Ga naar inhoud


Vu+ solo2 en PLI


reinsat

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Vandaag toch maar begonnen aan de "grote overstap ".

Van VTI naar OpenPLI en van CD naar Joyne.,

Aller eerst de VU+SOLO 2 geflashed. Ging volgens het boekje .Pli  ziet er  gelikt uit . Het lijkt wel of de Vu nu sneller reageert op de AB

1 lnb (23.5) kabel naar Satlink meter ter controle. alle zenders binnen. kabel overgezet op tuner B (en later ook op A) op de Vu. Tuner A en B in modus enkel  op 23.5 ingesteld  

Naar zender zoeken (fastscan)via  betreffende menu . Resultaat: niets, met de melding zoeken mislukt.

Naar menupunt gegaan (signaal zoeker ) alles blijft op 0 staan .

Iemand enig idee??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Begrijp de vraag niet zo goed, maar heb je de schotel gericht en ontvangst van eutelsat 9°?

Joyne zit niet op 23,5°.

Of gebruik je een lnb met de 9° erbij?

Waarom gebruik je 2 tuners met één kabel?

Indien gericht op 9°, heb je een joyne module nodig die minimum op pre activatie staat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zie het nu ook . Dat het allemaal wat chaotisch overkomt .

Wat is het geval. Om er na 6 jaar weer enigzins in te komen vandaag. Alle hardware losgekoppeld.

Om in ieder geval (stapsgewijze) eerst met Open PLI aan de gang gegaan, alleen de LNB die op  23.5 staat uitgericht met een rechtstreekse kabel op de VU + aangesloten .

Vanaf daar gaat het bovenstaande verhaal spelen . Op de Vu+ dus geen zenders. wel alle zenderlijsten maar steeds de melding "afstemmen mislukt". Ben nu dus nog niets met de Joyne kaart aan het doen. Mijn Abo CD loopt over pakweg 10 dagen pas af.

 

En ik gebruik natuurlijk in dit geval niet twee tuners maar heb de kabel even "omgestoken" om een defect aan de ene tuner uit te sluiten .

Aan het signaal ligt het niet omdat ik ter controle hier een SATLINK WS6906 (sat tester) heb aangesloten en gewoon alle zenders heb kunnen inladen . Jammer dat het scherm hiervan zo klein is anders had ik vandaag Wheeler Dealers niet hoeven te missen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij het loskoppelen de spanning van de vu uitgezet?

Indien nee, kan je de tuner(blik) beschadigd hebben.

Heb je nergens beeld, ook niet op het cd info kanaal dat fta is?

Na je firmware installatie, en indien je werkt met de kaart alleen, moet er een oscam opstaan met de juiste config.

Maar stap één is controleren op FTA zenders, dat je beeld hebt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad de gewoonte om bij ontkoppelen of aansluiten  de spanning eraf te halen is nu ook gebeurt. (net en LNB)

Heb nergens beeld. Uiteraard kijk ik eerst naar de aanwezigheid van de FTA om er zeker van te zijn dat de schotel goed staat. Heb de schotel nu uitgericht staan op de Eutelsat 9b/9a.

CD kaart eruit en OSCAM stilgelegd.

Had hier naar Oranje TV willen gaan, dan was het goed geweest.

Helemaal niets. Tot overmaat van ramp is de SATLINK tester van de trap afgesodemieterd (of is dat met t aan het eind?). Kan nu dus ook niet meer  het signaal controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar de laatste werkende setting?

VTI (her) installeren?

 

Dan sluit je een aantal mogelijke storingsbronnen uit en weet je waar je moet gaan zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, is het je ontvanger of je antenne?

Heb je de mogelijkheid je ontvanger te testen op een ander adres, of een andere werkende ontvanger aan te sluiten op je antenne?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies,......wat is het??

Ga morgen eerst nog even de hele keten na . En dan is het wel aanpoten om de feestdagen niet zonder TV te zitten. Aan de andere kant als het app defect is.....

mag wel na een jaar of 8 dag in dag uit. Alleen jammer dat maandag de sat leverancier dicht is k....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wordt dan kijken met de Canaldigitaal app.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei reinsat:

alleen de LNB die op  23.5 staat uitgericht met een rechtstreekse kabel op de VU + aangesloten .

Dan heb je geen diseqc nodig, omdat je slechts 1 LNB aangesloten hebt.

Ik lees hier dat mensen blijkbaar zenderlijsten van elkaar wensen te gebruiken... als je dat wil, moet je volgens mij erg goed opletten dat jouw configuratie exact hetzelfde is, anders zal dat niet werken.

Probeer dus gewoon eens zelf zenders te zoeken... eerst dan wel de lnb instellingen goed zetten voor het gebruik van slechts 1 lnb, zonder switch dus.

Als de schotel nog steeds goed staat, moet dat dus goed gaan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk beste reinsat dat de fastscanlijst van Canal Digitaal via 2 satellieten wordt uitgezonden.
Sinds het begin via de Astra 19,2 op 12515H, DVB-S, 22.000, fec 5/6,
later ook op de Astra 23,5 via transponder 12070H, DVB-S, 27.500, fec 3/4.

Een satellietontvanger kan ingesteld staan om de zenderlijst via de Astra 19,2 in te laden of via de Astra 23,5.
Laadt jou ontvanger de zenderlijst misschien via de Astra 19,2 die je niet kunt ontvangen omdat je alleen de lnb van de Astra 23,5 gebruikt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien mag ik dat niet zo schrijven als ik deed, maar het is bevreemdend dat je van de ene naar de andere satelliet gaat

 

hij stapt over van VTI naar OpenPli

en

Van CD naar Joyne

 

in OpenPli is geen CI+ ondersteuning standaard aanwezig

daar stopt het dus al

 

maar afstemmen c.q. uitichten moet je daarvan niet afhankelijk maken

dat moet altijd kunnen, daar heb je gelijk in beste sprietje

 

ergens begrijp ik het wel maar er is nog te weinig info over de schotel

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...