Ga naar inhoud


"Beste" IPTV app (voor Samsung Tizen TV)


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in het gebruik van IPTV op mijn Samsung TV. Ik heb een paar "test links" gekregen, en ik ben bezig deze te testen. Voor het testen gebruik ik "Smart IPTV" en "SET IPTV". Kwa bediening vind ik de "SET IPTV" app de beste, maar deze heeft heel weinig instellingen. Ik wil de buffer grootte zetten op 10 seconden, maar dat is niet mogelijk. De "Smart IPTV" app heeft deze mogelijkheid wel, maar die is erg traag kwa browsen etc. En ik vind de algehele interface gewoon minder.

 

Is er een app die een goede interface heeft, met ook veel instellingsmogelijkheden? Gratis of betaald maakt mij niets uit, zolang het maar een goede app is 🙂

 

Bedankt!

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Shield is een goede box maar niet uitermate geschikt voor IPTV. Ga dan naar amiko of formuler z7 of beter de z8.

Formuler heeft een eigen app voor IPTV ontwikkeld exclusief en deze werkt heel goed. Niet alleen mijn mening maar ook op de fora waar het over IPTV gaat lees je dit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik 2 apps, smart iptv en tivimate in betaalde versies, in vergelijk met mijn Z7+ is het normaal tv kijken gelijk, de shield is niet veel duurder maar biedt wel veel meer opties zoals 4k netflix en 4k Amazon prime en 4k youtube, plex, etc dit 4k gaat niet met de Formuler...

 

Verder zijn de mogelijkheden en de kracht/hardware van de shield veel beter tegenover de Formuler. De Z8 heb ik naar gekeken maar de meerwaarde tov de Z7+ is enkel een V2 van de app en een glow in the dark remote, ik heb geen seconde spijt van de shield en gebruik hem als mijn main device voor tv kijken in de woonkamer..

 

Ieder zijn ding, maar iptv op de shield is net zo goed als op een z7/z8 en door de gebruikte hardware juist beter geschikt.

aangepast door FGR

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-5-2019 om 17:03 zei Big fellow:

Ik heb een paar "test links" gekregen, en ik ben bezig deze te testen

dat zijn dan internetTV streams en geen IPTV

IPTV is een gesloten systeem met provider en app

 

en dat IPTV in de gesloten vorm kun je dus echt niet testen

zoals

rakuten tv

netflix

IPTV van KPN en XS4ALL of Ziggo online

daarvoor moet je een abonnement hebben en aan de condities voldoen

 

dat was even voor de nieuwe lezers die het nog niet hebben kunnen onderscheiden

 

APP's worden voor bepaalde types aan Android versies EN hardware geschreven, bepaald door rendering methodiek en processorsnelheid en de onboard CPU die dat moet waarmaken

 

dus het moment van de geboorte van TV en de beschikbaarheid van de APP bepaald mede of die goed functioneert op die aanwezige hardware

ondanks dat men vaker roept dat APP's compleet hardware ongebonden zijn (of riep men het)

 

en dan wordt dit:

virtual machine for android

belangrijk

of andersom natuurlijk...

als je specifiek op die ene Samsung model X wilt kijken

als je tizen toevoegt aan je zoekstring op het netwerk krijg je het lid op de neus

 

maar dat zou dus wel de insteek voor het oplossen van het probleem zijn om een degelijke vernieuwbare machine die de voorwaarden van een goed werkende APP voor internet TV streams aankan, dat zijn dus toch die externe mediaplayers met veel meer potentie dan de Samsung onboard hardware

 

 

 

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei FGR:

Ik gebruik 2 apps, smart iptv en tivimate in betaalde versies, in vergelijk met mijn Z7+ is het normaal tv kijken gelijk, de shield is niet veel duurder maar biedt wel veel meer opties zoals 4k netflix en 4k Amazon prime en 4k youtube, plex, etc dit 4k gaat niet met de Formuler...

 

Verder zijn de mogelijkheden en de kracht/hardware van de shield veel beter tegenover de Formuler. De Z8 heb ik naar gekeken maar de meerwaarde tov de Z7+ is enkel een V2 van de app en een glow in the dark remote, ik heb geen seconde spijt van de shield en gebruik hem als mijn main device voor tv kijken in de woonkamer..

