Ga naar inhoud


Mutant hd51 start niet op


frekkel

Aanbevolen berichten

Om te beginnen: ik ben een leek, maar zoek wel graag het één en ander uit. Ik ben deze week een Mutant gaan ophalen ter vervanging van mijn rebox8500 die steeds maar weer bleef vastlopen. Bij de persoon thuis werd alles opgestart en liep de box normaal (had weinig draaiuren). Toen ik aangaf dat ik daar gewoon maar mee wil tv kijken (tv vlaanderen) en programma's opnemen heeft hij een hele hoop programma's verwijderd waarvan hij zei dat ik dat niet nodig heb. Ik herinner me kodi, oscam,... allemaal chinees voor mij. Vervolgens heb ik de box in de auto gezet, ben naar huis gereden, waarbij ik de box niet laten vallen heb en heb deze thuis aangesloten. Toen ik hem aanzette liep hij vast op het "booting" scherm. Toen ik hem weer aanzette liep hij terug vast, en zo ging het 10 keer. Beetje gegoogeld en beslist om openpli te flashen (stond er ook op). Tijdens de herstart daarvan ben ik tot aan het instellen van de satelliet gekomen, en toen liep hij weer vast. En als ik nu de stroom er af haal en terug opstart blijft hij gewoon op 'hd51 stb 4k' staan en gebeurt er verder niks. Geen idee wat er aan de hand is, heeft hij teveel files verwijderd, is er een ongunstige vibe in huis waar mijn rebox ook steeds op vast liep,...

Kan iemand zo vriendelijk zijn om mij eens een paar instructies te geven welke de volgende stappen zijn, ik lees iets over bootloader flashen en dergelijke maar geen idee of dat iets zou doen. Idealiter zet ik dat ding in fabrieksinstelling maar zo werkt het niet geloof ik.

 

Met dank

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat deze persoon NOOIT meer aan je apparatuur komen,want door oscam kan je TVVlaanderen kijken.

Niet dat dit de reden is dat je box niet meer opstart,maar dit feit zegt al genoeg over deze persoon.

 

Download hier OpenATV,pak deze uit naar een usb-stick.

Schakel de Mutant uit en haal hem van de stroom af met de knop op de achterzijde,steek de stick in een usb-poort.

Start nu de mutant op  en krijg je de melding flashing op het display.

Volg verder de instrukties op het schem.

Ga nadat alles gereed is opzoek naar softcamfeed-arm

Gadan in het menu naar softwarebeheer en install ipk

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm,eigenlijk kun je beter OpenHDF gebruiken.

Doe als bij openATV,maar ipv opzoek gaan naar de softcamfeed ga je in het menu naar OpenHDF toolbox,dan downloader en download oscam en ga dan naar softcam/cardserver manager,kies scam als softcam en kiesdan softcam herstarten.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD51 heeft geen uit en aan knop. Om te flashen stekker er uit. USB stick er in met Open Pli of ATV. Standby knop vast houden en dan de stroom er op. Zo lang vast houden dat flasing in het display komt, kan wel 1 min duren voor de melding komt.

 

Je kan ook flashen met een usb stick er in en dan de standby knop zo lang vast houden dat flashing op de display komt.

 

De usb stick altijd aan de voorkant er in steken niet aan de achterkant. Alleen de voorkant wordt bij boot na gekeken.

 

Ik heb er openpli 6.2 op, totaal geen problemen.

 

Bij het installeren geen backup terugzetten, want die kan een probleem veroorzaken.

 

link laaste openpli image

 

http://downloads.openpli.org/builds/hd51/openpli-6.2-release-hd51-20181105_usb.zip

 

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Dat flashen gaat. Heb het nu met die openatv en openpli al geprobeerd. Het schermpje op de mutant gaat van Flashen naar completed naar reboot naar hd51 stb 4k en daar doet hij niks meer, tv zegt geen signaal. Voor zover ik het begrijp slaat hij aan maar start hij niet op. Is daar een apart programma voor nodig voor dat opstarten? Of bestaat er een manier om dat naar fabrieksinstellingen te krijgen om al het voorgaande ongedaan te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je een defecte box hebt..... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Satneef:

Laat deze persoon NOOIT meer aan je apparatuur komen,want door oscam kan je TVVlaanderen kijken.

Niet dat dit de reden is dat je box niet meer opstart,maar dit feit zegt al genoeg over deze persoon. 

 

 

Ik vind het een beetje onzin om dit soort uitspraken te doen, misschien had hij oscam er op staan met wat lijntjes er in of is hem verteld dat men alleen officieel wil kijken. Je kunt elke softcam natuurlijk zelf toevoegen.

 

Het kan zijn dat de verkoper wist dat deze box niet goed werkt maar iemand die verstand van zaken heeft zou eerder een fabriek reset doen of opnieuw flashen.  Met de-installatie neem je juist een risico dat dingen vastlopen als de box niet stabiel is.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe firmware, dat zou ook best een oplossing kunnen zijn, deze gebruik ik.

hd51-bolt-v107r19.zip

 

 

Trouwens, de fabrieks reset heb je eigenlijk al gedaan met de nieuwe firmware, je moet ook geen oude back-up laten terughalen.

 

 

Misschien blijft hij hangen op de harddisk die er in zit, die dan even afkoppelen door het stekkertje van de harddisk er uit te trekken.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

En u raadt het al. Bolt -> completed -> reboot -> hd51 stb 4k en dan niks meer.

Ga het spel gewoon uit het raam flikkeren geloof ik.

 

HD kan het probleem niet zijn want er zit nog geen in. Heb er gisteren enkel een tweede tuner in gestoken (S2X). Maar daarvoor deed hij ook al zo dus dat lijkt me ook de oorzaak niet.

aangepast door frekkel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is niet leuk meer. Anders nog een keer alles afkoppelen,  dus ook hdmi tv en opnieuw openpli 6.2 installeren. 

Om te kijken of hij verder komt dan alleen de boot. Kan je anders ook een paar foto's maken van de verschillende meldingen op het display.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, nog een keer wat je hiervoor zei, ook de kaart er uit als die er in mocht zitten, geen usb disk aansluiten e.d.

Lijkt wel anders dat de flashing niet goed gaat.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...