Ga naar inhoud


Mutant hd51 start niet op


frekkel

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ceesv:

Voor wat het waard is, een tijdje geleden speelde er er in een onderwerp ook zoiets, daar bleek het geheugen vol te zitten en was er te weinig ruimte om de box opnieuw te flashen.

 

Misschien is dat hier ook het geval?

Er zit geen HD in.

 

1 uur geleden zei ton68:

Wat je nog even kunt proberen is

 

A: doe de usb stick eens aan de achterkant erin en flash dan misschien dat hij de "bestanden" aan de voorkant (usb poort) niet goed leest.

 

B: netspanning eraf (snoer eruit halen) dan weer terug stoppen houdt hierbij de knop aan de voorkant ingedrukt voor 5 seconden
 gebruik anders nog een keer een ander image bijvoorbeeld Open HDF 6.2

Zal ik nog eens proberen. Al heb ik het al geprobeerd in de achterste poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
7 minuten geleden zei frekkel:

Er zit geen HD in.

Maar wel een sold state geheugen, waarin het operating systeem opgeslagen wordt.

Wanneer dat vol is en je probeert opnieuw te flashen loopt de box ook vast.

 

Je kan dat interne geheugen ook voor de opslag van toepassingen en zelfs opnamen configureren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn door diverse gebruikers van de HD51 bootproblemen gemeld. EMMC geheugen beschadigd op een cruciale plek. Al deze apparaten zijn gewoon omgeruild.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier misschien nog een oplossing,

 

Hij kan van  vier plekken opstarten, multiboot, je kan de box forceren om weer van startup_1 te laten starten.

 

https://www.opena.tv/mut-nt-hd51/26573-defektes-multiboot-image-nun.html

 

Kan je hem ook benaderen met telnet of ftp?

 

Dit moet in startup staan, bij niet multiboot.

 

boot emmcflash0.kernel1 'root=/dev/mmcblk0p3 rw rootwait hd51_4.boxmode=1'

 

en in  startup_1_mode12, voor picture in picture,

 

boot emmcflash0.kernel1 'brcm_cma=520M@248M brcm_cma=192M@768M root=/dev/mmcblk0p3 rw rootwait hd51_4.boxmode=12'

 

image.png.f7d0b461e424d51d3bbcdcf81bdeb1ab.png

 

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2018 om 17:51 zei ceesv:

Maar wel een sold state geheugen, waarin het operating systeem opgeslagen wordt.

Wanneer dat vol is en je probeert opnieuw te flashen loopt de box ook vast.

 

Je kan dat interne geheugen ook voor de opslag van toepassingen en zelfs opnamen configureren.

Nuttige info. Maar ik neem aan dat je dat interne geheugen pas kan vrijmaken eens de box opgestart is...?

Anderzijds vermoed ik niet dat dit de oorzaak is aangezien de vorige eigenaar nog een pak toepassingen gewist heeft alvorens hem stil te leggen en ik hem mee naar huis nam.

 

Op 11-11-2018 om 18:12 zei Mimisiku:

Er zijn door diverse gebruikers van de HD51 bootproblemen gemeld. EMMC geheugen beschadigd op een cruciale plek. Al deze apparaten zijn gewoon omgeruild.

Aha, nog meer nuttige info. thx.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-11-2018 om 07:18 zei peper:

Hier misschien nog een oplossing,

 

Hij kan van  vier plekken opstarten, multiboot, je kan de box forceren om weer van startup_1 te laten starten.

 

https://www.opena.tv/mut-nt-hd51/26573-defektes-multiboot-image-nun.html

 

Kan je hem ook benaderen met telnet of ftp?

 

Dit moet in startup staan, bij niet multiboot.

 

boot emmcflash0.kernel1 'root=/dev/mmcblk0p3 rw rootwait hd51_4.boxmode=1'

 

en in  startup_1_mode12, voor picture in picture,

 

boot emmcflash0.kernel1 'brcm_cma=520M@248M brcm_cma=192M@768M root=/dev/mmcblk0p3 rw rootwait hd51_4.boxmode=12'

 

image.png.f7d0b461e424d51d3bbcdcf81bdeb1ab.png

 

 

 

 

Resetten met de knop reageert hij niet, de rest is chinees voor mij 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sabtriple

 

Ik denk dat frekkel de box 2e hands heeft gekocht als ie het deed ter plekke is dat wat lastig vrees ik voor hem.

 

@ frekkel je hebt wel geprobeert om de spanning eraf te halen en dan weer de spanning erop met de knop ingedrukt het te proberen zoals ik al eerder aangaf? dan zou hij namelijk door moeten booten als dat niet gaat geef ik het vanaf hier op of je moet de box langs brengen maar ik denk dat je te ver weg woont ik woon in de buurt van Arnhem.

 

p.s. met DCC kun je de box benaderen dat is op zich niet zo moeilijk proggie kun je hier o.a. downloaden https://www.bernyr.de/dcce2/

 

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...

Niet laten weten hoe het afgelopen is, komt omdat het toestel nog niet in orde is.

Ik heb dit toestel nu, om dit eens na te zien. Frekkel heeft dit toestel als leek gekocht, heeft er vergeten bij te vermelden, dat hij bij thuiskomst er een 2e tuner bij geplaats heeft alvorens deze op te starten.

Toen weigerde de box.

Ik heb deze nu terug van een nieuwe bootloader voorzien, met de originele image geflasht, nadien nog eens met openpli release 6.2 van 2019/06/17.

Werkt terug, is ook via DCC terug te benaderen, dus ook Oscam is teruggeplaatst. Doet eigenlijk wat hij moet doen.

Enige probleem, is als er een LMB aangesloten wordt start deze niet meer op, of loopt vast als deze al op staat.

Ik heb het vermoeden dat deze tuner defect is, omdat ik Frekkel vroeg hoe hij deze aangesloten had, om de tunerconfigiratie in te stellen.

Bleek deze met 2 LMBs te zijn aangesloten, maar een op de ingang van de tuner en een op de loop trough uitgang.

Nu is de vraag of een LMB op de uitgang van de tuner deze stukmaakt.

Groeten

Philly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eigenaardige is, dat de tuner kan ingesteld worden en geen conflicten geeft zolang er geen LBM aangesloten is.

Je zou denken dat een defecte tuner, steeds een probleem zou geven, ook als er geen LMB aanhangt.

 grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je LNB is defect, wanneer die te veel stroom trekt gaat kan je ontvanger eventueel in de beveiliging gaan.

 

Is de aansluitkabel wel in orde, geen sluiting tussen buitenmantel en binnenader?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2018 om 18:12 zei Mimisiku:

Er zijn door diverse gebruikers van de HD51 bootproblemen gemeld. EMMC geheugen beschadigd op een cruciale plek. Al deze apparaten zijn gewoon omgeruild.

 

Stond zeker in de fabeltjeskrant, vaak is het probleem dat ze in enigma2 een backup terug zetten welk niet werkt met de nieuwe image.

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Philly:

Het eigenaardige is, dat de tuner kan ingesteld worden en geen conflicten geeft zolang er geen LBM aangesloten is.

Je zou denken dat een defecte tuner, steeds een probleem zou geven, ook als er geen LMB aanhangt.

 grtjs

 

Men kan nog proberen om alleen tuner A en alleen tuner B te testen. Dus je zet in de configuratie menu eentje uit/disable.


Als tuner A en tuner B beide ervoor zorgt dat de box niet opstart dan kan men er vrij zeker van zijn dat de LNB of coax kortsluiting maakt zoals ceesv al informeerde.

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...