Ga naar inhoud


Externe harde schijf in ext4 herformateren om op PC/Mac te gebruiken


ketupa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een rare vraag : ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht om aan mijn Linux STB (Octagon SF4008) te hangen. Daarom heb ik de schijf in ext4 vanuit de box (image OpenATV 6.1) geformateerd.

Nu wil ik deze harde schijf voor andere doeleinden gebruiken, namelijk op mijn mac. In ext3 of ext4 geformateerd, wordt de schijf logischerwijze door de PC/mac niet herkend. Ik zoek dus een oplossing om de schijf vanuit de box naar een gebruikelijk PC/mac formaat te formateren.

Is dit mogelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden zei ketupa:

Hallo,

Ik heb een rare vraag : ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht om aan mijn Linux STB (Octagon SF4008) te hangen. Daarom heb ik de schijf in ext4 vanuit de box (image OpenATV 6.1) geformateerd.

Nu wil ik deze harde schijf voor andere doeleinden gebruiken, namelijk op mijn mac. In ext3 of ext4 geformateerd, wordt de schijf logischerwijze door de PC/mac niet herkend. Ik zoek dus een oplossing om de schijf vanuit de box naar een gebruikelijk PC/mac formaat te formateren.

Is dit mogelijk ?

Sorry, is reeds opgelost. Weet niet hoe het komt want ik had eerder al geprobeerd, zonder succes. Maar deze keer heb ik gewoon de harde schijf op mijn mac aangesloten en ik kon de schijf herformateren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...