Ga naar inhoud


Vu+ 4k ultimo vindt slechts 323 zenders


Hunt

Aanbevolen berichten

Ik ben al geruime tijd zoekende om mijn ziggo abonnement op film1 op de Vu+ 4k ultimo werkend te krijgen, telkens als ik een cable scan doe vindt deze Vu+ 4k ultimo slechts 323 zenders,  hetgeen ontbreekt zijn de film1 zenders. Op mijn humax 5400 welk op dezelfde coax kabel loopt is dit geen probleem en worden alle zenders wel gevonden.

 

Op dit moment gebruik ik de laatste PLI software, voorheen de VTI images gebruikt, echter ook op deze VTI vond ik geen film1.

Zendersignaal 95-99%

 

Ik weet dat je een gecertificeerde ontvanger moet hebben en dat is deze niet,  hele stukken gelezen en tot op heden niet gevonden hoe ik deze erbij kon zetten,

 

Zijn er meer die dit probleem herkennen, en zo ja hebben jullie hierop een oplossing gevonden?

 

aangepast door Hunt
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dit is een probleem van je signaal(kwaliteit). Iedere tuner is meer of minder gevoelig. De Ziggo ontvanger is klaarblijkelijk wat gevoeliger dan die in je VU+. Kwestie van signaalversterker en/of splitter(s) verwijderen.

In sommige regio's zit het Filmpakket op de 122Mhz wat voorheen uitgefilterd in het AOP. In dat geval Ziggo bellen en laten nameten. In dat geval vervangt Ziggo grateloos het AOP.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Hunt:

Op mijn humax 5400 welk op dezelfde coax kabel loopt is dit geen probleem en worden alle zenders wel gevonden.

 

2 uur geleden zei Mimisiku:

In sommige regio's zit het Filmpakket op de 122Mhz wat voorheen uitgefilterd in het AOP. In dat geval Ziggo bellen en laten nameten. In dat geval vervangt Ziggo grateloos het AOP.

AOP toch in orde, maar net te zwak signaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat ik erboven schrijf.... 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best kunnen zijn dat dit met het AOP te maken heeft, ziggo aansluitdoos al jaren geleden eruit gegooid , gebruik nu direct achter de inkomende groene ziggo kabel direct een Hi......mann  splitter naar 2 Hi.....mann versterkers,  dit werkte tot voor kort perfect,  het kan dat hier iets niet klopt, meten is weten

20190112_192007_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die aansluitdoos zit er niet voor niets, is de galvanische scheiding, die voorkomt dat je schade oploopt wanneer er in de grond iets mis gaat, of een grappenmaker spanning op grondkabels zet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de ingaande splitter verliest al 2 dB...

Handigere opstelling is een galvanisch gescheiden AOP terug te plaatsen. Deze verbinden met een Tratec met 4 uitgangen. Als er niet genoeg uitgangen zijn, desnoods een tweede Tratec op de eerste aansluiten op de 0 dB uitgang van de eerste..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden zei Mimisiku:

En de ingaande splitter verliest al 2 dB...

Volgens mij verlies je daar volgens de specificaties 5,6 dB, met die geplaatste splitter.

Die Hirschmann versterker versterkt wel 10 - 15 dB, maar je zet met die spitter op de ingang wel de signaal/ruis verhouding aan de ingang op achterstand.

 

En zonder AOP aansluiten, ik zou mijn aangesloten toestellen daar niet aan bloot willen stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vroeger ook zo'n splitter. Toen via de OSD een verschil van  2 dB. Vandaar. Later dus de Tratec oplossing geïmplementeerd omdat ik overging van sat naar kabel en dus meer kabeltuners kreeg....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de splitter, ook al is het van een goed merk, was ik niet zo enthousiast echter dit leek me de best mogelijke oplossing en deze werkt tot heden zeer goed, echter om de verbinding zo goed en vooral zo veilig mogelijk te maken heb ik dit item gepost. Dus concreet gezegd zou ik een tratec oplossing, zegt me nog niet veel, zal effe googelen, implementeren en dan zou in ieder de kabelverbinding veilig moeten zijn, of ik film1 goed krijg is nog de vraag, maar dat zien we dan wel. Als ik terugblik wat ziggo 29 jaar geleden voor aansluiting heeft geleverd was dit ten opzichte van nu zeer slechte kwaliteit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een Tratec... Gewoon een prima versterker..

 

IMG_0926.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze wijziging nu gaan invoeren , allereerst zal ik een AOP installeren, er wordt aangegeven dat de

Technetix DIO-01 op dit moment (door ziggo is ontwikkeld) en door Ziggo wordt aanbevolen de beste AOP is , van hieruit wil ik dan met een bijhorende kabel doorlussen naar de nieuwe Tratec ( volgens aanbeveling Mimisuki, echter met de opmerking dat er wordt aangegeven dat er een opvolgend model is uitgekomen, de OV-8420( citaat:Deze versterker is de perfecte opvolger van de huidige verouderde versterkers zoals de Technetix FRA 752N, omdat Ziggo in de toekomst het zenderpakket gaat uitbreiden voorbij de 860MHZ-1006MHZ wat buiten het bereik van deze oudere versterkers valt. De Teleste OV-8420 versterker gaat dus al tot 1218MHz) , prijs is gelijk aan de Tratec.

Vervolgens wil ik deze nieuwe versterker doorlussen naar  de 2e versterker (bestaande Hirschmann) , nu is de vraag is dit wijs , ivm verschillende frequenties, of kun je beter direct 2 nieuwe versterkers kopen, geen idee derhalve mijn vraag.

image.png.5cbdf710651870bb6afcddd2b96b6be4.pngimage.png.cf4790fd649a376c3d473bb0e3b96108.png

 

.
 
 
aangepast door Hunt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...