Ga naar inhoud


Cat- UTP kabel verbinden


marcow

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 x10 meter UTP kabels  en de afstand die ik wil bereiken is 13 meter

Kan ik deze twee kabels op een Pots splitter aansluiten ( die heeft 3 aansluitingen Modem ,LIJN en Telefoon );  ik heb een FRITZmodem waar glasvezel is aangesloten. Of is het beter om een nieuwe kabel aan te schaffen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nieuwe kabel... Kost geen drol... Een koppelstuk verliest al gauw 3~5 dB en een splitter is al helemaal ruk...

Als je in de buurt van Haarlem woont kom je maar een stukkie halen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Mimisiku:

Een koppelstuk verliest al gauw 3~5 dB

Ik heb op mijn werk er vele (zo'n 1500 stuks) van in gebruik, en op de fluke netwerk tester zie ik ze niet. En een verbinding die 3dB (of meer) demping geeft zou toch wel zichtbaar moeten wezen, helemaal op de lange kabels die wij gebruiken. (Ik gok dat de meeste kabels tussen de 50 en 70 meter zijn, dan een koppel stuk, dan nog eens 8 tot 10 meter...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je pots splitter goed is aangesloten mag die geen verzwakking geven.Bij PXS zijn er zo duizenden in gebruik.Maar stukken beter is nog een gewone RJ45 opbouwdoos of gewoon een koppelstuk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabel inmiddels aangesloten op het modem en mijn PC. 

Maar nu werkte de Google Chromecast die op mijn Tv is aangesloten niet meer

Ik kreeg op de TV een melding dat ik de router opnieuw moest opstarten

Na de lan kabet te hebben verwijderd en het modem opnieuw opgestart doet Google Chromecast weer

Hoe kan ik dit oplossen of kun je geen Lan en WiFi gelijk gebruiken als je een lan kabel op het modem aansluit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een splitter op een netwerk kabel?

Dat gaat niet werken.

Je kan maar een LAN kabel op een lan poort aansluiten.

Wil je meerdere apparaten verbinden via een lan aansluiting zal je er een netwerk router tussen moeten zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen splitter gebruikt

Ik heb een lan kabel van 20 meter op het modem en mijn PC aangesloten omdat waarschijnlijk de WiFi adapter niet meer goed is. 

Maar na aansluiting deed nu de Google Chromecast die op de TV is aangesloten het niet meer omdat die met WiFi werkt

Na verwijdering van de kabel van het modem en opnieuw opstarten van het modem werkt Google Chromecast weer 

Mijn vraag is nu of de combinatie WiFi en Lan aansluiting niet mogelijk is

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

WiFi en lan staan los van elkaar.

Echter zijn er wel instellingen in het modem die van invloed kunnen zijn.

Namelijk het mechanisme wat lokale ip adressen uitgeeft en ervoor zorgt dat de juiste pakketjes bij het juiste apparaat terecht komen.

Wanneer je laptop hetzelfde ip adres heeft als je chromecast gaat het mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door op ALLE apparaten DHCP-Server aan te zetten, die deelt de IP-adressen uit.

Natuurlijk kun je dit ook handmatig instellen maar dan moet je eerst een lijst maken van alle in gebruik zijnde IP-adressen op alle apparaten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen, 

Ik heb alle apparaten die gebruik maken van WiFi automatisch geïnstalleerd en niet handmatig. Volgens mij gebruik je de je dan toch ook de DHCP functie

Kan het zijn dat zodra je iets met Lan aansluit alles weer opnieuw moet installeren 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei marcow:

Kan het zijn dat zodra je iets met Lan aansluit alles weer opnieuw moet installeren 

neen, via DHCP dus automatisch een IP adres toekennen aan een opstartende pC of apparaat gaat altijd goed en bijna elke router die ik ken geeft hetzelfde IP adres aan dat apparaat terug

dus alles in orde

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen, 

Ik heb alle apparaten die gebruik maken van WiFi automatisch geïnstalleerd en niet handmatig. Volgens mij gebruik je de je dan toch ook de DHCP functie

Kan het zijn dat zodra je iets met Lan aansluit alles weer opnieuw moet installeren 

Mvg Hans 

Waarom doet de router dat dan niet bij het aansluiten van de Lan verbinding automatisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou niemand zo op afstand kunnen beantwoorden zolang de ingestelde parameters van de router en de aangesloten apparaten niet bekend zijn.

 

Misschien is één van de IP-adressen vastgezet maar het blijft gissen.

 

Zoals Tonski ook al schrijft moet dit bijna altijd goed gaan.

 

Het gaat meestal fout als men met de IP-instellingen van de verschillende apparaten zelf 'rommelt' want onder normale gebruiksomstandigheden mag het eigenlijk nooit fout gaan.

Misschien is het een optie om in jouw Fritz router de optie op te zoeken waarmee je de actieve WiFi en LAN klanten op kunt vragen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat je PC ethernet ook op DHCP ? Als die toevallig op fixed staat en hetzelfde adres heeft als 1 van je wifi apparaten is het prijs.Of PC op DHCP of in de range buiten het WIFI DHCP gedeelte. Meestal delen die maar een range van adressen uit en is er nog een gedeelte dat je fixed kan gebruiken.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...