Ga naar inhoud


Vu Duo rode led


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie kan er 2 stuks Vu Duo repareren.  Ze komen niet verder dan de "befaamde rode led".

Ik kom uit Weert.

Vroeger had ik een adres in Geldrop, maar het telefoonnummer werkt niet meer.

 

 

aangepast door ceesv
Telefoon nummer verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Een bepaalde elco doorknippen, rommel opruimen tot er twee pootjes uit de printplaat steken en daar de nieuwe elco op solderen..

5 minuten werk. 😊😊
...er is vast wel iemand die exact weet welke elco het is.

Zelf dacht ik elco 205 of zo..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2020 om 10:31, klif zei:

prijs valt mee

als je het niet zelf kunt, dan wordt de oude DUO veel te duur voor de tweedehandsmarkt

dat mag ook wel eens gezegd worden

en een 10 jaar oude DUO heeft een waarde van 25€ voor een nieuwe receiver van ander merk betaal je 75€

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Economisch heb je helemaal gelijk. Maar voor iemand die kan solderen is €10 aan onderdelen natuurlijk prima. Voor €10 heb je geen nieuwe ontvanger...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teveel werk.. Gewoon die elco in twee knippen en aan de overgebleven pootjes een nieuwe planten.

..al die moeite.. voor 50 cent doet hij het weer.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je niets beters te doen hebt met je leven en uitzichtloos met de geraniums voor het raam aan het converseren bent, heeft het echt geen enkel nut om dat oude lijk te reanimeren..

Voor 75 euro zijn er prachtige ontvangers te koop, kleiner en sneller met meer mogelijkheden. En voor een paar tientjes meer heb je tegenwoordig een leuke Zero4k.

 

Ik heb laatst nog een stapel met Solo's weggegeven en heb er nog een stuk of wat liggen.. Dus als er liefhebbers zijn..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het zijn 15 tientjes hoor die ZERO4K die genoemd werd

daar en tegen

puur voor de fun zijn er de 4 ã 8 tientjes receivers uit de ballenbak bij de webshops

alleen hebben ze vaak een image dat slecht onderhouden wordt of helemaal niet meer onderhoud via de feeds heeft

 

dus als ze eenmaal werken nooit meer aankomen...

 

het is echter niet de oplossing van de vraag die gesteld werd

een DUO repareren kun je laten doen en dan is één arbeidsuur minstens voor de klus en één voor de administratie en verzending toch wel het minimum

dan ben je met verzendkosten snel op 50€

voor nog geen 10€ doe je het zelf als je een soldeerstation hebt

 

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kán natuurlijk meer stuk zijn dan 3 elco's! De spanningsregelaar, C807 (daar een tantaaltje overheen tegen de rimpel). Misschien C848 en C846 (als ik het wel heb) bij de tuners als je signaal is ingezakt.. Het mainboard uitmonteren is dan toch echt wel noodzakelijk wil je het netjes houden....

Voor de hobbyist prima te doen en leuk, maar naar de shop is economisch gewoon te duur...

Maar ja: Als je de Duo van je net overleden vader hebt gehad is wellicht geen prijs te hoog....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

nou het zijn 15 tientjes hoor die ZERO4K die genoemd werd

daar en tegen

puur voor de fun zijn er de 4 ã 8 tientjes receivers uit de ballenbak bij de webshops

 

Wat is er mis met een ontvanger van 4 tot 8 tientjes?

Als het werkt dan werkt het toch?

De Qviart Lunix kost 65 euro en doet het prima.

 

De Zero4k is duurder dan ik dacht, daar vergiste ik mij in.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening eigenlijk niks... Zolang je als koper maar realistisch blijft. Als ie het doet, prima. Gaat hij stuk, dan naar de eco-straat. Je mag voor die prijs geen top-kwaliteit verwachten.. Als zo'n goedkope box alles doet wat jij wil en je bent er tevreden mee is dat toch prima. Tenslotte ben jij als gebruiker de baas niet?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...