Ga naar inhoud


Welke satellietontvanger kiezen?


pirrewit

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Penthe:

De VU+ kan wel 1 van de beste zijn maar heeft garantie tot de deur en dat is minder positief.

Dat begrijp ik niet...  Ik heb toch via mijn Duitse leverancier echt 24 maanden garantie.

Dus als er een tuner of wat dan ook het in die eerste 2 jaar zou begeven, heb ik geen probleem... 

Door wat je schrijft vraag ik me af wat er aan de hand is???

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


50 minuten geleden zei Tonskidutch:

sommigen kopen op de zwarte markt in Zaandam, maar we hebben het niet over cloontjes

Dus dat is garantie tot overhandiging, zeg maar..😀

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei pirrewit:

Dus giga en DM lijken goede vervangers maar wat doen die zoveel beter dan mijn goed werkende DB8000.

Autotimer ken ik zelfs niet dus zal ik het ook wel niet missen denk ik en mijn DB heeft nauwelijks een probleem. Eens om de zoveel weken even wat wieltjes die na herstart weer voor zoveel

weken verdwenen zijn. Apps gebruik ik nauwelijks. Webif ,Rytec en nog een paar en dat is het.

Maar met goede raad ben ik misschien wel te overtuigen.☺️

plan jij geen opnames ? Ik laat alle programma's die mij interesseren opnemen via autotimer, en kijk achteraf zodat ik de reklame kan doorspoelen. Via autotimer mis je geen enkele aflevering. Probeer het eens, na installatie ga je naar de epg en zet je op een interessant programma en druk op [menu] - je ziet een nieuwe optie "maak autotimer aan". Eenmaal aangemaakt worden er opnames gepland elke keer dat dit programma verschijnt in de epg.

voor het overige zijn er inderdaad geen grote verschillen tussen de "oude" db8000 en de nieuwe generatie ontvangers, als je de hogere snelheid en ruimer geheugen en UHD mogelijkheid en het grotere aantal tuners buiten beschouwing laat.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jean-Claude:

Ik laat alle programma's die mij interesseren opnemen via autotimer,

Dat ken ik niet... misschien is dat wel eens iets om te onderzoeken hoe dat werkt.

Al ben ik bang dat zo een automatische opname niet zal kunnen onderscheiden tussen de nieuwe aflevering en de 3 overige keren dat het herhaald wordt...

 

De enige reden waarom ik voor vu+ (of Linux in het algemeen) gegaan ben, is voor de mogelijkheid om 3 kaarten (of meer) tegelijk in bedrijf te hebben, en geen beperkingen te hebben bij opnames en doorspoelen (HD+).

Anders was is voor Technisat gegaan, waar ik uitstekende ervaringen mee had... en die toch een stuk gebruiksvriendelijker zijn in het dagelijkse leven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sverige:

Dat ken ik niet... misschien is dat wel eens iets om te onderzoeken hoe dat werkt.

Al ben ik bang dat zo een automatische opname niet zal kunnen onderscheiden tussen de nieuwe aflevering en de 3 overige keren dat het herhaald wordt...

 

De enige reden waarom ik voor vu+ (of Linux in het algemeen) gegaan ben, is voor de mogelijkheid om 3 kaarten (of meer) tegelijk in bedrijf te hebben, en geen beperkingen te hebben bij opnames en doorspoelen (HD+).

Anders was is voor Technisat gegaan, waar ik uitstekende ervaringen mee had... en die toch een stuk gebruiksvriendelijker zijn in het dagelijkse leven.

je kan ook kiezen bij de autotimer tussen welke tijds uur dit opgenomen mag worden, dus bv: een programma speelt elke week of elke dag rond 13.30 maar word soms eens een 5 min vroeger of later uitgezonden, dan stel je in dat het programma uur start om 13 uur tot 15 uur en dan neemt die elke aflevering op die de naam heeft die je wilt opnemen in dat uur dat je hebt ingesteld en via de EPG word gevonden.

als die dan herhaald word om 19 uur bv dan neemt die hem niet op omdat uw uur instellingen niet zijn ingesteld om die tot 19 uur op te nemen.

het is een erg interessante optie voor wie veel opneemt en series volgt bv.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Sverige:

Al ben ik bang dat zo een automatische opname niet zal kunnen onderscheiden tussen de nieuwe aflevering en de 3 overige keren dat het herhaald wordt...

o jawel, het kijkt of de omschrijving reeds in de timerlijst zit, hetzij als nog op te nemen, hetzij als een reeeds uitgevoerde opname.

maar je kan ook filters zetten op tijdstippen en dagen van de week en zo.

persoonlijk laat ik alle afleveringen opnemen, heb toch genoeg harde schijf, en er zou maar iets moeten gebeuren met die ene opname die ingepland werd waardoor de opname mislukt. Als er nu een opname mislukt heb ik nog de andere opnames ter beschikking.

samen met de Rytec epg zijn deze 2 plugins gewoon onmisbaar voor alle enigma2 ontvangers.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

😁

yes sorry beste Zaandammer

:whistle:

 

Dat is voor zeer tijdelijk IPTV, niet bepaald legaal en je ziet ze daar nauwelijks nog.

 

Ik kan mij een Nederlandse (web)shop herinneren die bij VU+ 3 jaar garantie gaf, dat zie ik er al een tijdje niet meer bij staan.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat automtimer betreft, is toch een standaard functie in openpli. Je kan gewoon eenmalig of elke dag week etc opnemen, of is het een aparte plugin?

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox .... Gigablue....Vu+.....Xtrend.... alles  is 4K 

dus keuze genoeg 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor die autotimer informatie...  jean claude en digitaal kijker....Ik kende het niet, maar ga er eens naar kijken.

 

Ik zie wel in de EPG dat er een vierkantje voor de programmanaam staat als ik al eens een aflevering opgenomen heb.

Maar de volgende aflevering heeft dan exact dezelfde naam, dus herkennen of hij hem al dan niet nog eens moet opnemen zal misschien moeilijk zijn.

Ik vermoed dus wel dat het een aparte plugin zal zijn, want ik zag bij de opnames geen timersoort om een reeks op te nemen... wat ik wel al eens deed is bv iedere woensdag van 21 tot 22 uur... omdat dan een bepaalde reeks loopt...  maar die moet je dan ook zelf weer stoppen, en als er iets wijzigt, of ze zenden een dubbele aflevering uit omdat de week ervoor bv door voetballen de aflevering niet kon worden uitgezonden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei peper:

Wat automtimer betreft, is toch een standaard functie in openpli. Je kan gewoon eenmalig of elke dag week etc opnemen, of is het een aparte plugin?

 

 

is een plugin. stop met speculeren en probeer het gewoon eens, je zult versteld staan van de mogelijkheden.

in de setup van de Rytec EPG download kun je specifieren of de autotimer plugin nà elke EPG upload moet uitgevoerd worden. Hierdoor worden automatisch nieuwe timers aangemaakt, en als de start/eindtijd van bepaalde timers niet meer overeen stemt met de nieuwe EPG (omdat de begin/eindtijd opgeschoven is) dan worden die bestaande timers aangepast aan de nieuwe begin & eindtijden (nu ja, binnen bepaalde beperkingen).

bij de Rytec setup duid je ook het beste aan dat bij een nieuwe EPG download de bestaande opgeladen EPG gewist wordt, anders kun je met dubbele entries zitten (oude/nieuwe) met verschillende begin& eindtijden wat dan weer problematisch is voor de autotimer plugin. 

  • Like 1
  • Bedankt 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...