Ga naar inhoud


Satelliet tv


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@RicardoBelli wil jij of ontvang jij Italiaanse kanalen op 9B? 

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mereltje ik had hem wel op dvb s2 staan ook in de stand automatisch doet hij het niet  .ik kan de eurobird 9° oost wel zien maar niet i n de gecombineerde   versie zoals ik dat hebben wil .ik leg het nog een keer uit . Ik ontvang  de 13 19,2 23,25 28,35 op ingang 1 deze achter de disecq switch  ,en ik wil dan de eurobird 9 ° oost dan op ingang  2  van de tv . Alle satellieten  zijn ingescand  . En ventura ik heb hier wel een vu + duo  en een topfield  .maar omdat deze geen uhd ontvangers zijn heb ik de schotel  rechtstreeks op de tv aangesloten .mvg Ricardo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RicardoBelli :

Ik ken die TVs niet.

Bij de menu-optie "Stand dual tuner", staat daar alleen AAN en UIT? Of nog meer opties?

En als je 'm UIT hebt staan, heb je dan nog de keuze Signaalingang IN-2 tot je beschikking, of alleen nog IN-1?

 

Ik zit me namelijk af te vragen, of de stand 'dual tuner AAN' alleen moet, bij dezelfde satellietcombinaties voor de beide ingangen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens goed naar dat schema gekeken "dual tuner (disecq)" ? 

daar klopt geen bal van ! Volgens de handleiding ga je dan met 2 kabels naar 1 disecq die op 1 LNB is aangesloten ?????

 

-edit- nog eens goed gekeken, ze spreken van een "multiswitch" en bon die heeft meerdere uitgangen dus dat kan dan wel kloppen.

 

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jean-Claude zei:

daar klopt geen bal van ! Volgens de handleiding ga je dan met 2 kabels naar 1 disecq die op 1 LNB is aangesloten ?????

 

Dat de plaatjes geen schoonheidsprijs verdienen is duidelijk.

Maar er staat duidelijk bij: Satellietkabels (meervoud) met multischakelaar.

Dus volgens mij klopt die bal wel ongeveer. Het ene lijntje vertegenwoordigt meerdere kabels.

 

Het tweede plaatje ("enkele kabel") gaat vermoedelijk over het slecht vertaalde (zucht) Unicable....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vermoed, dat je een 2e kabel kan aansluiten voor bijvoorbeeld tegelijk kijken en een ander programma opnemen, maar dat je geen 2 sets satellieten kan programmeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, a33 zei:

Bij de menu-optie "Stand dual tuner", staat daar alleen AAN en UIT? Of nog meer opties?

En als je 'm UIT hebt staan, heb je dan nog de keuze Signaalingang IN-2 tot je beschikking, of alleen nog IN-1?

Hallo a33 bij menu optie stand dual tuner   staat alleen aan en uit  .  Als hij uit staat heb ik geen geen keuze mogelijkheid meer   de balk signaalingang word dan  grijs.  Mvg Ricardo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het er inderdaad op, dat je op beide ingangen alleen dezelfde satellietcombinaties kunt gebruiken.

Een flinke beperking is dat, van die inwendige tuners!

 

Als je ook geen motorsturingmenu hebt gezien (voor diseqc 1.2 of USALS), ben ik bang dat dat er ook niet in zit.

 

Je kan inderdaad kijken wat ze bij Panasonic zelf zeggen, maar ik ben bang dat er met dit toestel niet veel mogelijk is op dit vlak.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2020 om 22:35, a33 zei:

Bij de menu-optie "Stand dual tuner", staat daar alleen AAN en UIT? Of nog meer opties?

 

maar uh is dat niet enkel de instelling voor softwarematig doorlussen?

want zonder softwarematig doorlussen kun je de tuner b anders configureren dan tuner a

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uit de foto’s kan afleiden, zowel bij IN 1 (tuner 1) als IN 2 (tuner2) is A aanwezig, dat duid op een instelling voor een diseqc (A-B-C-D). Conclusie beide tuners kunnen overweg met diseqc 1.0

Die 2de tuner zit erin om opnames te maken op een USB HDD, ze benoemen die daar als DUAL tuner, die moet op AAN staan, voor opnames. Meer moet daar niet achter gezocht worden. Dezelfde satellieten moeten ingegeven staan als bij tuner 1, om de simpele reden dat dit toestel niet toelaat om te kijken via tuner 2.

·        Dual tuner (Diseqc) de 2 tuners elk met hun eigen lnb of Diseqc, één opname mogelijk van 4 satellieten.

·        Dual tuner (Enkele kabel) in tegenstelling tot wat ze in de handleiding schrijven zou tuner 2 meeliften op het kwadrant van tuner 1, net zoals we dat zien bij een twin tuner, die is doorgelust.

·        Enkele tuner, tuner 2 staat af  

 

 

panasonic2.jpg

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...