Ga naar inhoud


Mutant hd51 start niet op


frekkel

Aanbevolen berichten

Op verzoek Openpli 6.2. Liep vast na de reboot. Daarna alle kabels verwijderd, kaart stak ik er zelfs nog niet in. Geheugenstick ook afgekoppeld, kabeltje erin vanachter en hij liep weer vast op het mij inmiddels welbekende scherm.

IMG_20181110_154422782.jpg

IMG_20181110_154539805.jpg

IMG_20181110_154543066.jpg

IMG_20181110_154545227.jpg

IMG_20181110_154713244.jpg

En ik had hiervoor dus al die bootloader geflasht via de link die men mij hier gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dezelfde box en al een paar keer voorzien van andere images.

 

Misschien een overbodige vraag maar wacht je nadat je hd51 stb 4 k ziet nog een tijdje? Of zet je de box uit? Nadat je dit ziet duurt het namelijk (soms) zeker nog ruim 5 minuten voordat hij daadwerkelijk opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien op het internet aansluiten tijdens de flashing, kan zijn dat er nog wat uit de feeds via internet opgehaald moeten worden na de flashing.

 

Blijft vreemd dat hij niet met een vraag komt. Kan je ook een andere hdmi kabel of tv proberen?

In het begin gaat de image ook bepalen wat voor resolutie de tv heeft.

 

Het flashen duurt ongeveer 2 minuten, het usb stick lampje moet ongeveer 2 minuten knipperen. Wanneer het lampje van de usb stick uit is, duurt het nog ongeveer 3 minuten voordat hij up en running is. Als het knipperen van de usb stick maar 30 seconden of zo duurt, is de image niet gelezen van de usb stick. Andere stick gebruiken, zo klein mogelijk, 2 gb is genoeg en fat 32 formateren.

 

Indien hij nog niet opstart kan je daarna ook zonder usb stick, uit en aan doen door de standby knop weer lang vast te houden tot dat hij reboot.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ton68:

Ik heb dezelfde box en al een paar keer voorzien van andere images.

 

Misschien een overbodige vraag maar wacht je nadat je hd51 stb 4 k ziet nog een tijdje? Of zet je de box uit? Nadat je dit ziet duurt het namelijk (soms) zeker nog ruim 5 minuten voordat hij daadwerkelijk opstart.

Nog eens open atv geflasht, er was verbetering, na dat hd51 scherm sprong hij plots naar 'booting...'. Daar staat hij nu zo'n uurtje op. 

 

1 uur geleden zei beeheap:

En wat zegt de verkoper?

Nog niet gecontacteerd, ik wou het zelf eerst eens proberen. Ondertussen leer ik nog iets bij. Als dat ding tegen morgen niet werkt bel ik hem even.

 

47 minuten geleden zei peper:

Misschien op het internet aansluiten tijdens de flashing, kan zijn dat er nog wat uit de feeds via internet opgehaald moeten worden na de flashing.

 

Blijft vreemd dat hij niet met een vraag komt. Kan je ook een andere hdmi kabel of tv proberen?

In het begin gaat de image ook bepalen wat voor resolutie de tv heeft.

 

Het flashen duurt ongeveer 2 minuten, het usb stick lampje moet ongeveer 2 minuten knipperen. Wanneer het lampje van de usb stick uit is, duurt het nog ongeveer 3 minuten voordat hij up en running is. Als het knipperen van de usb stick maar 30 seconden of zo duurt, is de image niet gelezen van de usb stick. Andere stick gebruiken, zo klein mogelijk, 2 gb is genoeg en fat 32 formateren.

 

Indien hij nog niet opstart kan je daarna ook zonder usb stick, uit en aan doen door de standby knop weer lang vast te houden tot dat hij reboot.

 

Heb momenteel nog geen internetaansluiting aan de tv, de man met de tang moet nog passeren.

Heb al een andere HDMI kabel geprobeerd, maar de Rebox werkt wel met beide.

Ik heb geen lampje op mijn stick, maar het display waarop flashen staat duurt wel ongeveer twee minuten.

 

Nog een kleine vraag, waarom zit er bij openpli maar twee bestandjes in de folder, en bij openatv 4? Bvb Kernel zit daar extra in.

En kun je bvb ook die bootloader map daar bij steken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de usb eruit neemt 

dan de spanning van de ontvanger gans uitzetten effe wachten en dan terug aansluiten 

wat gebeurt er dan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je in ieder geval nog kunt proberen is een andere USB stick om e.e.a. uit te sluiten. Ik zelf draai met Pur e2 image deze zou je ook eens kunnen proberen. In ieder geval het image dat je download uitpakken op de usb stick dan moet het in principe goed gaan. Als je al tot booting komt kan ik me haast niet voorstellen dat er iets mis is met de box zelf. Soms hangt een box zich ook wel een op, dan als je tot booting komt en na ruim 10 minuten nog niet verder komt stekker er uit en nogmaals booten (zonder te flashen dus) vaak komt ie er dan doorheen. Ik heb al vele boxen gehad mijn vorige VU solo bleef met VTI image ook wel een hangen dan aan/uit en hij liep door het bootproces heen. Zelfde had ik laats met een VU 4 K box die bleef ook hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei frekkel:

Heb momenteel nog geen internetaansluiting aan de tv, de man met de tang moet nog passeren.

