Ga naar inhoud


Cat- UTP kabel verbinden


marcow

Aanbevolen berichten

Bij VOIP of telefonie zal je dat ook niet merken! Bij LAN boven de 100Mbit zie ik op mijn Nettool II toch écht verschil. Maar je hebt koppelstukken en koppelstukken natuurlijk. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kan je volgens mij alleen zien op het apparaat zelf

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sluit alle toestellen aan en kijk in je Fritz!box of je een conflict ziet, een dubbel uitgegeven IP adres.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei marcow:

Toch een beetje vreemd : Ik heb namelijk bij geen enkel apparaat een IP adres handmatig opgegeven .

Als DHCP op deze apparaten niet zouden aanstaan zouden deze toch geen verbinding maken met WIFI

Of zie ik dit verkeerd

 

MVG

 

Dat zie je verkeerd want DHCP heb je niet echt nodig  want als je een IP-nummer handmatig ingeeft werkt gewoon alles.

Maar ja, je beweert dit nooit toegepast te hebben dus dan zal het wel wat anders zijn.

Ik weet niet hoedt binnen de Fritz!box werkt maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dir anders zou werken dan op mijn Asus router.

Daar kan ik gewoon alle aangesloten actieve en ook passieve LAN / WiFi connecties opvragen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zie ik ook meteen in de bbox alle adressen staan van de aangesloten apparaten via WIFi of ethernet.Je kan zelfs de ranges zien (en instellen) welke DHCP mogen uitdelen.In de PXS box (bbox3) is dit echter beperkt omdat er een specifieke range voorbehouden is voor de TV decoder(s).Denk dat het bij een fritzbox niet uitmaakt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Mimisiku:

Bij VOIP of telefonie zal je dat ook niet merken! Bij LAN boven de 100Mbit zie ik op mijn Nettool II toch écht verschil. Maar je hebt koppelstukken en koppelstukken natuurlijk. 

Ik neem aan dat je op mijn bericht antwoord... Het zijn 1Gbit verbindingen die worden gebruikt voor IPTV.... Geen van de switches geeft errors op verbindingen, en de enige problemen die we af en toe tegenkomen zijn gecorrodeerde sockets. Dan na vervanging maken we een meetrapportje, en we zien dan geen andere resultaten dan op de directe kabels...

 

Maar nu heeft de TS dus een probleem met IP adres toewijzingen... Ik zou zelf beginnen met alle aangesloten apparatuur uit te zetten, dan de router aan te zetten, dan een voor een de andere apparatuur aanzetten, totdat je een probleem krijgt. Dan kijken waarom dat apparaat het probleem veroorzaakt...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 28-10-2019 om 21:00 zei marcow:

Ik heb de kabel inmiddels aangesloten op het modem en mijn PC. 

Maar nu werkte de Google Chromecast die op mijn Tv is aangesloten niet meer

Ik kreeg op de TV een melding dat ik de router opnieuw moest opstarten

Na de lan kabet te hebben verwijderd en het modem opnieuw opgestart doet Google Chromecast weer

Hoe kan ik dit oplossen of kun je geen Lan en WiFi gelijk gebruiken als je een lan kabel op het modem aansluit

Het blijft een raar verhaal, WiFi en lan kunnen naast elkaar tegelijk gebruikt worden.

Wanneer de tv zijn verbinding verliest wanneer je de computer via lan aansluit, en die tv is via wifi aangesloten kan ik alleen maar een ip conflict voorstellen.

Of een en ander is toch anders aangesloten als wij ons voorstellen.

 

Ik kan die splitter nog steeds niet plaatsen waarover gesproken wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor een misverstand te voorkomen:

Omdat in de 1e reactie het werd afgeraden heb ik een kabel van 20 meter aangeschaft en de splitter niet gebruikt.

Als ik in het Fritzbox modem 7590  inlog zie ik wel alle apparatuur staan in het thuisnetwerk maar geen IP  adressen

Waar kan ik deze vinden

 

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heimnetz, Netzwerk.

Thuisnetwerk, Netwerk

 

Eventueel menu op geavanceerd zetten.

Aan de rechterkant van de headerbalk op het scherm eventueel ip aanzetten door op het +/- tekentje te klikken.

 

Je stopt de kabel toch wel in een van de lan poorten en niet in de wanpoort?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...