Ga naar inhoud


Vu+ 4k ultimo vindt slechts 323 zenders


Hunt

Aanbevolen berichten


dat is vervelend dat je je abonnee zenders niet ontvangt op die mooie Ultimo4K

heb je de zender zoek modus uitgevoerd met 5555 of een ander?

misschien helpt het een zenderlijst = settings dvb-c regio limburg van iemand anders er even in te zetten als test

 

ciao ciao

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een ziggo scan is zouden alle zenders iig in de lijst moeten komen staan. Als er dan op een bepaalde frequentie geen signaal binnenkomt krijg je een melding als je een zender kiest op die frequentie. Hier in regio mill totaal 324 zenders. Dus 323 zenders zijn waarschijnlijk alle zenders, hoeveel zenders ontving je dan op de Humax?. Regionaal kunnen er 1 of 2 lokale zenders meer of minder beschikbaar zijn.Hier zitten de film1 zenders wel allemaal op 120 Mhz.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heden met Ziggo gebeld en zij komen het AOP opnieuw, na 29 jaar, kosteloos vervangen en installeren. Kreeg wel de opmerking dat dit hun eigendom was.........., hebben ze gelijk in maar na 29 jaar abonnement te hebben en nooit iets aan hun eigendom te hebben veranderd wel effe kort door de bocht om dit zo te brengen, alleen heel veel mensen weten niet dat dit hun eigendom is ...... 

Nu heb ik nog een vraag inzake versterkers, zag dat de bijvoorbeeld de nieuwe Hirschmann HVM41 versterker ook geheel retourgeschikt, 4 k, 1218mhz,  etc etc, maar wat is de toegevoegde waarde tov mijn huidige Hirschmann GHV 20M  als ik geen interactieve TV gebruik.  Gebruik wel 4k maar hier is nog geen aanbod van op Ziggo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn god..., slechts 323 zenders, hoe lang duurt een dag bij jouw?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren na een nieuwe zoektocht waarbij ik alle wcd heb gecheckt bij toeval het probleem gevonden, het blijkt een defecte einddoos te zijn ,puur en alleen gevonden doordat ik 2 einddozen naast elkaar heb zitten en toevallig de coax kabel  bewust heb verwisseld van mijn humax en de vu+4k ultimo en dit was het probleem, maar niettemin , zonder dubbele einddoos had ik hier nog lang naar gezocht, je ziet aan het prijskaartje op de einddoos dat deze nog uit de guldentijd stamt , toen ook al een stevige prijs. De installatie wordt nu de komende week door ziggo afgerond middels een nieuwe AOP.

1547454972128604870726253791919.jpg

Huidig aantal ziggo zenders bedraagt nu 328.

 

aangepast door Hunt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of die doos defect is, is nog maar de vraag.

Hij stamt alleen uit een tijd dat 122 MHz niet werd doorgegeven via de tv aansluiting van die doos.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er nu een edc1000 ingezet  signaal nog effe gecheckt en zit hier nu op 94%, coax al een tijdje geleden vervangen door hirschmann coax,(ziggo aanbevolen) inderdaad als je internet via ziggo of upc hebt kan ik me voorstellen dat hier ook 1 en ander gaat veranderen ivm digitale tijdperk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die einddoos uit het gulden tijdperk is nog  prima in orde en doet z'n werk nog prima, alleen kan je hem niet meer gebruiken omdat hij zoals in die tijd de frequentie van de  film 1 kanalen ( 122 MHz)  keurig weg filtert.

 

Je hebt alleen betere bekabeling nodig aangezien als je de pech hebt last kan hebben van vliegtuig , mobilofoon ,marifoon verkeer en 2 mtr zendamateurs.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

alle bekabeling is een 10 jaar geleden vernieuwd door Hirschmann coax, toendertijd de beste op de markt , nu zijn er ook weer nieuwere specificaties op de markt. Van vliegtuig , mobilofoon ,marifoon verkeer en 2 mtr zendamateurs nog geen last gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels alles werkend en we zitten nu op 90% wat zeer goed is incl. alle abonneezenders, we hebben het AOP door ziggo laten vervangen , 1 oude versterker is vervangen door een Hirschmann HMV 41, en van de tweede versterker is het signaal gereduceerd, we zaten in totaal op 98 tot 100% en dat was veel te sterk, 90% was aldus de ziggo monteur nog aan de hoge kant, dit ivm met de belasting van de tuners. Tevens adviseerde hij om geen rijgdozen te gebruiken ook al zijn ze van een topmerk, kon dan beter op een einddoos een splitter , bijv de POA 01-UPC zetten om doorverbinden. Minpunt aan onze installatie was dat onze groene hoofdkabel (29 jaar oud) zwart geoxideerd was op de aardmantel en hierdoor minder geschikt was voor Ziggo internet, een bekend probleem bij ons in de straat en bij Ziggo, echter Ziggo helpt alleen klanten die klagen, vervangen niets waarvan ze weten dat het niet goed is. Een geluk dat wij hier op glasvezel zitten, en ook blijven zitten.

aangepast door Hunt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...