Ga naar inhoud


Vu+ solo2 en PLI


reinsat

Aanbevolen berichten

Okee , dat  is duidelijk . Maar als je de meting ziet wat zou je mij dan aanraden . Heb al geprobeerd rustig aan een stuk verder richting zuiden te draaien (graden oost worden dan minder)

maar dit 3 keer gedaan met stapjes van een milimeter (gemeten op de LNB) niets wat uitslaat op de signaal zoeker .

Dat ik niet op de goede sat zit is voor mij nu ook duidelijk. Of ik zie wat over het hoofd of ..........

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik zie onderin het beeld de tekst staan:

F1 voor bewerken satelliet/transponder

 

In die richting zul je het moeten zoeken, maar kijk eerst eens of je de schotel op de juiste satelliet kunt richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei reinsat:

De VU is waarschijnlijk kaduuk.

ik denk dat je gewoon geen juiste satellite.xml in je VU hebt zitten

die kun je op internet downloaden

satellite-xml.org

dan ben je zeker van een juiste basis en dan moet het vinden van zenders op de VU+

heel goed lukken

 

manual scan op 9B

met netwerk ja

vooraf wissen ja

 

maar eerst de uitrichting op orde brengen

 

die SAB ertussen douwen met alle afbeeldingen en metingen is ruis voor mij als je het definitief voor de VU-SOLO2 wilt inrichten

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan hem volgens de meter (app) niet beter uitgericht krijgen . Zoals je op de foto kunt zien kan het niet beter. Ga donderdag een sat bieper halen. Wordt het hopelijk makkelijker de diverse naastliggende sats te vinden en of te indentificeren. Heb overigens nog nooit zoveel problemen gehad met uitrichten . Normaliter een relatief simpel klusje als je nauwgezet en struktureel te werk gaat . Vreemd..!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren even een update.

Dit vwb de VU+. De tuners zijn inderdaad kaduuk. Vandaar dat er helemaal niets gebeurde. Gemeten op de connectoren nul ..nada.

Dat mysterie is opgelost. Nu weer op naar de oplossing van het uitricht probleem. Morgen rustig aan .Donderdag sat tester en nieuwe VU+ gaan halen.

Zal een VU+ ZERO 4K worden gezien mijn lage eisen mbt de mogelijkheden.

Voorzover hartelijk dank voor de technische en morele steun en een goed maar vooral GEZOND 2019!!!!

 

REIN 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde van je tuner... De VU+ Zero 4K is een hele leuke voor het geld. Heb er zelf 5. Voordat je ze gaat gebruiken eerst de laatste firmware installeren en updaten tot er geen updates meer worden gevonden... De drivers van vóór 22-02-2018 waren nog niet goed (géén lock op kanaal na zappen en niet werkende CI en kaartlezer.. Mocht je overgaan naar VTi dan geldt hetzelfde...

 

Leuk bakje (zeker voor het geld). Klein, stabiel en wordt niet warm

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goedenavond MIMISIKU,

Hartelijk dank voor de info . Zo'n zonde is het niet hoor , heb nogal wat mensen uit de audio en meet en regeltechniek om me heen waarvan er een aantal ook aan electronica werken .

Het interne probleem is ook al gelokaliseerd. Voedings elcootjes waarschijnlijk. Kamn hem dan gebruiken als speeldingetje om, als het zo uitkomt, me wat verder te "bekwamen" in het sat gebeuren . De eerste keer 6 jaar geleden niet van gekomen (te risicovol als je er maar een hebt).

Mag ik je contacteren als ik zo'n ding heb en de winkelier dat ding niet wil /kan updaten ? Ga het natuurlijk wel eerst aan hem vragen.

Ben ook blij dat ondanks dat het een instapmodel is het wel SPDIF heeft. Maak gebruik van externe DAC's, vandaar.

 

Weer uitgeschoten , laatste vraag voor het slapen gaan .... heb jij er PLI op zitten ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weliswaar geen @Mimisiku maar wil toch even hierop antwoorden.

 

Bijna elke webshop / leverancier zal OpenPli of VTI op de nieuwe VU+ ontvanger willen zetten want anders kun je er in eerste instantie weinig met het apparaat, dus feitelijk zal jij de VU+ gebruiksklaar diene te ontvangen.

 

Daarnaast heeft het echter mijn voorkeur om zelf de installatie (flash) uit te voeren, al is het alleen maar om het zelf te leren hoe te installeren.

Zo moeilijk is het niet want bovenin dit forum staat een How-To waarmee je de installatie probleemloos zou moeten kunnen uitvoeren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@reinsat

Natuurlijk mag je me contacteren. Daar dient het forum sowieso voor.. Ik heb op de VU+ uitsluitend VTi draaien. OpenPli gebruik ik niet om divere (hele nare persoonlijke) redenen. Maar de reviews met OpenPli op de VU+ Zero 4K zijn ook positief. De VU+ Zero 4K is een single tuner waardoor de meeste firmware zonder problemen zal werken (er kan niet veel mee misgaan)..

@Jürgen

Maar voor die 'service' willen ze vaak wel een extra bedrag uit je zak kloppen en dat vind ik dan weer 'not done'...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank heren voor de reactie,

Prettig om me deze voor mij "stille" dagen te kunnen communiceren over iets gemeenschappelijks luchtigs.

Jurgen, de vraag richting M. ging met name om het "updaten" zoals door M. voorgesteld en niet zo zeer om het "flashen" dat stuk heb ik nu wel onder de knie.

Dat voorafgaand  aan het updaten je eerst zal moeten flashen zal de winkelier hopelijk niet zo erg vinden. In de tijd van deze handeling zal ik voorstellen een bakkie echte brabantse koffie te nuttigen .

Zal ie niet erg vinden als rasechte Tilburger schat ik zo.

 

Wellicht dat een van jullie mij het volgende  wil/kan  uitleggen.

Eerder in deze thread is er sprake geweest van een sattelite .xml.

Weet in grove lijn wat het is en dat het onontbeerlijk is voor een goede werking van de receiver. Maar waarom dat zo is kon ik niet vinden .

Is het bv een norm die ooit bepaald is. Is het zo dat als er een sat /transponder niet in deze lijst staat je dus ook nooit (bv zonder dat je het weet) betreffende sat/transponder binnen kunt krijgen? ....ook niet "per ongeluk"  . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

satellites.xml is niet zozeer 'belangrijk' maar een hulpmiddel bij de automatische scan. In de satellite.xml staan gewoon de actuele transponders van de satellieten vermeld. Bij de automatische scan kijkt de ontvanger naar de ingestelde satellieten en haalt de transponders vervolgens uit de satellite.xml lijst en scant ze één voor één af. Niets meer en niets minder.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als een transponder niet op deze lijst staat en de ontvanger  dus ook niet kan  "weten" dat de transponder er zit, kun je deze transponder ook niet zichtbaar krijgen (vooropgesteld dat  deze programma materiaal cq kanalen draagt)

Platgeslagen: als je bv HOTBIRD uit deze lijst zou halen (deleten ) en je richt de schotel op de HOTBIRD, zal de ontvanger niets detecteren/geen signaal op een signaal zoeker laten zien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies... Dan moet je dus de transponders handmatig ingeven... Zo werkt de FastScan (min of meer) ook.. Je geeft de NIT frequentie van de provider in en zet 'Netwerk zoeken op Ja'.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...