Ga naar inhoud


Sat IP TV Octopus NET


Tuxxie

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik overweeg een Sat IP TV oplossing te installeren. Vooralsnog met slechts 1 TV als client en misschien een enkele keer een telefoon of tablet. Na enig zoeken lijkt het erop dat alleen Digital Devices met Octopus NET een ontvanger heeft waarbij ook CI interfaces aanwezig zijn. Waarbij dus een kaart in een CI module de zender voor 1 client kan decoderen. Er zijn ontvanger varianten waar meerdere CI sloten zijn. Potentieel kan deze ontvanger dus Canal Digitaal decoderen. En ook voor meerdere clients als ik een evenredig aantal CI modules en officiële CD kaarten inzet.

 

De grote vraag is of er iemand ervaring heeft of Digital Devices Octopus NET ontvangers in combinatie met Canal Digitaal werken? 

 

 

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen,

 

Ik heb totaal geen ervaring met het door jouw genoemde apparaat, maar ik lees dit:

 

Empfangsart(en): ISDB-T, DVB-C/C2/T/T2

 

Er zit dus geen tunerblikje in voor satelliet ontvangst. ( DVS-S2 ). Dus daarom zal deze ontvanger niet geschikt zijn om satellietzenders te kunnen ontvangen. En dat is ook de rede dat deze ontvanger in combinatie met een abonnement van Canal digitaal niet zal gaan werken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paardengek,

 

Er bestaat ook een satelliet tuner voor de Octopus Net ontvanger. Je kunt deze in verschillende varianten kopen (of zelf samenstellen en bouwen). Een satellietontvanger met 4 tuners en twee CI sloten is de Octopus Net S2 Max. 

 

In principe moet het dus kunnen. Voordat ik mijzelf eraan waag ben benieuwd of iemand al ervaring heeft dat het inderdaad werkt. 

 

Het is mijn bedoeling om dan via het SAT>IP protocol het signaal naar het TV scherm te sturen. Zodat ik na de aanstaande update van de woonkamer alleen nog maar een scherm aan de muur heb zonder allemaal extra STB's in het zicht. 

aangepast door Tuxxie
Typo

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 22-6-2019 om 06:13, paardengek zei:

Goedemorgen,

 

Ik heb totaal geen ervaring met het door jouw genoemde apparaat, maar ik lees dit:

 

Empfangsart(en): ISDB-T, DVB-C/C2/T/T2

 

Er zit dus geen tunerblikje in voor satelliet ontvangst. ( DVS-S2 ). Dus daarom zal deze ontvanger niet geschikt zijn om satellietzenders te kunnen ontvangen. En dat is ook de rede dat deze ontvanger in combinatie met een abonnement van Canal digitaal niet zal gaan werken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Inmiddels wel  ea aangepast

The tuners of Octopus NET SL M4

The tuners which powers your Octopus NET SL M4 server are simply multi-talented. The Octopus NET has 4 tuners which can be used for the following types of reception:

DVB-S (Satellite Tuner)
DVB-S2 (Satellite Tuner)
ISDB-S (satellite tuner)
DVB-C (cable tuner)
DVB-C2 (cable tuner)
ISDB-C (cable tuner)
J.83 Annex B (Cable Tuner)
DVB-T (Terrestrial Tuner)
DVB-T2 (Terrestrial Tuner)
ISDB-T (Terrestrial Tuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bardman zei:

Inmiddels wel  ea aangepast

The tuners of Octopus NET SL M4

The tuners which powers your Octopus NET SL M4 server are simply multi-talented. The Octopus NET has 4 tuners which can be used for the following types of reception:

DVB-S (Satellite Tuner)
DVB-S2 (Satellite Tuner)
ISDB-S (satellite tuner)
DVB-C (cable tuner)
DVB-C2 (cable tuner)
ISDB-C (cable tuner)
J.83 Annex B (Cable Tuner)
DVB-T (Terrestrial Tuner)
DVB-T2 (Terrestrial Tuner)
ISDB-T (Terrestrial Tuner)

Waar op ik gereageerd heb, is inmiddels al weer 2,5 jaar geleden.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3-2-2022 om 16:56, paardengek zei:

Waar op ik gereageerd heb, is inmiddels al weer 2,5 jaar geleden.

Wil ik geloven, maar bi nader onderzoek blijkt dat die dingen geen CI+ ondersteunen  wel gewoon CI. Dus gaat niet werken met CD.

Kreeg vandaag wel een update op mijn Win 8.1 WMC, een volledige revisie van WMC ziet er goed uit. Had MS jaren terug moeten doen, veel beter voor grote schermen. Dus niet nodig om iets anders uit te zoeken

(KODI is eigenlijk de enige die alles heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...