Ga naar inhoud


Windows Mail print sommige mails niet


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows10 met de standaard Windows Mail-app met gmail eraan gekoppeld.

Af en toe komt het voor dat ik een mail niet kan printen.

Hij wordt wel naar de printer gestuurd maar niet opgenomen in de wachtrij. De printer verschijnt in de taakbalk, er gebeurt niets, printer verdwijnt even later van de taakbalk.

Als ik naar gmail.com ga met de browser kan ik de mail wel printen.

 

Ik noem 2 gevallen:

-een antwoord van info@shop.nl

-berichtje van hotmail.com  = van familielid, niets bijzonders

 

Ik heb op het internet wel gelijksoortige problemen gezien, maar heb geen duidelijkheid gevonden.

Wie heeft een verklaring / oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

Ik heb wat gespeeld met afdrukformaten, maar dat maakt niets uit.

En (zoals ik zei): open ik de mail via gmail.com (browser= Firefox), dan kan ik hem normaal printen. Altijd op A4.

 

Trouwens: elke mail die ik op het bureaublad bewaar (dus buiten het programma Mail plaats) wordt een .eml file.

Die kan ik bekijken (er staat Mail in de balk), maar er zijn dan geen opties voor printen, bewaren, verplaatsen, etcetera.

Een .eml kan ik ook openen met Firefox, en die schakelt ook Mail in op dezelfde wijze dus zonder opties.

Of het printprobleem van de 2 genoemde afzenders daar iets mee te maken heeft... denk ik niet, is niet meer dan een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een standaardprinter ingesteld en op de extra instellingen aangevinkt dat elke print op A4 verschaald (vergroot of verkleind) moet worden

via mail kun je inderdaad geen extra printerinstellingen gebruiken

 

misschien moet je de beveiliging van de printer eens bekijken >>>

Screenshot_57.png

 

hieronder zie je de drie punten rechtsboven in je MAIL programma van windows waar in het pull down menu afdrukken erbij staat

en afhankelijk van je standaard printerinstellingen wordt alles geprint behalve als je een beveiligd document geopent hebt

 

Screenshot_56.png

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Die machtigingen veranderen helpt niet. (MAKER EIGENAAR toestaan). Ik heb als beheerder van mijn computer sowieso alle machtigingen voor de printer.

Ik heb nog wat geprobeerd met de printerinstellingen, zoals pas printen als de laatste pagina in de spooler staat.

En 'Rechtstreeks naar de printer', welke instelling niet word geaccepteerd voor geen enkele mail, want "Afdrukken in Word is niet mogelijk vanwege een probleem met de printerinstellingen".

Er is volgens mij niets mis met die printer. Hij print de wildste zaken, alleen die 2 emails via Windows10 Mail niet.

 

Het is een vaker voorkomend probleem, o.a. hier  Daar rolt er geen oplossing uit.

 

Wat ik nog kan bedenken is dat de verzender d'een of andere (specifiek Microsoft?) emailbeveiliging gebruikt die maar half is uitgeschakeld, zodat ik wel kan lezen maar niet kan printen.

Dat ik die email wel vanaf gmail.com (www) kan printen maar niet via Windows10 Mail duidt toch op een 'haakje' van Microsoft?

 

Of misschien verwacht de afzender of zijn email-provider een cookie-achtig seintje terug, of wou er een advertentie bij doen. Ik blokkeer zoveel mogelijk cookies en gebruik uBlock origin. Misschien komt de mail van oudere accounts die nog ongemoderniseerd zijn, zodat Windows... het printen voorkomt?

Ik heb op het www vaker gelezen dat men soms mail van o.a. hotmail accounts (windows live) niet kon printen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je al eens gekeken naar het print formaat?

Wanneer die mail een papier formaat formaat of font stuurt wat je printer niet begrijpt wordt die mail niet geprint.

 

Had afgelopen donderdag nog zo een probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Dat printformaat is al aan de orde geweest.

 

Met de printer of het papier(-formaat) is niets mis.

 

Het probleem is Windows10 Mail want dezelfde mails kan ik direct van www.gmail.com wel gewoon printen.

Bedenk: bijna altijd kan ik met Mail prima printen.

Alleen die 2 genoemde niet, en die heb ik bewaard om te testen.

Ik print lang niet elke email, dus misschien komt het vaker voor.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien is dit het probleem?

W10   1903 heeft oa deze bug die wordt verholen ,met een geforceerde update naar 18362.387 of wachten tot dinsdag wanneer het weer patch tuesday is...

Addresses an issue that causes printing from 32-bit applications to fail with an “Access is denied” error when you select Run as different user for the application.

 

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

dan is er toch iets met de printerdriver mis gegaan

misschien heeft Oldenbroek toch de vinger op de zere plek gelegd ;)

De vraag is dan welk onderdeel in de printerdriver. Er is zoiets als een Windows printsystem wat volgens mij boven de merkspecifieke printerdrivers hangt.

Ik gebruik 2 fysieke printers. Ze zijn wel 10 jaar of ouder, maar met een hooggerespecteerde reputatie:

-HP Laserjet 5L

-Canon Pixma MP610

Allebei met door Windows10 ingebrachte drivers.

 

Vervolgens mag jij uitleggen hoe het kan dat deze printers altijd alles printen, behalve die 2 specifieke mails.

Ik zou eerder denken dat er dan met die mails iets mis is. Die kunnen gemaakt zijn met verouderde software.

 

Of afwijkende software. Ik krijg bv elke maand een mailtje van Tele2-rekening die in Windows Mail niet goed te lezen is. Iets met "new line, return", denk ik.

In www.gmail.com wordt de mail wel correct weergegeven.

De verkeerde weergave in Windows Mail is echter  printbaar (ziet er uit zoals in Mail op het scherm, dus even slecht leesbaar).

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je geen uitleg geven over de opbouw van printerdrivers en hoe die voor bug's zoals de jouwe verantwoordelijk zijn

ik weet echter wel dat bepaalde UTF- en codepages iets heel raars met zich brengen bij teksten die soms niet eens zichtbaar zijn in een basis editor

 

ik heb zelf wel eens gehad dat ik een leeg A0 plot (841x1189mm) op de HP designjet 920 omdat er een rare code in de tekening of pdf staat dat is ook erg vervelend gezien de papier kosten en ons milieu

ciao ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[Ter toelichting dat er soms rare software wordt gebruikt om mails op te stellen. Specifiek Tele2.]

 

Ik heb nog even preciezer gekeken naar de afwijkende weergave van de Tele2 facturen.

Het heeft te maken met spaties/tabs of Rechtsuitlijnen/Aantal_tekens_per_ regel

/

Een lijn

Datum:                  ddd

Factuurnummer: fff

Klantnummer:      xyx

Vragen:                  vvv

Een lijn

 

In www.gmail.com is "Een lijn" kort, maar ergens in de mail-editor is waarschijnlijk een formule gebruikt (die gmail wel begrijpt) om de gegevenskolom uit te lijnen, maar Windows Mail niet.

In Windows Mail worden die lijnen veel langer, waardoor de gegevenskolommen buiten het scherm terecht komen, en deels op een volgende pagina.

 

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of je er tijd voor wilt nemen voor die twee mails van Tele2

maar installeer eens de Thunderbird email client

daarmee kun je de mail nader analyseren door alles inclusief header te tonen

 

als je Tele2 een onjuist karakter meestuurt die MAIL niet verstaat wegens de codepage van de asci tekens zou je het moeten kunnen terugvinden

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...