Ga naar inhoud


Welke satellietontvanger kiezen?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel al een tiental jaren een DB 8000met oscam en openpli 6.2 in gebruik. Die werkt perfect doet wat hij moet doen en geeft weinig of geen problemen.

Als ik nu toch eens gek wil doen en een nieuwe wil aanschaffen waarbij de prijs geen rol speelt en ik ook wat m3u iptv kanalen zou willen integreren welke receivers komen dan in aanmerking?

Harde schijf 1 terrabyte. Kabel niet nodig.

Bestaan er al combi's satelliet/iptv receivers?

mvg

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb mij 6 maand geleden een gigablue 4 K Ultra aangeschaft - nog geen sekonde spijt van gehad. Véél sneller dan de db8000, geheugen op overschot. Neem ook zeker en vast FBC tuners, die werken gewoon met je huidige installatie en je beschikt over 2 onafhankelijke en 6 intern doorgeluste tuners - geen timer conflicts meer.

bij de Hans settings zitten nogal wat iptv kanalen, en daarvan werkt de ene al wat beter dan de andere, maar dat zal wel aan het bronmateriaal liggen.

heb er hier een 2TB schijf ingestoken, en er zijn permanente netwerkverbindingen naar mij 2 NAS'en en de 2 andere ontvangers in het netwerk.

één negatief punt (nu ja) : de lokale m7 kaarten werken alleen met oscam. Er is wel een CCcam versie voor deze processor maar die werkt dus alleen met een C lijntje. Mijn kaarten zitten dus in mijn db8000 die nu als kaartserver dient voor mijn 2 andere ontvangers (ik weiger met oscam te werken, al teveel miserie met gehad).

  • Bedankt 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei pirrewit:

Bestaan er al combi's satelliet/iptv receivers?

 

elke enigma2 receiver kan het IP-televisie van bekende gratis internet streams weergeven

IPTV van de bekende providers KPN XS4ALL Telenet Tmobile kun je nooit op een eigen receiver weergeven (die worden aan het serienummer, inlog account, DRM en Macadres gekoppeld van de IPTV box en router)

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

 

elke enigma2 receiver kan het IP-televisie van bekende gratis internet streams weergeven

IPTV van de bekende providers KPN XS4ALL Telenet Tmobile kun je nooit op een eigen receiver weergeven (die worden aan het serienummer, inlog account, DRM en Macadres gekoppeld van de IPTV box en router)

Wie zegt dat? ;)

 

Enfin, wat Tonskidutch al zegt.....elke enigma ontvanger voldoet aan jouw eisen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo eens kijk in de topics van deze merken dan zie ik wel geen opvallende meerwaarde.

Voor 10 jaar was het makkelijk . De prima Humax 5400 in SD vervangen door een DB 8000 in HD . Dat was nodig om bij te blijven en een duidelijk meerwaarde.

Maar nu ,als ik de spec's bekijk, dan stel ik mij de vraag wat een huidig toestel meer/beter kan dan mijn DB8000. Sneller opstarten is natuurlijk geen criterium om te vervangen.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als snelheid enz niet voor jouw van belang zijn dan hoef je niet te vervangen natuurlijk. Het gaat niet alleen om het opstarten ook openen van plug inn's enz. gaat sneller. Ik heb zelf een 1080 oftewel gewone HD televisie ik kan allen maar zeggen dat mijn UHD Mutant HD51 een strakker plaatje geeft dan mijn vorige HD ontvanger. Dus beeldkwaliteit zal in ieder geval beter (moeten) zijn dan de DB 8000, misschien dat dat een overweging kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV van de bekende providers gebruiken MAC adres verificatie, verimatrix codering en via VLAN 4 of 6. Dus niet ‘even’ op een Enigma2 doos. Niet dat het niet ZOU kunnen, maar HOE. Dus momenteel alleen voor de happy few. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is maar hoe je het ziet.......

op mijn db8000 duurde het 15 minuten eer de autotimer met een resultaat kwam. Op de gigablue 30 sekonden.

de db8000 liep ook 1x per week vast door geheugenproblemen - heb ik met de gigablue nog niet voorgehad.

de db8000 is HD, de gigablue UHD, nieuwe generatie - misschien nog niet relevant maar dat komt wel.

 

  • Bedankt 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei dreka1:

Gigablue 4K werkt hier ook prima.

 

Bij de VU + heb je garantie tot de drempel.

 

Succes Pirrewit

Begrijp ik niet helemaal wat je daar zomaar schrijft. VU valt te scharen onder een van de beste STB's verklaar je nader.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus giga en DM lijken goede vervangers maar wat doen die zoveel beter dan mijn goed werkende DB8000.

Autotimer ken ik zelfs niet dus zal ik het ook wel niet missen denk ik en mijn DB heeft nauwelijks een probleem. Eens om de zoveel weken even wat wieltjes die na herstart weer voor zoveel

weken verdwenen zijn. Apps gebruik ik nauwelijks. Webif ,Rytec en nog een paar en dat is het.

Maar met goede raad ben ik misschien wel te overtuigen.☺️

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo lang je ontvanger werkt ...geen andere voorlopig

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...