Ga naar inhoud


Welke schotel voor 5w, 13e, 19e, 23e, 28e


Its_Johan

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb nu een visosat G4, 13e, 19e, 23e, 28e, en wil 5w toevoegen. 

Ik noem aan dat dit niet lukt?

Welke nieuw schotel adviseren jullie, of gewoon een klein schoteltje bijplaatsen? 

Bedankt voor de tips!

aangepast door Its_Johan
  • Like 1

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei minplus:

Een big bisat is ook een optie.

Realiseer je wel dat vrijwel alles op 5 W multistream is, iets waar alleen de nieuwste ontvangers wat mee kunnen omdat het een speciale tuner vereist.

Volgens mij hebben die multistream kanalen ook wel wat meer nodig dan een schoteltje van 60cm. 

 

Ik gebruik een schotel van 80cm en dat is bij een flinke bui toch onvoldoende om de multistream zenders te blijven bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei minplus:

Een big bisat is ook een optie.

Realiseer je wel dat vrijwel alles op 5 W multistream is, iets waar alleen de nieuwste ontvangers wat mee kunnen omdat het een speciale tuner vereist.

Ik dacht dat hier de FranSat kanalen van ATLANTIC BIRD™ 3 zaten?

Reguliere franse digitale televisie. 

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, achter de decoder van Fransat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Sprietje:

De veldsterkte van de 5w is in bijna heel Europa 53dBW, dat is behoorlijk veel. Normaal zou je dat al met een schotel van 40-45cm kunnen ontvangen.

Ik heb geen idee of je met multistream meer signaalsterkte nodig hebt dan normaal.

Multistream ontvangen zal waarschijnlijk wel gaan met 40-45cm. Onder goede atmosferische omstandigheden. 

Maar bij zware mist of hevige regenval zullen de multistream zenders snel wegvallen terwijl de “normale” zenders nog keurig te bekijken blijven.  

 

De afstelling van de schotel is ook een pak gevoeliger voor de multistream zenders. 

 

Ik had vroeger een triax 90 waar ik 28.2e; 19.2e; 13e; 5w op had zitten. (In die tijd was France television nog met een gewone HD ontvanger uit de lucht te plukken. Dat is nog niet zo heel lang geleden) 

die opstelling werkte zeer goed. Ondanks dat de LNB van 5w zich aan het uiteinde van de railing bevond en ik dus wel wat db verlies had. Tot de Multistream er aan kwam. Op zonnige dagen werkte dat zeer goed, maar bij de minste regenval viel het signaal weg. Sindsdien heb ik een triax 80 op 5w gericht staan. 

 

Dat is natuurlijk mijn ervaring. Ik ga er van uit dat jij meer ervaring hebt in schotelantennes en het afstellen daarvan. 

Misschien is het eens een experimentje waard? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎-‎11‎-‎2019 om 21:06 zei Its_Johan:

Hallo, 

Ik heb nu een visosat G4, 13e, 19e, 23e, 28e, en wil 5w toevoegen. 

Ik noem aan dat dit niet lukt?

Welke nieuw schotel adviseren jullie, of gewoon een klein schoteltje bijplaatsen? 

Bedankt voor de tips!

Hoi, waarom maak je je schotel niet draaibaar? kost ongeveer 70 Euro; voor die 5W heb je wel een aparte ontvanger nodig als je alles wil ontvangen.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad on fransat, maar niet de multicast, gewoon  de DVB-S2 kanalen

https://www.lyngsat.com/packages/Fransat.html

Kan met een normale ontvanger en een kaartje. 

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar helemaal de vraag of de zenders op de 5 west wel in de lucht blijven. De huidige 5A is deze maand aan het eind van zijn levensduur en de nieuwe 5B heeft problemen met zijn zonnepanelen. Over 3 weken weten we of de nieuwe satelliet bruikbaar is en deze de taken van de 5A kan overnemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Sprietje:

Het is nog maar helemaal de vraag of de zenders op de 5 west wel in de lucht blijven. De huidige 5A is deze maand aan het eind van zijn levensduur en de nieuwe 5B heeft problemen met zijn zonnepanelen. Over 3 weken weten we of de nieuwe satelliet bruikbaar is en deze de taken van de 5A kan overnemen.

 

Het lijkt me economisch niet verantwoord om de Multistream aanvoersignalen, noch de Fransat DTH signalen van satellietpositie te laten verhuizen. Dan zou men bij de DVB-T Transmitters (in Frankrijk en Italië) en de Fransat consument de schotels opnieuw moeten uitrichten. 
Logische oplossing lijkt mij dat men probeert in brandstofbesparende modus te gaan, zoals jij in het ander topic verklaard hebt. En dat men probeert om een "back-up satelliet" naar 5W te brengen, mocht 5w B toch een probleem bljken te zijn. 

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...