Ik bedoel natuurlijk de box zelf aan het internet hangen.

Je moet je houden aan de files die in een zip file zitten van de desbetreffende versie en geen dingen er bij zetten.

 

 

Citaat

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke heb je erop gezet 

mutant51hd.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei smetje limb.BE:

als je de usb eruit neemt 

dan de spanning van de ontvanger gans uitzetten effe wachten en dan terug aansluiten 

wat gebeurt er dan 

 

'Blijft op 'hd51 stb 4k' staan Heel soms springt hij dan op 'booting...' maar na een uur staat hij nog op 'booting'.

Wel gemerkt dat gisteren toen ik openatv geflasht had hij na 'hd51 stb 4k' gewoon naar zwart scherm ging. Vandaan met open pli bleef hij gewoon op 'hd51 stb 4k' staan.

16 uur geleden zei ton68:

Wat je in ieder geval nog kunt proberen is een andere USB stick om e.e.a. uit te sluiten. Ik zelf draai met Pur e2 image deze zou je ook eens kunnen proberen. In ieder geval het image dat je download uitpakken op de usb stick dan moet het in principe goed gaan. Als je al tot booting komt kan ik me haast niet voorstellen dat er iets mis is met de box zelf. Soms hangt een box zich ook wel een op, dan als je tot booting komt en na ruim 10 minuten nog niet verder komt stekker er uit en nogmaals booten (zonder te flashen dus) vaak komt ie er dan doorheen. Ik heb al vele boxen gehad mijn vorige VU solo bleef met VTI image ook wel een hangen dan aan/uit en hij liep door het bootproces heen. Zelfde had ik laats met een VU 4 K box die bleef ook hangen.

Vandaag met een andere stick geprobeerd, zowel openpli als die bootloader. In beide gevallen gaat het proces volgens het boekje maar als hij daarna reboot blijft hij gewoon ook weer op 'hd51 stb 4k' staan. Bij box afleggen, stick verwijderen en box terug aanleggen blijft hij ook weer op 'hd51 stb 4k' staan. Dat er daarna 'booting...' opkomt is eerder sporadisch en verder dan dat gaat hij ook niet.

 

4 uur geleden zei peper:

Ik bedoel natuurlijk de box zelf aan het internet hangen.

Je moet je houden aan de files die in een zip file zitten van de desbetreffende versie en geen dingen er bij zetten.

 

 

 

Dat had ik door maar er is nog geen kabel voor handen in de tv hoek.

Ik heb het ondertussen al tientallen keer geprobeerd met het hd51 mapje op de stick. Aangezien het flashen op de display volgens het boekje gaat vermoed ik dat ik alleszins niks mis doe daarmee.

 

2 uur geleden zei smetje limb.BE:

welke heb je erop gezet 

mutant51hd.jpg

De usb zip. Maar ook al geprobeerd met openpli 6.1, openatv, openhdf en een mutant factoryimage die ik gevonden had. Resultaat is vrijwel altijd hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens de originele software er terug opzet 

of de multiboot .zip

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik begin stilaan te geloven dat er iets met die bak aan de hand is, maar ik snap niet hoe hij daar perfect werkte en een uur later bij mij thuis niks doet, zonder noemenswaardigheden tijdens het transport. Ik ken er wellicht zelf te weinig van (tot drie dagen geleden wist ik niet wat flashen was) maar ben nu wel nieuwsgierig waar het mis gaat.

 

1 minuut geleden zei smetje limb.BE:

en als je nu eens de originele software er terug opzet 

of de multiboot .zip

 

Ik neem aan dat je met origineel die factoryimage bedoelt, dat moet ik nog proberen met de tweede stick, ga ik nu eens doen. De multiboot versie ook nog niet geprobeerd omdat ik er van uit ging dat die andere wel volstonden als test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wat het waard is, een tijdje geleden speelde er er in een onderwerp ook zoiets, daar bleek het geheugen vol te zitten en was er te weinig ruimte om de box opnieuw te flashen.

 

Misschien is dat hier ook het geval?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog even kunt proberen is

 

A: doe de usb stick eens aan de achterkant erin en flash dan misschien dat hij de "bestanden" aan de voorkant (usb poort) niet goed leest.

 

B: netspanning eraf (snoer eruit halen) dan weer terug stoppen houdt hierbij de knop aan de voorkant ingedrukt voor 5 seconden
 gebruik anders nog een keer een ander image bijvoorbeeld Open HDF 6.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...