Ga naar inhoud


Foscam op Debian vervolg.


Con

Aanbevolen berichten

Dus, de status, snapshot en recording worden netjes opgeslagen op mijn Debian.

 

Echter, de files worden opgeslagen als zijnde: -rw------- ofwel niet te lezen.

Als ik de beveiliging in Filezilla aanpas naar 777 zijn de files wel te openen

in bv VLC.

 

Hoe pak ik dit nu weer aan?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zit hem in de local_umask setting in je vsftp config file. Zet die eens op 0002 . Dan Daemon opnieuw opstarten en nog een keer proberen...

Eventueel file_open_mode op 0775 zetten..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2019 om 17:52 zei Big fellow:

Dat zit hem in de local_umask setting in je vsftp config file. Zet die eens op 0002 . Dan Daemon opnieuw opstarten en nog een keer proberen...

Eventueel file_open_mode op 0775 zetten..

 

Het ziet er naar uit dat "file_open_mode=0775" de truc was.

 

Kijk het nog wel even aan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Big fellow:

Mooi dat het opgelost lijkt!

Ik moet alleen mijn Debian nog een keer rebooten. Bij een vorige keer ging het daarbij (weer)mis.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Con:

Ik moet alleen mijn Debian nog een keer rebooten. Bij een vorige keer ging het daarbij (weer)mis.

 

Het blijft stabiel, bedankt BF.

 

Moet wel zeggen dat Foscam zelf slechte ondersteuninggeeft.

Één camera kan ik openen met Google, de ander alleen met IE.

Toch maar eens op zoek naar iets beters, Hikvision wellicht.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb goede ervaringen met Hikvision, alleen door de opgeschroefde beveiliging kan ik die alleen met IE openen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei ceesv:

Ik heb goede ervaringen met Hikvision, alleen door de opgeschroefde beveiliging kan ik die alleen met IE openen.

 

Ik ga even een topic bij hardware aanmaken voor het vervolg van camera's.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...