Ga naar inhoud


Goede vervanger voor ET9000?


MauriceW2

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren een Xtrend ET9000 naar tevredenheid. Nu is echter de voeding defect. Ik heb inmiddels een gereviseerde ruilvoeding besteld. Hopelijk doet hij het weer daarna.

 

Toch wil ik in de tussentijd een nieuwe ontvanger gaan kopen. Maar welke? Ik begrijp dat de Xtrend's niet meer te verkrijgen zijn.

 

Wat is een goede vervanger? 

  • Ik heb een 4TB HD erin zitten om alles op te nemen.
  • Ik heb 2 sat tuners, zodat ik van alles tegelijkertijd kan opnemen (tot meer dan 2 kanalen tegelijkertijd, mits ze over maximaal 2 transponders verdeeld zijn.)

 

Dus ik wil graag weten wat de beste vervanger is, waarmee ik ook meer dan 2 kanalen tegelijkertijd kan opnemen en waar een 4TB HD in kan.

 

Suggesties? Ervaringen?

 

Ik hoor graag..

aangepast door MauriceW2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Kies een ontvanger die FBC DVB-S2(X) tuner ondersteunt. Deze tuner beschikt over een technologie waardoor in feite tot acht tuners in de ontvanger aanwezig zijn. Deze kunnen afzonderlijk van elkaar functioneren. Het is dan mogelijk om acht zenders op te nemen bij verschillende transponders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Ventura:

Kies een ontvanger die FBC DVB-S2(X) tuner ondersteunt.

Aha, dat is inderdaad interessant om te weten. Wat ik weet is dat CanalDigitaal tot max 2 zenders tegelijk kan werken, wanneer je hardwarematig decodeert. Maar als je softwarematig decodeert, dan kun je meerdere CD zenders 'tegelijk' opnemen. Geldt dat nog steeds? Dus. Kan ik met  FBC DVB-S2(X) ook meerdere CD kanalen opnemen?

( er gaan nu 2 kabels naar de schotel. Daar zit een duo LNB met switch. Dus volgens mij kan ik max. 2 transponders tegelijk ontvangen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei MauriceW2:

dan kun je meerdere CD zenders 'tegelijk' opnemen.

nog wel

maar er is iets gaande met de CI+ functies,

dus dat zou kunnen betekenen dat je over een half jaar weer met de mond vol tanden staat voor de paytv van de commerciële zenders

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere ontvangers op de markt die FBC DVB-S2(X) tuner hebben. Het hoeft niet perse Vu+ of Dreambox te zijn. Om paar voorbeelden te noemen:

 

Zgemma H9S 4K UHD

Xsarius Galaxy 4K 

Edision OS mio 4K

Mutant HD51 4K

 

Met een budget van €750,- kunt u zeker een hele mooie ontvanger voor kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...