Ga naar inhoud


Satelliet tv


RicardoBelli

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar uh is dat niet enkel de instelling voor softwarematig doorlussen?

want zonder softwarematig doorlussen kun je de tuner b anders configureren dan tuner a

 

Ja, het feit dat je tuner 2 anders kunt configureren is inderdaad wel eigenaardig, als je 'm hetzelfde zou moeten hebben als tuner 1; daar heb je een punt.

 

Even recapituleren:

Hij kreeg dus geen ontvangst op 9E via tuner 2, ondanks >70% kwaliteit. En wegvallen van het signaal, als hij er een schop voor hield.

Terwijl diezelfde LNB en kabel op tuner 1 gewoon beeld gaven.

 

Is tuner 2 dan alleen voor opnames, zoals Mebo schrijft? Dat valt te testen, natuurlijk.

Of zou er iets zijn met de LNB-specs in tuner 2? Niet zo precieze LOF of zo? Of misschien een probleem met hoge/lage band (22kHz signaal)?

 

Is er al getest met 9E op tuner 1, en de 4 sats op tuner 2?

 

Groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En dit is wat ik als antwoord  kreeg  mvg Ricardo

 

Hartelijk dank voor het gebruik maken van onze Panasonic klantenservice.

Controleer of u Twin Tuning voor satelliet hebt geselecteerd. U kunt de tv ook proberen te resetten, met behulp van de onderstaande stappen:

- Selecteer Fabrieksinstellinngen via Menu > Instellingen > Systeemmenu > Fabrieksinstellingen.

- Druk 3x op bevestigen (OK).

- TV wordt terug gezet naar Fabrieksinstellingen.

- Stel de TV opnieuw in.

Als deze stappen het probleem niet oplossen, kunt u overwegen contact op te nemen met uw dealer, om de tv te laten nakijken of rechtstreeks contact opnemen met ons Service Center.

Als de satelliet in de tweede ingang wel werkt, is er mogelijk een probleem met de schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is kun je elke tuner apart instellen. Dus tuner a 4 satellieten met Disecq en tuner b met een vaste satelliet.

Nu weet ik niet hoe dat met een Panasonic gaat maar met een android Sony lukt dat.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klantensevice geven altijd standaard antwoorden. Alsof ze niet kunnen nadenken.

 

Ikzelf heb het niet zo op tv's met ingebouwde satelliettuner. Die werken niet bepaald goed.  Mijn tv heeft ingebouwde satelliettuner maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Gebruik gewoon een losse ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn buitenverblijf gebruik ik ook de satelliet tuner van de TV en een CI module, werkt probleemloos, alleen de favorietenlijst samenstellen is iets omslachtiger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...