Ga naar inhoud


Joyne CI+ Module


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Toch even een schopje. Wellicht nu wel iemand in de buurt waarvan ik de Joyne CI mag testen voor een avondje.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sinds medio augustus de module met een light abo in huis. Op de VU ultimo draait ie als trein. Maar niet beter als CD. Voor zover ik dat kan beoordelen. Voorlopig ga ik nog even niet naar Heemstede. Anders had ik hem wel even in een stevige envelop gedaan en opgestuurd maar...... op mijn PC (waar die voor bedoeld was) is er een probleem dat eerst nog even opgelost moet worden.

 

Kortstondig heb ik Joyne aan de praat gehad met een Duitse makelij Octopus CI S2 andvanced PCIe kaart van Digital Devices. Het goede nieuws is dat de Joyne Moudule werkt in het normale CI slot van deze kaart. (dus geen CI+). Het slechte nieuws is dat deze kaart een echte signaal killer blijkt. Gemiddeld is de signaalkwaliteit t.o.v. de Chinese TBS 6902  zo'n 25 a 30% slechter. Steeds gelijktijdig waargenomen om atmosferische invloeden uit te sluiten. Ik heb het met drie verschillende PC's geprobeerd. Steeds is het 1-0 voor China.

 

In ieder geval is dit signaalverlies onwerkbaar voor het relatief zwakke en de maximaal opgerekte symboolsnelheid van het Joyne signaal. De FTA zenders op de "sterke" satellieten blijven wel voldoende overeind maar Joyne helaas niet. Ik heb het de Duitse fabrikant (gelijktijdig leverancier) voorgelegd en heb geen idee hoe lang het duurt voordat het opgelost is. Indien oplosbaar.

joyne_pc_1280.JPG

aangepast door kwetal
typefout

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...