Ga naar inhoud


Joyne CI+ Module


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Is er wellicht een forumlid die via bovengenoemde module naar Joyne kijkt in Haarlem of de directe omgeving daarvan? Zou de module willen testen in een boxje en meteen de kwaliteitsverschillen willen vergelijken met CDS. Hoeft maar 1 avondje.. Zorg ik voor de koffie/bier*

 

*aankruisen wat van toepassing is.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat geloof ik graag, maar wil dat zelf beoordelen op mijn setup

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Zorg ik voor de koffie/bier*

 

*aankruisen wat van toepassing is.

 

Ik lust geen van beide, echter heb ik ook (nog) geen (lichtgevend) Joyne pakket, maar ben zeker benieuwd naar je bevindingen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suikervrije limonade en thee heb ik ook :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een CI+ module van Joyne.... Daar heeft CD niets mee van doen.. De module van Joyne is zwart/blauw..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de Joyne CI-Cam in de Ultimo4K en daar zag ik echt geen verschil met Canal Digitaal qua beeld.

De Ultimo4K staat echter al sinds langer bij familielid en kan nu geen aanspraak maken op een avondje testen.

En de Joyne cam is inmiddels over aan een vriend die hem in de SOLO4K gebruikt.

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oost grens van ontvangst is 19.2 E dus Astra 1. De Astra 2 en 3 liggen buiten mijn bereik en dat is jammer want ik mis de Engelse zenders.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er niemand in de buurt een CI+ module van Joyne gebruikt. Ga uiteraard geen €129 uitgeven puur voor een test. Als de regen en wind voorbij is ga ik de testopstelling weer verwijderen en opbergen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, uncle zei:

De oost grens van ontvangst is 19.2 E dus Astra 1. De Astra 2 en 3 liggen buiten mijn bereik en dat is jammer want ik mis de Engelse zenders.

Dat is wel jammer inderdaad. Heb je geen optie een mini schoteltje ergens anders neer te zetten? Ik heb eens een draadloze schotel gebouwd die het L-band signaal uit de LNB draadloos doorstuurde. Beetje etherpiraterij dat wel maar de GSM signalen waren sowieso sterker dus die banddelen werkten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Jammer dat er niemand in de buurt een CI+ module van Joyne gebruikt. Ga uiteraard geen €129 uitgeven puur voor een test. Als de regen en wind voorbij is ga ik de testopstelling weer verwijderen en opbergen..

Ik zit op bijna 2 uur reisafstand, is niet echt haalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is i.d.d. gekkenwerk. Het moet wel leuk blijven...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Jammer dat er niemand in de buurt een CI+ module van Joyne gebruikt. Ga uiteraard geen €129 uitgeven puur voor een test. Als de regen en wind voorbij is ga ik de testopstelling weer verwijderen en opbergen..

Wat bedoel je met testopstelling? Tijdelijk een LNB op 9 oost? Ik neem aan dat je de Joyne module wilde testen in je nieuwe VU ultimo. Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

 

Kortdurende testen, daar kan ik niet veel mee. Ik merk dat met audioapparatuur. Is het een tijdelijke zinsbegoocheling of hoor/zie ik duurzame significante verschillen? Bij mij brengen langdurige herhalingen vaak het echte onderscheid. Daarom was ik ook van plan een tijdje Joyne naast CD te gaan gebruiken. Dat klink duur en decadent. En is het misschien ook. Maar (tijdelijk) CD opzeggen is waarschijnlijk ook geen goede mogelijkheid. Ik heb laten me vertellen dat ik zuinig moet zijn op mijn oranje kaartje. Dit nota bene door mijn beoogde leverancier/installateur, die zeer nauwe banden met Joyne blijkt te hebben.

 

Hoe dan ook, mocht ik in mijn nieuwe set-up over de Joyne module gaan beschikken, dan wil ik die best wel een tijdje in Haarlem parkeren. Een goede reden om mijn zus in Heemstede weer eens op te gaan zoeken. Maar goed, het kan nog wel een maandje of zo duren voor het zover is. Ik moet eerst nog wat principiële  beslissingen nemen en mijn installateur zit tot over zijn oren in het werk aan camperaars die plotsklaps met een werkende schotel installatie op reis willen. Mede daarom overweeg ik het allemaal zelf te gaan doen. Ik zou het moeten kunnen. En tijd heb ik zat sinds ik mezelf op de VUT getrakteerd heb.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...