Ga naar inhoud


Kartina TV en SES starten een gezamenlijk project


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

semya.jpg

In Europa is het binnenkort mogelijk om een nieuw pakket Russische tv-programma's van de satelliet te ontvangen. De OTT-operator van Kartina TV heeft een overeenkomst gesloten met SES (Astra) over de release van een nieuw DTH-platform. 

 

De nieuwe satellietdienst wordt gecreëerd onder de werknaam Kartina Satellite en wordt uiteindelijk Kartina Sat genoemd. De uitzending zal worden uitgezonden van de belangrijkste Europese orbitale positie van Astra tot 19,2 ° oosterlengte, met maximaal twee transponders, één zendstation in de HEVC-codec (H.265). 

 

Kartina Sat bevat 32 Russische tv-programma's in internationale versies, waaronder 6 HDTV- kanalen . De start van de dienst is gepland voor 1 april 2019. 

 

Kartina heeft al contracten getekend met alle nationale Russische omroepen.

 

De dienst wordt aangeboden in de vorm van een betaal-tv (tegen betaling). Het laagste startpakket wordt door de exploitant aangeboden voor EUR 4,99 per maand 

Het volledige aanbod, inclusief  HD is verkrijgbaar voor € 6,99 per maand 

 

bron: https://www.cableman.ru/content/kartina-tv-i-sputnikovyi-provaider-ses-zapustyat-sovmestnyi-proekt

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd...  om het gelijk als 1-april-grap af te doen vind ik erg kort door de bocht...

Kartina is tot nu toe een IPTV provider... maar waarom niet via satelliet uitzenden? In Europa is lang niet overal snel internet voorhanden, en al zeker niet voor een redelijke prijs...  dan zijn de abonnementen op het sat pakket een veel voordeligere optie, en bovendien heb je dan ook gewoon ontvangst als je wil kijken... onafhankelijk van je internetsnelheid op dat moment.

 

Ik ben benieuwd wat je voor die 5 of 7 euro per maand kan kijken...  misschien is het wel wat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hoi,

 

de komst van dit pakket heeft te maken met het stopzetten van de analoge tv in rusland

 

via de satellieten ABS 2A (74,7 oost) en yamal 402 (54,9 oost) worden diverse zenders uitgezonden die bestemd zijn voor de analoge doorgave in de russische kabelnetten en deze zijn dus officieel niet bedoeld voor D-T-H ontvangst.

deze zenders zullen dan binnenkort ook stoppen met uitzenden.

 

om het de kabelnetten mogelijk te maken om te zien of men binnenkort wel de goede versie doorgeeft en tijdig over ter schakelen op de digitale versie`s worden via genoemde satellieten

de zenders gemerkt met de letter A (van analoog) in de rechter bovenhoek van het beeld.

 

enkele voorbeelden:

screen-pjatnica-a.jpg

screen-tnt-a.jpg

screen-tv3-a.jpg

 

ziet de kabel eigenaar een A in beeld dan moet men omschakelen naar de digitale versie voordat de  versie`s voor analoge doorgifte stoppen.

 

voor de europese kijker betekend dit dat binnenkort enkele fta russische kanalen verdwijnen

 

hier bij de nu bekende data voor het stoppen :

 

ABS 2A:

 

18 februari 2019:

11.531 GHz v

TV 3 (+ 4 uur)

 

11.605 GHz v

Mir (+ 3uur)

 

22 april 2019:

11,471 GHz v

TNT (+0 uur)

TNT (+4 uur)

 

11.605 GHz v

Zvezda

 

10 juni 2019:

11.531 GHz v

Pjatnica (+ 2 uur)

 

Yamal 402:

11.265 GHz v 3/4 30000:

 22 april 2019:

TNT (+ 2 uur)

 

10 juni 2019:

NTV (+ 2 uur)

REN TV (+ 2 uur)

REN TV ( + 0 uur)

TNT ( + 0 uur)

TNT (+ 2 uur)

REN TV (+ 4 uur)

TV3 ( + 0 uur)

Pjatnica ( + 0 uur)

 

al met al  binnenkort dus diverse russische fta zenders minder te zien in europa

Na het uitschakelen van deze distributielijnen voor de analoge terrestrische zenders, blijven de stations alleen in de distributiemultiplexen in de T2-MI-modus beschikbaar.

