Ga naar inhoud


Joyne instellingen Philips TV


Hielkio

Aanbevolen berichten

Hallo guru's! 

 

Ik hoop dat jullie deze n00b uit de brand willen helpen...

Voorheen hadden mijn ouders Digitenne en na de platlegging van het SD signaal moesten ze iets anders.

Daarom hebben we gekozen voor Joyne, wat erg aantrekkelijk is / lijkt / was. Om het voor onszelf nog lastiger te maken hebben we besloten om een TV met DVB-S2 tuner aan te schaffen. Deze is het geworden: Philips 32PFS5803/12

 

In het verleden heb ik veel geprutst met Linux ontvangers, dus veel termen komen me niet onbekend voor, maar de gegevens die beschikbaar zijn komen vreemd genoeg niet overeen met de benamingen die Philips gebruikt in de instellingen. Met andere woorden: Ik zie door de bomen het bos niet meer 😞

 

We hebben de schotel laten voorzien van een geschikte LNB voor Joyne, dus dat zou geen problemen op moeten leveren.

 

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen! Waarvoor op voorhand onze dank..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook een philips tv die gebruikt wordt voor satelliet ontvangst.

 

Veel verschil met de linux ontvangers is er toch niet.

 

Staat je schotel goed uitgericht op 9° oost?

je gaat de gegevens moeten ingeven van een ongecodeerde zender bv CCTV 4 Europe op 11996V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4

 

Als je signaal hebt op deze frequentie zal de schotel wel goed staan, kijk dan of je beeld hebt op deze zender.

Dan kan je een scan doen, met wat geluk kan je tv de fast scan aan van Joyne en dan moet je die kiezen en laat hij de zenders in.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 5-4-2019 om 12:50 zei Hielkio:

We hebben de schotel laten voorzien van een geschikte LNB voor Joyne

Je zal moeten beginnen, met de tv in het diseqc menu te vertellen welke lnb voor Joyne gebruikt wordt.

Daarna is het de vraag of de transponders al in de tv geprogrammeerd zijn, of dat je de transponder gegevens zelf instellen.

Je CI module steek je in het ci slot van de tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hielkio

 

Welkom op dit forum

Tja, ik weet niet of de Philips-tv beschikt over de fastscanfuncties van Canal Digitaal en Joyne maar voor Joyne is het niet echt nodig om de zenders via de fastscan in te laden. Bij Canal Digitaal is het bijna elke week raak dat zenders verdwijnen of verplaatsen maar bij Joyne is dat niet.
Bovendien zendt Joyne maar op 3 transponders uit en die zijn er snel in te zetten.
Hier zie je de 3 transponders van Joyne: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

Om de zenders is een logische volgorde te krijgen laad je de transponders in deze volgorde in:
eerst 11747H, dan bengt het met NPO 1-2-3 RTL4 enz.
dan 12074V, dan heb je de regionalen, Eurosport de radiozenders enz.
als laatste 11727V, daarvan zul je de meeste niet kunnen ontvangen omdat die bedoeld zijn voor een Belgisch abonnement.
Daarna kun je de overige vrije zenders van de Eutelsat 9 inladen, zie hier: https://www.lyngsat.com/Eutelsat-9B-and-Ka-Sat-9A.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

van Philips zelf...

 

Citaat

Checklist
Zorg ervoor dat:
• De satellietkabel goed is aangesloten op de TV en het wandcontact

 


Antwoord
 

Als er meerdere satellieten worden geinstalleerd, begin met stap 1  
Als er maar één satelliet wordt geinstalleerd, begin met stap 2


1. Kies het aantal satellieten
De TV is standaard ingesteld op één satelliet. Volg deze stappen om meerdere satellieten te installeren:
• Wijzig het type verbinding. Druk op de "Home"-knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Configuratie] (Setup) > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Zenders installeren] (Install Channels) > [Instellingen] (Settings) > [Verbindingstype] (Connection Type)
• Selecteer een van de volgende opties:
   • DiSEqC 1.0 (3-4 LNBs)
   • DiSEqC Mini (2 LNBs)

Controleer in de handleiding of op het label van de DiSEqC-schakelaar welke optie geselecteerd moet worden. Bij twijfel, probeer de instelling DiSEqC 1.0 (3-4 LNB's). Houd er rekening mee dat de TV alleen DiSEqC Mini en 1.0 ondersteunt.


• Selecteer [Gereed] (Done) > [Start]
De TV start een volledige scan van de zenders. Dit duurt maximaal een uur, afhankelijk van het aantal satellieten. Als het zoeken is voltooid, wordt op de TV een bericht weergegeven en een overzicht van de gevonden zenders getoond. Druk op OK om de installatie te voltooien.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...