 

Ieder zijn ding, maar iptv op de shield is net zo goed als op een z7/z8 en door de gebruikte hardware juist beter geschikt.

Je typt beter geschikt door de gebruikte hardware? Noem mij dan eens 1 pluspunt wat op de shield beter werkt voor iptv. Klopt netflixlicentie hebben ze niet maar het gaat voor mij enkel over iptv met deze box. Terugkijken, vod werkt perfect met de box. Deftige EPG.

De shield is een top android device maar de APP  van formuler werkt subliem en is geschreven voor de formuler zelf terwijl de android apps geschreven zijn om met alle devices te kunnen werken. Als je de forums leest die wat meer op IPTV gericht zijn zul je ook zien dat ik niet de enige ben met deze mening. Maar zoals je zegt iedereen zijn mening natuurlijk.

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

De apps die ik heb kunnen vinden in de app store van Samsung zijn weldegelijk IPTV apps. IP TV is gewoon TV kijken via een internet connectie. De links die ik heb gekregen waren M3U playlists met een grote hoeveelheid stream adressen erin. Nadat ik het oorsprokelijke bericht had geplaatst heb ik gewoon een tijdje getest, en ik kan zeggen dat het prima werkt. Het enige is de zap tijd, maar met een paar seconden kan ik gewoon leven. Hetgeen wat mij tegenstaat is de interface van de apps, geen "gemakkelijke" user interface zullen we maar zeggen.. Dus vandaar de vraag.

Het laatste wat ik wil is een extra box. Op de huidige manier is het "alles-in-een", en dat maakt het voor de wederhelft een stuk eenvoudiger.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2019 om 18:21 zei _Bartje_:

Je typt beter geschikt door de gebruikte hardware? Noem mij dan eens 1 pluspunt wat op de shield beter werkt voor iptv.

 

De keuze tussen meerdere apps alleen al voor iptv waardoor je meerdere mogelijkheden hebt voor iptv zodat je zelf kan kiezen welke je voor jou het fijnste vind werken, de Formuler Mytv(2) app is een gesloten systeem en niet voor niets, mochten ze enkel de app vrijgeven dan verkochten  ze weinig boxjes meer denk ik. daar geef ik zo in toe dat het ook een goede app is maar enkel op een Formuler box werkt....

 

Al je genoemde zaken zoals bv epg heb ik ook gewoon, zappen gaat bij mij ook supersnel, sneller als op de Z7+ in ieder geval bij dezelfde provider, de Z8 weet ik niet of die nog sneller is.

 

De Tegra X1 chip/gpu is sneller dan de gebruikte cpu/gpu in de Z8, 1Gb meer geheugen, ingebouwde 4K Chromecast, 4K YouTube en 4K Prime video, 2x usb 3.0 (waardoor je dus extra geheugen en bv een ssd er aan kan hangen voor bv een Plex server), je games kunnen streamen vanaf je pc, etc. De Z8 is een prima box, maar de totale meerwaarde is gewoon meer op de NVS-tv vind ik. Voor die paar tientjes meer krijg je veel meer in huis dan alleen een iptv-box met zijn beperkingen en gesloten iptv app, uiteraard moet iedereen voor zichzelf uitmaken of hij/zij dat het extra geld waard vind, maar ik zou er zeker eens naar kijken zoals ik al eerder aangaf.

 

Via CEC behoudt je gewoon 1 afstandbediening, mijn ega kan er prima mee overweg dus buiten dat er 1 box extra bij de tv komt blijft de bediening ervan gelijk voor het tv gedeelte.

aangepast door FGR
Typo verbeterd.

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie over externe boxen. Maar ik wil dus advies over een app voor mijn televisie, niet advies voor een externe box...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hardware en beschikbare Tizan OS software icm het beschikbare interne geheugen van je tv blijft een bottleneck in dit verhaal, je kan daar nagenoeg niets aan veranderen om dit te verbeteren. Je loopt gewoon tegen de beperking van je smart tv aan.

aangepast door FGR

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De specs van deze tv's maken het dat er maar een beperkt aanbod is, te weinig ontwikkeling dus ook geen nieuwe apps meer, je zal het moeten doen met wat er nu is en nog redelijk werkt.

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...