Ga naar inhoud


Windows Mail print sommige mails niet


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


  • Moderator
Op 16-10-2019 om 19:38, ceesv zei:

Voor wat het waard is, ik had vandaag in Koblenz een probleem dat een mail niet te printen was op een netwerk printer.

In het log van de printer was de mail wel gelogd, maar er kwam eenvoudig geen papier uit de printer.

De mail bleek een memo format te hebben, de laatste printdriver installeren op de printer bleek het probleem op te lossen.

 

Ondertussen dit al eens geprobeerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jouw klacht is precies datgene wat ik in Koblenz aantrof.

Een prima werkende printer die sommige mailtjes niet kon printen.

 

Misschien heb je een andere voorstelling bij printer driver, maar dat is een stukje software, dat ervoor zorgt dat de mail geprint kan worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet handmatig knoeien aan die driver. "This is Windows10 man!" Mijn printer print op elk papierformaat. Welk formaat ik er in stop daar gaat een email niet over. Mijn printers (HP laserjet5L, Canon Pixma MP610) hebben voldoende ancienniteit en reputatie dacht ik. Solieder kan niet. 

Greenchoice moet gewoon normaal printbare mails versturen. Ook al komen ze binnen via gmail. Heel de wereld loopt op Windows, dat is de norm. Dus Greenchoice heeft maar te zorgen dat het bij de genormeerde meerderheid goed functioneert.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ik haal deze oude koe weer uit de sloot.

dat is zwaar werk... let maar op je rug

 

je moet gewoon bij The community van Microsoft een accountje aanmaken en die vraag stellen.

Bij problemen in het verleden heb ik er vaak genoeg antwoord gehad dat zowaar hielp.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zunigkyk, het papier formaat heeft niets met het memo format te maken.

Maar wel met het gebruikte data format van het bericht.

 

En de printer driver wordt geleverd door de printer fabrikant.

 

Ik heb de indruk dat je de begrippen en materie verkeerd beoordeelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, ceesv zei:

Zunigkyk, het papier formaat heeft niets met het memo format te maken.

Maar wel met het gebruikte data format van het bericht.

Ik heb om je te plezieren eens gegoogled op "memo format".  Dat schijnt iets speciaals te zijn van Microsoft Office.

Ik ben maar een eenvoudige consument. Libreoffice is het hoogst haalbare voor mij en daarmee produceer ik (bijna) niets. Ik gebruik het voornamelijk om Officefratsen te openen.

 

Maar ja, ik kreeg een email..., niet een memo.

 

 

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Zunigkyk zei:

Dus Greenchoice heeft maar te zorgen dat het bij de genormeerde meerderheid goed functioneert.

wat een arrogantie...

 

trouwens heb je greenchoice hierover al een klacht gestuurd?

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/klachten/

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, wanderer zei:

wat een arrogantie...

Ik snap je, maar is het niet nog arroganter dat ik als gewone consument een oplossing moet zoeken om hun abnormale emails te verwerken?

 

En nee , ik neem niet de moeite om er bij Greenchoice over te klagen. Zij zullen zich in allerlei bochten wringen om mij aan hun probleem aan te passen.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
26 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Maar ja, ik kreeg een email..., niet een memo.

Nee, je hebt misschien een mail gekregen welke in het mail-memoformat is verstuurd.

26 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb om je te plezieren eens gegoogled op "memo format". 

Ik hoef niet geplezierd te worden, ik wil je helpen, met het oplossen van je probleem.

 

5 minuten geleden, Zunigkyk zei:
8 minuten geleden, wanderer zei:

wat een arrogantie...

Ik snap je, maar is het niet nog arroganter dat ik als gewone consument een oplossing moet zoeken om hun abnormale emails te verwerken?

Het memo format voor e-mails is een normaal gebruikelijk format, daar is niets bijzonders aan.

Dat jouw printer de mail niet kan verwerken betekent dat je niet tot de meerderheid behoort, maar dat je een uitzondering bent.

 

Indien je geholpen wilt worden, kan je ons en jezelf helpen en vertellen welke printer en welke printer driver je gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Nee, je hebt misschien een mail gekregen welke in het mail-memoformat is verstuurd.

Ik hoef niet geplezierd te worden, ik wil je helpen, met het oplossen van je probleem.

 

Het memo format voor e-mails is een normaal gebruikelijk format, daar is niets bijzonders aan.

Dat jouw printer de mail niet kan verwerken betekent dat je niet tot de meerderheid behoort, maar dat je een uitzondering bent.

 

Indien je geholpen wilt worden, kan je ons en jezelf helpen en vertellen welke printer en welke printer driver je gebruikt.

Lees even 5 berichten terug.

Ik werk met heel erg standaard Windows 10, het lijkt alsof dat voor jou iets buitenaards is. In Windows installeer je (ik) geen losse drivers (meer). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...