Ga naar inhoud


Windows 10 update 1809


Gast catw

Aanbevolen berichten

De update naar windows 10 1809 is snel gegaan enige ontdekte foutje was een veranderde desktop achtergrond op een van de computers.

Het laatst was natuurlijk snel verholpen en alles werkt na de update van gisteren gewoon goed al lijkt het opstarten, door de beveiliging, wel iets trager maar dat nog niet gemeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij duurde de update ( downloaden + installeren +enz) redelijk lang op mijn 64 bits desktop en ook op mijn 32 bits laptop.

Maar het is uiteindelijk vlekkeloos gelukt.

 

1 probleem echter : de fel begeerde "Your Phone" werkt van geen meter:

PC en Galaxy S7 Edge zijn verbonden en de recent photo refreshing loopt ..... zonder 1 foto te laten zien en dan stopt de refreshing na een poosje. 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nog iets :

 

  1. MS heeft de Windows 7 kaartspelletjes er weer eens afgegooid (zielig hoor).
  2. Ik had in de registry het nodige gedaan om de foto en video thumbnails niet te laten opruimen door "storage sense", maar dat was ook weer teniet gedaan (ze leren het niet af om user preferences met rust te laten)

 

 

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Pluizebol:

Oh nog iets :

 (ze leren het niet af om user preferences met rust te laten)

 

 

Jij, als user, hebt niks te willen als voorkeur bij Windows10.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat niet voor niets op je scherm op het laatste moment van installatie "LEAVE EVERYTHING TO US" zegt genoeg lijkt mij :) Hier staat de update er ook op en Windows heeft weer oudere drivers geinstalleert voor mijn gfx dus die mag ik nu weer gaan updaten. Voor de rest is volgens mij alles verder goed gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe Microsoft dit bedoelt, als de pc toch echt met de update bezig zou moeten zijn...

screenshot.150.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Penthe:

Dat eerst een backup maken gaat lastig als je de update automatisch krijgt. Hier niets gemerkt van data verlies trouwens. Enkel dat de update best wel lang duurde, te lang in mijn ogen.

 

Duurde bij mij (in mijn ogen) ook heel lang.

Zowel op een 64 bits desktop als op een 32 bits laptop.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer instellingen zijn door de laatste update ongedaan gemaakt, mijn register instelling om  Prefetch en Superfetch uit te schakelen i.v.m. de SSD drive werden gewoon ongedaan gemaakt.

Dus kon ik dat ook weer "recht zetten" en nog een paar instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 van die monsterupdates per jaar vind ik wel een beetje te veel van het goede.

De vraag is of dit echt nodig is?  Volgens mij niet. eigenlijk... Als iets goed werkt, kan je er beter afblijven...

 

Maar goed, jullie zijn altijd erg snel met die updates, na ca 2 maanden zal die hier ook wel aangekomen zijn...  Ik maak in principe toch om de 14 dagen een backup met Acronis... dus veel kan ik niet kwijt zijn als het echt misgaat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2018 om 21:21 zei Pluizebol:

Ik had in de registry het nodige gedaan om de foto en video thumbnails niet te laten opruimen door "storage sense", maar dat was ook weer teniet gedaan (ze leren het niet af om user preferences met rust te laten)

 

Knoeien in het register is niet hetzelfde als user preferences!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...