Ga naar inhoud


Huawei Mediapad M1-8.0 spint


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb een Huawei Mediapad M1v8.0 met GPSmodule ingebouwd, die kuren vertoont:

Geregeld wil ik op een vrij netwerk verbinden en ipv te verbinden meld ie "opgeslagen" (Android v4.2.2)

Op dezelfde plaats verbind ik me met een andere  tablet en dat gaat vlekkeloos(Android v5.1.1)

 

Ligt dit aan een verouderde Android versie? Waarom meestal wel verbonden en onberispelijk surfen?

Is er een recentere Android versie voor dit toestel uplaadbaar, vb in google play?

 

Bestaan er nu tablets met GPS  & GSM data ingebouwd die Android opdatebaar zijn ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei Jan Ambers:

Bestaan er nu tablets met GPS  & GSM data ingebouwd die Android opdatebaar zijn ???

Dit bestaat zeker.

Een tablet waar een sim kaart in kan werkt als een smartphone.

Je kan er mee bellen, smsen en internetten via Wi-Fi of GSM data.

 

Het updaten van Android is een andere zaak.

Blijf je bij de grotere merken is de kans groot dat je één update krijgt.

Dit hangt van de fabrikant af.

 

Verder zijn er wel hobiisten die de nieuwste Android aanpassen zodat die op je tablet kan. Zij het met de nodige beperkingen.

 

Mvb

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik als fabrikant veel kosten maken om jou een gratis update te geven?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Jan Ambers:

Huawei zou een groot merk moeten zijn, maar een update: vergeet het!

 

Android 4.2.2 is wel heel oud.

Had je een update gekregen zat je met 5.0 en dat is ook oud.

 

Als de tablet al een jaar of twee uit is als je deze koopt heeft hij waarschijnlijk al een update gehad en ga je niets meer krijgen.

 

Ze verkopen je liever een nieuwe, dan geld te steken om Android zodanig aan te passen dat het op hun toestel werkt.

Als ze met een kale Androiud versie werken is de kans groter dat je updates krigt.

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk zijn alle dingen wegwerpspullen. Mijn tablet heb ik gekocht met versie 4.nogwat. Upgrade gehad naar versie 5.nogwat.

Geen enkel probleem. Voor een tablet van 189 euries verwacht ik ook geen upgrades. Wel voor één van 500-600 euries.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huawei zou een groot merk moeten zijn, maar een update: vergeet het!

 

Ik heb contact opgenomen met Customer support van Huawei, en hen lekker mijn gedacht geschreven

 

Bij de Lenovo tablet netjes en update naar Android v5.1.1 ontvangen...

Dàt is netjes en Service met S

Spijtig zit er geen GPSontvanger in:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Jan Ambers:

Bij de Lenovo tablet netjes en update naar Android v5.1.1 ontvangen...

Dàt is netjes en Service met S

 

Ja, ware het niet dat we inmiddels bij versie 9 zijn en versie 5.1 al sinds mei 2016 niet meer ondersteund word :rolleyes:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een gezegde, moet het goedkoop zijn of mag het goed zijn.

 

Je betaalt linksom met een gedateerd apparaat wat je moet vervangen of rechtsom met een duurder apparaat wat langer wordt ondersteund.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een mi pad 4 lte  8 inch met deze rom er op gezet, https://forum.xda-developers.com/mi-pad-4/development/rom-havoc-os-v2-0-t3881690

Ik had het geluk dat hij al unlocked was, anders moet je een procedure doorlopen bij Xiaomi die ongeveer een paar weken wachttijd heeft.

 

Heb je Android 9.

 

Nadeel van deze mi pad 4 lte is dat je alleen een sim kaart kan gebruiken van T-Mobile en Simpel, vanwege missende band 20.

 

Bellen kan hij ook niet, sms wel. GPS e.d is alleen aanwezig in de lte versie.

 

Het is een zeer snel device.

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...