Ga naar inhoud


Windows Mail print sommige mails niet


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

@Tonskidutch

Thunderbird heb ik sinds Windows10 opgeruimd, en begin er niet opnieuw aan. Ik hou het sindsdien op webmail van outlook en gmail.

De Tele2 mails kan ik printen. Tele2 zal heus wel weten dat hun facturen bij Mail verminkt doorkomen, zij moeten dat zelf oplossen.

 

De 2 niet printbare mails (van hotmail.com en info@tonershop) liepen via gmail, dat is het enige aanknopingspunt.

Ik heb zojuist bovendien gemerkt dat een hele rits mails bij gmail.com niet in de inbox staan.

Ze zijn er wel 'ergens', want als ik de juiste zoekterm invul komen ze boven drijven.

Ik heb in Firefox browser even de algemene Cookieblokkering uitgeschakeld en vervolgens bleken de verstopte mails weer in de Inbox te staan!

Ik neem het Google kwalijk dat zij mijn mails verstopt als ze geen cookies mogen plaatsen.

Overigens zijn de bewuste niet-printbare mails ondanks de gewijzigde cookie-instelling nog steeds niet printbaar in Windows Mail.

Omdat alle problemen via gmail binnen komen moet ik daar misschien een alternatief voor zoeken.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


@jeevanhoof

Bij mijn weten heb ik alle mappen nagevlooid op de zoekgeraakte mails. (Die waren terug in "Inbox" nadat ik cookieblokkering had uitgezet.)

 

De map Categorieën/reclame kende ik overigens nog niet, maar wat daar staat geeft ook de map weer waar ik het in stopte (b.v. "inbox" of "familie")

Ik snap van gmail geen hout meer.

Er schijnt een los programma "Inbox" te hebben bestaan.

Die hebben ze nu aan gmail toegevoegd.

 

Maar ik weet niet beter dan dat mijn inkomende mail altijd in de map "Inbox" staat/stond.

Ik heb dus een afdeling "Categorieën" kado gekregen waar google bepaalt welke mails daar in door google bedachte rubrieken worden gestopt.

Ik heb zelf nooit iets met categorieën gedaan.

Kennelijk hebben ze iets uitgehaald met de oorspronkelijke gmail waardoor een heleboel mails achter de coulissen waren verdwenen.

 

Eigenlijk wordt ik helemaal niet goed van de hele wirwar aan categorieën, mappen, rubrieken, sterren, labels, ...

... en mij maar opzadelen met het sorteren en rubriceren 😡

Dat moet google zelf maar doen. En niet door mij in mijn email-afdeling.

 

P.S.:

De map "Categorieën" en wat daar onder valt (Social, Forums, Updates, Reclame) is niet zichtbaar in Windows10 Mail, alleen via www.gmail.com.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hé dat Google... Wen er maar aan.. Je persoonlijke regie ben je allang kwijt....

Wil je nog enigzins regie hebben moet je van Microsoft, Google, Facebook, etc. etc. af... Maar dat willen de meesten niet...

 

Voor 'gewoon' thuiswerk zou je Linux kunnen overwegen....

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Mimisiku:

Mooi hé dat Google... Wen er maar aan.. Je persoonlijke regie ben je allang kwijt....

Wil je nog enigzins regie hebben moet je van Microsoft, Google, Facebook, etc. etc. af... Maar dat willen de meesten niet...

 

Voor 'gewoon' thuiswerk zou je Linux kunnen overwegen....

Ik heb ivm het gemakkelijk kunnen wisselen van provider en voor gemengd PC&telefoon gmail en outlook genomen.

Om dat bij derden gewijzigd/doorgevoerd te krijgen was een hele toer. Je hebt er meerdere jaren nasleep van.

Linux kan me daar niet bij helpen vrees ik.

Een eigen domein wel... maar daar ben ik 'nog niet aan toe'.

En dan heb ik meer controle over email, maar het wijzigen van emailadres blijft een hobbel.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de 2 emails die ik niet kan printen...

 

Ik heb een mogelijke oorzaak/oplossing gevonden.

Deze website zegt in de laatste reactie:  This problem is with the SENDER....   If the unprintable email is forwarded by another user it becomes printable.

 

De mail van info@shop die via gmail binnenkwam in Windows10 Mail heb ik in Mail doorgestuurd naar mijn outlook-emailadres.

Nu kan ik de mail printen.

N.B.: dit bleek ook al mogelijk door naar pdf te printen.

 

P.S.: Voor een goed begrip zie ik als SENDER  de bezorger (gmail). Na doorsturen wordt outlook de bezorger van de betreffende email.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging.

De hele laatste reactie van Deze website duidt nog op een andere verdachte: Apple computer.

This problem is with the SENDER.

I have a 2016 Domain with 50 users and our own Exchange 2016 server.

For some reason, emails that come from the one user that has an Apple computer can not be printed by any of the other users.

I do not know if this is related to Apple, or if it is a coincidence.

If the unprintable email is forwarded by another user it becomes printable.

 

Het zou kunnen dat Outlook beter dan Gmail bekend is met Apple en daardoor de mail (die dan op Apple gemaakt zou moeten zijn) wel kan printen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

let maar op Apple legt de wereld plat als het zo door gaat (heb met de verbasterde APFs en afwijkende codepages genoeg ellende gezien en gevonden)

Citaat

An experimental version of APFS, with some limitations, is available in macOS Sierra through the command line diskutil utility. Among these limitations, it does not perform Unicode normalization while HFS+ does,[24] leading to problems with languages other than English

p.s. de voorganger HFS+ was ook al een draak van een filesystem

 

als je exchangeserver daar mee te maken krijgt gaat zo een en ander mis denk ik

dus niks meer van die club accepteren zou je zeggen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi...

Ik heb de mail info@tonershop vanuit outlook weer doorgestuurd naar gmail, en wat denk je?

Hij is dan opnieuw niet printbaar!

 

(Ik dacht eigenlijk dat Windows10+outlook er een foutje uitgefilterd had. Als dat al zo is gebeurt dit binnen het programma, de mail met eventuele fout blijft zoals hij is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zunigkyk
Hi Hi, eerst zeggen dat je Thunderbird niet meer wil gebruiken en vervolgens los gaan op Gmail.

Ik gebruik al jaren Thunderbird voor mijn Ziggo en Hotmail email. Gmail zou ook kunnen maar dat doe ik alleen via mijn telefoon.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2019 om 20:19 zei oldebroek:

 

Misschien is dit het probleem?

W10   1903 heeft oa deze bug die wordt verholen ,met een geforceerde update naar 18362.387 of wachten tot dinsdag wanneer het weer patch tuesday is...

Addresses an issue that causes printing from 32-bit applications to fail with an “Access is denied” error when you select Run as different user for the application.

 

Heb zojuist een vrij forse update gehad KB4524147. Ik heb nu Build van het besturingssyteem 18362.388.

Men zegt o.a.: "This security update includes quality improvements. Key changes include:

Addresses an intermittent issue with the print spooler service that may cause print jobs to fail."

 

De update heeft niet geholpen: de 2 probleem-mails via Gmail zijn nog steeds niet printbaar met Windows10 Mail.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Voor wat het waard is, ik had vandaag in Koblenz een probleem dat een mail niet te printen was op een netwerk printer.

In het log van de printer was de mail wel gelogd, maar er kwam eenvoudig geen papier uit de printer.

De mail bleek een memo format te hebben, de laatste printdriver installeren op de printer bleek het probleem op te lossen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...