 Ontvangst is alleen beschikbaar op settopboxen met ondersteuning voor T2-MI streams.

 

Een andere manier om Russische programma's te volgen is om hun internationale versies te ontvangen via astra 19,2 ° E en Eutelsat Hot Bird  13 ° E.

 

 

 

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft stil rond het Kartina pakket via de Astra satelliet...  Maar het is uiteraard nog geen April, en misschien dat je de eerste weken wel FTA naar het pakket zou kunnen kijken... wie weet...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 7-3-2019 om 10:05 zei Sverige:

Het blijft stil rond het Kartina pakket via de Astra satelliet...  Maar het is uiteraard nog geen April, en misschien dat je de eerste weken wel FTA naar het pakket zou kunnen kijken... wie weet...

 

hoi,

 

testuitzendingen zijn begonnen

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of er nog meer komt...

Als het oorspronkelijke plan aangehouden wordt zou dat moeten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was via het IP abonnement op Kartina TV...

Ik vermoed dat het makkelijker is om iets in te voegen bij IP televisie dan via satelliet.

 

Maar goed, uiteindelijk is dat niet belangrijk, dat is politiek...

Op zich is het positief om wat russische zenders te kunnen ontvangen... Ik hoop uiteindelijk dat het Eerste kanal en Rossija 1 er ook bij zullen komen...

Nu zijn het testuitzendingen... ze zeggen dat er ca 30 zenders zullen komen, ook een paar in HD.

Ik ben dus erg benieuwd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1_0_0_1A38_400_1_C00000_0_0_0_20190820172045.jpg

 

 

1_0_0_1A37_400_1_C00000_0_0_0_20190820173135.jpg

1_0_0_1A37_400_1_C00000_0_0_0_20190820173208.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat ik fout doe, maar bij het scannen zie ik dat er 13 zenders gevonden zijn... waaronder de 2 zenders die ik nog niet had, PlanetaHD en Mult. Ze staan in het resultaat... Maar a,s ik dan ga kijken bij de nieuw gevonden zenders, dan staat daar nog steeds hetzelfde als voorheen... Ga ik bij al de zenders van de astra kijken, en ik scrol naar PlanetaHD, staat die er niet bij...  Ik moet dus iets fout doen, maar ik weet even niet wat er fout is.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Geen idee wat ik fout doe, maar bij het scannen zie ik dat er 13 zenders gevonden zijn... waaronder de 2 zenders die ik nog niet had, PlanetaHD en Mult. Ze staan in het resultaat... Maar a,s ik dan ga kijken bij de nieuw gevonden zenders, dan staat daar nog steeds hetzelfde als voorheen... Ga ik bij al de zenders van de astra kijken, en ik scrol naar PlanetaHD, staat die er niet bij...  Ik moet dus iets fout doen, maar ik weet even niet wat er fout is.

 

Klopt , de H265 codec zenders staan er niet tussen bij de zenderlijst van 19,2°E , de H264 codec zenders wel. Je doet dus niets fout. Bovendien komt de transponder 11567 V 23000 niet voor bij het handmatig scannen van de transponderlijst.

Indien je deze zenders in H265 codec in een lijst wil hebben , lees je Favorieten lijst in met bvb dreamset of dreamboxedit . De ingescande 13 zenders zie je dan bij "last scanned". Maak een nieuwe lijst aan onder de naam bvb. Kartina TV 19,2°E en kopieer de 13 zenders naar hier. Zend nu de lijst terug naar je ontvanger , dan zitten die er wel in.

 

1_0_19_170C_419_1_C00000_0_0_0_20190821105424.jpg

1_0_19_170C_419_1_C00000_0_0_0_20190821105442.jpg

1_0_0_1A37_400_1_C00000_0_0_0_20190821105908.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...