Ga naar inhoud


Kartina TV en SES starten een gezamenlijk project


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ik scan nieuwe transponders altijd Manueel... vul dan de gegevens in zoals frequentie, fec symbolrate en polarisatie...

Dat is de gewoonte die ik van vroeger altijd had, en dat werkt ook prima... in de meeste gevallen.

 

Ik heb dus alle zenders, behalve die PlanetaHD en Mult.

Die stonden vanochtend dus wel in de 13 gevonden zenders, het rapportje wat je krijgt als de zoekopdracht afgelopen is.

In de laatst gevonden zenders was niets veranderd, terwijl ik zou verwachten dat daar de resultaten va de laatste scan in zouden staan.

 

Nog een eigenaardigheid... normaal, bij het manueel zoeken staat het "vooraf wissen" altijd op nein... voor de zekerheid. Nu weet ik dat er hier op het forum blijkbaar voorstanders zijn om dit op Ja te zetten... Ik had dus via de webinterface mijn bouquets gewaard.... en daarna opnieuw manueel gezocht met de parameters van Kartina Satelite en het vooraf wissen op JA (de provider werd toegevoegd als je kijkt bij providers). Wat ik dan als resultaat had, was eigenlijk exact hetzelfde, maar met dat verschil dat o.a. de zender Peretz, die eerst als resultaat gaf not found in pat, er nu wel staat, maar met de naam n/a  en als je dan zapt gaat hij er overheen, maar je kan hem wel kiezen als je de lijst neemt... en dan werkt de zender gewoon... alleen staat er dan in de infobar niet de naam "peretz" maar wel DVB service...

Ik vermoed dat ze gewoon nog aan het testen zijn... maar waarom Planeta HD er bv niet inkomt als ik gewoon manueel zoek begrijp ik niet... enhij staat dus wel in de lijst met gevonden zenders...

Dat probleem met de nieuw gevonden zenders heb ik nooit begrepen, dat lijkt gewoon niet echt te werken

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze zender mag het HD tekst van hun naam eens aanpassen.

Ze gebruiken een formaat in 960x540p.🤮

Dat is niet eens een volwaardig HD formaat.

Naar mijn weten begint een ECHTE HD signaal bij 1280x720p.

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het resultaat na het manueel op 1 frequentie zoeken, je ziet PlanetaHD er bijstaan, ook peretz :

kartina1.jpg.0d8e1af9537e99f7882dc1b70c9c84d7.jpg

 

Als ik dan in de volledige lijst van de Astra kijk, staat PlanetaHD er niet tussen

 

kartina2.jpg.67f499ce992d0067544293d1b9f2dee8.jpg

 

En Peretz staat er niet met zijn naam bij, in de lijst is het n/a, en in de infobar komt DVB services, maar het werkt wel...

 

kartina3.jpg.738dc1c5ea9b9b29fd9b8540a524ceaf.jpg

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik gevonden heb waarom de bewuste zenders niet in mijn lijsten komen...

Met dreamboxedit zie ik dat de zenders als DATA ingelezen worden, en niet als TV...

 

Is dat iets wat ik fout gedaan heb, of komt die aanduiding van de zenders zelf?

 

kartina4.jpg.1044718e51152bad3ec0faf7d7beea74.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de datazenders als TV gemarkeerd in DreamboxEdit, en alles weer terug in de VUplus geladen... en zie daar... Ik zie de zenders staan, en heb beeld.

 

Opgelost... :)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...