Ga naar inhoud


CI+-module Canal Digitaal voor Duitse Samsung tv


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Inmiddels heb ik al heeeeeel veel gelezen en uitgeprobeerd op mn Duitse Samsung tv, maar helaas kom ik net niet tot de finishing touch. Wie kan mij verder helpen?

 

Ik woon in Duitsland en kon daar tegen een mooie prijs een samsung ue50nu7020 kopen. Helaas wist ik op dat moment niet van de verschillende modellen, dus toen ik m'n CI-module van CD erin deed en niet een mooie NL'se zenderlijst, maar allemaal Duitse zenders aantrof, schrok ik wel.

Via met name deze website ben ik een heel eind gekomen, maar - zoals gezegd - niet tot het eind.

 

Via het menu van mn tv heb ik de instellingen kunnen aanpassen naar PANEUR, en ook de taal e.d. heb ik op NL kunnen zetten, waardoor ik Nederlandse apps kan gebruiken.

Mn LNB-instellingen heb ik op  m7 Group (1/4 19,2 ; 2/4 23,5) weten te zetten.

Waar ik nu eigenlijk op hoopte is dat ik automatisch de CD-zenderlijst kon instellen. Maar dat lukt dus telkens niet. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het niet hebben van EU_BeNeLux als instelling, maar PANEUR. Is dat nog op een of andere manier te regelen?

Ik heb wel iets gelezen over het aan de slag gaan met IR-extender, maar tegelijk las ik dat dit niet bij alle Samsung-tv's mogelijk is. Voordat ik hier weer heel veel tijd, energie en frustratie in steek, wil ik vragen of iemand mij verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een scan doet op de satellieten dan zouden de CD zenders toch in de lijst moeten verschijnen.

Ze staan dan wel niet in de Fastscan volgorde, maar ze moeten toch in de lijst voorkomen.

 

Ik weet niet of het bij Samsung kan, maar vaak kan je een favorieten lijst aanmaken en de CD zenders kan je dan in deze lijst stoppen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de Samsung *niet* in Benelux mode staat zal de FastScan optie niet tevoorschijn komen voor Canal Digitaal. De zenderlijst zal hij ongetwijfeld inladen maar volledig willekeurig. Op de hand editen is een gruwelijke klus. Wellicht dat er een kanaal-editor bestaat waarmee je wat kunt aanvangen..

Dat is het nadeel van het kopen van een goedkopere TeeVee in een ander land.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is er nog de vraag of die tv een blindscan doet of een actuele transponder lijst aan boord heeft.

Zit er een oude transponderlijst in die ontvanger mist die een gedeelte van de programma's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik minder bang voor. Als de TV jonger is als 2 jaar dan zullen er vast updates zijn. De transponderlijst zal t.b.v. de Duitse markt wel een actuele transponderlijst ontvangen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij een samsung tv gewoon manueel scannen... je vult de benodigde parameters in, en je tv scant die transponder gewoon.

De samsung in het Deense vakantiehuis kan dat in ieder geval wel... 

Ik heb daar de UE32D6505VSXXE

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2019 om 13:36 zei Bart80:

ue50nu7020

De internet verbinding is vereist voor bepaalde app's en daar steekt een addertje onder het gras bij aankoop en installatie, omdat de fastscan optie voor 23,5Oost niet actief wordt in een Duitse IP WAN range evenals de firmware upgrade.

Test het maar eens.

Dus de suggestie de channel editor te gebruiken is eigenlijk de makelijkste om het op te lossen.

Want anders moet je met het toestel naar NL rijden, aansluiten instellen / resetten, scannen en daarna je NL zenderlijstje als eerste zien versus de Duitse fastscan.

En dan teru naar Duitse locatie.

 

Met de Panasonic die ik heb is het ook niet anders verlopen afgelopen jaren, toen ik hem op de Duitse DVB-T en daarna op Duitse DVB-C configureerde.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft enkel PANEUR instellingen en geen benelux.Mss TV aan internet koppelen en updates laten doen.Normaal zou dit volgens samsung moeten werken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2019 om 11:40 zei recol:

kan je hier niks mee? http://www.samychan.com/ 

Uiteindelijk heb ik hier de NL’se zenders mee op gewenste volgorde kunnen zetten. Dat is al heel wat. Wel blijft het teleurstellend om niet “gewoon” de fastscan van canal digitaal te kunnen doen. Daarvoor zal ik toch de landcode op EU_Benelux moeten zetten, maar die optie krijg ik niet. Als iemand daar de oplossing voor weet, hoor ik het graag. Tot die tijd blijf ik met m’n eigen lijstje kijken en evt gebruik maken van de CD—app (ook al heeft die zo z’n beperkingen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...