Ga naar inhoud


Antenne TV geen signaal


Andre1

Aanbevolen berichten


Het probleem lag dus bij TVV en niet mijn installatie. Dit meldt TVV nu (12 uur later !) op haar website :”Er is momenteel een technisch probleem met het verkrijgen van signaal met Antenne TV. Wij lossen dit zo snel mogelijk op.”  En op het antwoord van Tripleboy zat ik al helemaal niet te wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2019 om 11:57 zei Andre1:

Het probleem lag dus bij TVV en niet mijn installatie. Dit meldt TVV nu (12 uur later !) op haar website :”Er is momenteel een technisch probleem met het verkrijgen van signaal met Antenne TV. Wij lossen dit zo snel mogelijk op.”  En op het antwoord van Tripleboy zat ik al helemaal niet te wachten

Ik kan niet bevestigen of er gisteren beeld was op antenne tv. Door opkomend onweer lag  tv-antenne en satelliet af.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2019 om 19:57 zei astro iris:

Ik kan niet bevestigen of er gisteren beeld was op antenne tv. Door opkomend onweer lag  tv-antenne en satelliet af.

Met slecht weer is het normaal dat je via satteliet zowiezo slecht tot geen ontvangst zult hebben.

Ik heb zelf antenne TV , ik was niet thuis een hele dag dus kan zelf niet zeggen als het weer daar ook invloed op heeft gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2019 om 23:48 zei Andre1:

Vrijdagochtend waren de problemen met Antenne TV van de baan. Het weer zou hier geen invloed op mogen hebben. Vandaar dat ik, naast TVV satelliet, ook Antenne TV genomen heb.

Klopt niet helemaal, hier al opgemerkt als er zwaar onweer is boven de up-link plaats en satelliet uitvalt, ook antenne tv uitvalt. Dit komt doordat het signaal van antenne tv afkomstig is van satelliet. Is er plaatselijk onweer dan heeft dit geen invloed op je ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt mij raar dat Antenne TV afkomstig zou zijn van satelliet om 2 redenen.

1) norkring heeft glasvezelverbindingen naar zijn zenders, dus voor de distributie naar de zenders is geen noodzaak aan satelliet verspreiding.

2) het Antenne TV aanbod is SD en het TVV satelliet aanbod op Astra 3 is voor sommige zenders HD. dit betekent dat er downconvertoren moeten geplaatst worden per zendstation of een SD uplink nodig is op de "dure" TVV transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

norkring heeft wel degelijk iets te maken met de verspreiding van antenne TV.

zij zijn de enige die de DVB-T(2) frequenties in handen hebben net als DAB(+), uitgezonderd de openbare omroep VRT.

 

voor DVB-T heeft norkring nooit een tv pakket aangeboden en enkel uitzendingen verzocht voor andere partijen, bv VRT, Teletenne en de enige overblijvende Antenne TV.

voor DAB zijn ze ook zo gestart met VRT, maar (bij gebrek aan interesse) dan toch maar zelf een ensemble samengesteld en VRT laat zijn ensemble nu uitzenden door BP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Alexander88:

het lijkt mij raar dat Antenne TV afkomstig zou zijn van satelliet om 2 redenen.

1) norkring heeft glasvezelverbindingen naar zijn zenders, dus voor de distributie naar de zenders is geen noodzaak aan satelliet verspreiding.

2) het Antenne TV aanbod is SD en het TVV satelliet aanbod op Astra 3 is voor sommige zenders HD. dit betekent dat er downconvertoren moeten geplaatst worden per zendstation of een SD uplink nodig is op de "dure" TVV transponders.

Verklaar dan eens waarom er geen beeld is op antenne tv, terwijl de uplink op hetzelfde moment ook is uitgevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...