Ga naar inhoud


Vu+ solo2 en PLI


reinsat

Aanbevolen berichten

Hij schrijft toch dat hij nog naar CD kan kijken en daardoor op 23.5 aan het testen is.

 

Ik zou ook de ontvanger zelf eens laten scannen en zeker nakijken in het tuner menu dat er wel een satelliet is geselecteerd.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zelfs als dan,

ik had mijn settings uit VTI gewoon na het flashen over de openpli gezet met dreamboxedit

je weet wel zenderlijst en lamedb + satellite.xml

en mijn oscam config

 

maar toch jammer van die CI+ support

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uur geleden zei reinsat:

Hallo allen,

Vandaag toch maar begonnen aan de "grote overstap ".

Van VTI naar OpenPLI en van CD naar Joyne.

Uit de openingspost.

 

Op dit moment zijn we in stadium 1, Van VTI naar OpenPLI

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry

joyne dus enkel met de CI+ mogelijk

Openpli en de SOLO2 met een CI+ support indien de certifikaten nog werken

 

omdat het reeds eerder gevraagd en beantwoord werd

hier de link daarheen (weet niet of OpenPli die CI+helper nog aanbiedt)

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvullende info

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee heren,

Vandaag met frisse moed begonnen . Helemaal weer van voor af aan.

Alle overbodige kabels, diseq switches en LNBs eraf gehaald, schotel schoon gemaakt, etc  

Nu aktueel In gebruik:

--Visio big sat.

--1X duo LNB REELOOK.(op de rail in 0 positie)

--Schotel uitgericht op Eutelsat 9b/9a dmv smartphone app sat finder azimuth 175.12 / 31graden tilt / skew op -3  (met andere appS meerdere malen  uitrichting gecontroleerd)

--VUsolo2 met openpli.

 

Van dealer meegekregen dat de Joyne kaart pas geplaatst mag worden nadat zeker is dat de schotel goed uitgericht staat. Dit eerst te controleren door een FTA kanaal op te zoeken (Oranje TV). Dit ivm de automatische registratie bij eerste gebruik. In dien in dat proces iets fout gaat (niet op de juiste transponder bv) kan de kaart onbruikbaar worden. Vandaar eerst goed overtuigen dat de schotel goed staat. (als dit niet zo is dan lieg ik met permissie)

 

Nu verder:

Zoals eerder gezegd uitgericht op de Eutelsat 9E.

aangesloten op Vubox : instellingen tuner gecontroleerd

                                           laten zoeken

                                           optie signaal zoeker (of iets dergelijks)

Helemaal niets!

Had ergens nog een SAB NOVA Android (was ik vergeten )

Deze aangesloten om te kijken of ik daar signaal binnenkreeg.

Wat schetst mijn verbazing !!!! krijg signaal binnen op de 19.2 astra en nog redelijk goed ook.Alles ingeladen en ik had beeld tenmnste op de FTA kanalen .

ondanks dat de CD kaart erin zat geen SBS HD en dergelijke. Terwijl ze wel in de lijst staan .

De lnb en kabel is in ieder geval goed. Uitrichting dus niet .

Heb het flauwe vermoeden dat de ingebouwde sensoren van mijn smartphone ruk zijn.

Weer terug gegaan naar de VU SOLO om te kijken of ik daar signaal had als ik daar de 19,2E in zou geven inplaats van 9E (dat de VU die niet "pakte" was gezien de (mis)uitrichting wel logisch).

 

Helemaal niet!!!

Ben bang dat ik toch ergens in het hele proces iets heb gedaan waardoor de tuner naar de hemel zijn .

 

Ga dadelijk nog proberen om met de bestaande SAT app 10 graden op te schuiven ( in het display dan 185.12)

Kijken wat dat brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update uitrichten schotel

10 graden verder gezet.

De signaalzoeker binnen SAB gaf aan dat ik nu volle bak ontvangst had op 7E.

Van de stand gekomen van 19E dus maar ergens tussenin gaan zitten .

 BAM !!! 9E gaf 93 procent aan. Oke. dus nu is de  175.12 dus gevonden en gelocked. Heb gelukkig een inrichtingkje op de schotel bevestiging gemaakt die ervoor zorgt dat alles op z'n plaats blijft en zo niet, dat eea weer snel terug te vinden is.

Nu tussen de zender (FTA ) gezocht naar TV Oranje (ter controle) ...... niet te vinden (wel BVN). Bleek ik te zitten op de 9A (wordt moe).

In de lijst van de SAB komt 9B niet voor . Kan wel het eea veranderen aan de "tenaaamstelling" van de transponder. Wat is anders aan de 9B ten opzichte van de 9A. als ik dat verander dan kan ik ook bij de kanalen op de 9B.

Nu ik zeker weet dat er signaal is van de 9 graden oost ga ik straks even kijken wat de VU doet . Als dit weer niets is kunnen we er gevoeglijk van uitgaan dat er iets mis is met de tuner(s).

Dan dus nieuwe kopen en deze evt laten repareren om mee te spelen .

Welke wordt er dan aangeraden??? Hoeft geen extra's te hebben (dubbele tuners, opnemen en dergelijke) alleen recht toe recht aan kijken maar wel met SPDIF audio  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor afbreken vorig bericht . (grote vingers).

De meting SAB is dus bij de uitrichting schotel  zoals op de smartphone . Ik zie geen HOTBIRD op AR foto. Leuk die apps maar of ze echt betrouwbaar zijn.

Als het de HOTBIRD blijkt te zijn (zal wel ) dan moet ik nog verder naar "rechts"en dat zou wel kunnen kloppen met de azimuth van 9e (is dan pakweg 8 graden verder)

Fijnafstelling voor onderhoud.jpg

Meting SAB.jpg

Meting via app.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kies je wel de Ku band!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Satelliet toevoegen en Transponder lijst downloaden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen ceesc,

Begrijp wat je bedoelt maar kan niets wijzigen in de lijst van de SAB.

De VU is waarschijnlijk kaduuk.

Heb net de schotel opnieuw uitgericht (zie foto ) De afwijking onder in beeld van ongeveer een graad komt omdat de opnametelefoon te dicht bij de "meettelefoon" staat.

Als ik die weghaal dan stabiel "groen op rood"

Als ik nu op scannen druk krijg ik een lijstje met 3 kanalen isp1/isp2/.... en nog een afkorting. En that's it.

Heb sterk de indruk dat het hem duidelijk zit in de parameters. Weet alleen niet hoe ik dat bij de SAB veranderen (handleidingen waren ze nog nooit goed in )

meting 9e.jpg

sat lijst SAB.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit je nog steeds niet op de goede satelliet uitgericht.

 

Op 9° oost zitten wel een aantal zenders, zoals die van Joyne en nog een boel fransen als ik mij niet vergis.

 

Het is niet omdat de meters goed signaal aangeven dat je op de juiste satelliet zit.

Als die transponder ook op een naburige satelliet zit geeft die de ontvangst van die naburige satelliet weer.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...