Ga naar inhoud


Astra 1 nodig voor TV Vlaanderen?


Htc

Aanbevolen berichten

Hello

 

In het zuiden van Spanje is het zeer moeilijk om met een schotel zowel Astra 1 en Astra 3 te ontvangen.

Ik heb de zenders van Astra 1 ook niet nodig.

Enkel de zenders van AStra 3 interesseren me.

Heb ik Astra 1 nodig voor bv activatie?

 

Ik vroeg dit ook in een andere sectie van het forum waar ik ook mijn problemen uitleg maar misschien is de vraagstelling hier mer gepast.

 

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op mijn tv kan ik kiezen om de zenderlijst  en het update signaal binnen te halen via de Astra 1 of de Astra 3

 

Groeten Hans.

20191004_191810.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei el renegade:

Hangt er van af wat voor receiver je gebruikt.

Bedankt voor de reactie

Ik heb een M7 met ingebouwde smartcard.

Ik krijg het activatie signaal niet.

Misschien een instelling?

 

Gr

Hans

8 minuten geleden zei dunhans:

Op mijn tv kan ik kiezen om de zenderlijst  en het update signaal binnen te halen via de Astra 1 of de Astra 3

 

Op de TV met een CI is er geen probleem.  Probleem is activatie op een M7 decoder met ingebouwde smartcard.

Gr

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Htc:

Heb ik Astra 1 nodig voor bv activatie?

 

Nee, je hebt de Astra 1 niet nodig voor activatie.

Een activatie krijg je via alle zenders die in de TV Vlaanderen pakket zitten zolang die maar op een TV Vlaanderen (M7) transponder zit.

Stel, je hebt rechten om de Franse zender "Mezzo" te bekijken, dan zul je nooit een activatie krijgen want die zenders zit niet op een transponder van TV Vlaanderen maar van Canal+.

TV Vlaanderen geeft waarschijnlijk net zoals Canal Digitaal wel aan op welke zender je hem het beste af kunt stellen voor een heractivatie maar dat is omdat op die zender het heractivatie signaal vaker komt dan op andere zenders.

Ze moeten het heractivatie signaal wel op veel meer dan slechts 1 zender uitzenden want er zijn genoeg mensen die slechts 1 of enkele zenders bekijken. Als daar dan toevallig geen heractivatie signaal op uitgezonden zou worden, gaat op een gegeven moment het beeld op zwart.

 

Bovendien kun je in het menu ook terug vinden tot wanneer je kaart geldig is. Die datum loopt meestal 2 maanden vooruit op de huidige datum.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een m7 101 receiver? Als het menu zwart gekleurd is ( nieuwe receiver eerste software) dan zal hij inderdaad niet activeren. Je zult de schotel op 19 moeten zetten, dan automatisch de nieuwe software laten laden, het menu is dan wit gekleurd. Daarna kan hij wel activeren en kan je hem terug op 23 zetten.

Hierna heb je 19 niet meer nodig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...