows gezeten.

 

Logische reactie maar onjuist. Die editor is nodig omdat het register (als vervanger van de oorspronkelijke INI files) een wan-product is. Grootste fout is dat de Windows configuratie in dezelfde database staat als de programma instellingen en jouw voorkeuren. Dat had gescheiden moeten zijn.

 

Is nu niet snel meer te hestellen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...