Ga naar inhoud


Welke wifi dongle voor Mutant 51?


Schotelspeller

Aanbevolen berichten


Ik denk dat je beter zoiets kan gebruiken, is driver onafhankelijk, toekomst zeker.

Gaat het gewoon via de lan aansluiting, stroom via de usb aansluiting.

Voor de eerste keer connectie wachtwoord instellen via een pc.

 

 

 

 

 

 

aangepast door ceesv
REclame voor webwinkel verwijderd

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een WiFi Bridge is inderdaad beter. Let er wel op dat de WiFi stabiel genoeg is. De Vonets zijn klein, met een kleine antenne... Over grotere afstanden 10m plus werken ze slecht....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook zo, achter nog via het het stopcontact. Usb wifi dongle is het laatste wat ik zou kiezen.

 

 

 

 

aangepast door ceesv
Reclame verwijderd voor webwinkel!

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke wifi stick is een driver nodig, die zal aanwezig moeten zijn en aanwezig moeten zijn in de toekomst. Openpli en anderen hebben wel een heleboel drivers maar is geen garantie dat ze werken voor je stick en voor de toekomst. Als die van @RickBrouwer wel goed werkt zou je diezelfde kunnen kopen.

 

 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peper je hebt gelijk maar ga er maar vanuit dat de driver echt wel in de stick zit, en het automatisch wordt geïnstalleerd. En ja natuurlijk moet je de wifi cliënt aan zetten, soms moet je de wifi plugin via de extenions downloaden maar dat is zo gedaan. Mijn stick is al paar jaar oud ik zal een nieuwe kopen als ik @Schotelspeller was. Gigablue heeft ook een leuke wifi stick! Voor 15-20 euro heb je een 600 mbit/s wide band dual band wifi stick.  En mocht het zijn dat het niet werkt kun je altijd de drivers wel downloaden via extenions..  Ik zat er ook aan te denken om het te kopen maar ik heb al een werkende wifi stick..  Die 300 mbit/s stick van mij streamt met gemak full hd tv zenders en beeldmateriaal etc, maar ik gebruik hem vooral voor upgraden van image en voor software upgrade.. Werkt gewoon goed, 🙂 🙂

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2018 om 14:27 zei RickBrouwer:

maar ga er maar vanuit dat de driver echt wel in de stick zit, en het automatisch wordt geïnstalleerd.

dat is niet altijd waar dat de stick herkent wordt op een eneigma2 kast

en daarom kun je de desbetreffende kernelmodules voor een bepaalde usb chipset erbij laden uit de feed van je image of per hand

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...