Ga naar inhoud


Hoe hebben jullie dat


MrDish

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...
Op 21-8-2020 om 06:34, wiz zei:

ik zit ook bij tweak. Ik denk dat al die negatieve feedback is gekomen door hun sparql verhaal. Tweak heeft een tijdje een eigen platform gehad voor iptv wat nou niet echt uitblonk in gebruikersgemak en stabiliteit qua opnames terug kunnen kijken.

 

Vandaag dus te maken gehad met Tweak omdat een klant zijn beveiliging geen meldingen meer kan versturen naar de meldkamer.

Kijk je op de website dan geeft Tweak aan dat er geen storingen zijn.

Ze vermelden promt "er zijn vandaag geen storingen gemeld"

Dus dan moet er bij de klant iets aan de hand zijn.

Maar niets te vinden en reset van het modem geeft ook geen verbetering

Ga je verder zoeken dan zie je dat er toch wat meer zijn die hinder ondervinden, dat ze 2 dagen geleden een DDos aanval hebben gehad en ook dat er wat verbindingen uit liggen.

Bel je hun dan krijg je gewoon te horen dat ze gesloten zijn zonder verwijzing naar een storingsnummer oid. ja je kunt een email sturen.

Dus dat dan maar gedaan krijg je een bericht terug "je kunt ons bellen".

Prachtig natuurlijk maar dan moet dat nummer wel opgenomen worden en je niet de melding krijgt van "wij zijn gesloten stuur maar een e-mail"

 

Weet nu waarom ze kunnen vermelden dat er vandaag geen storingen zijn gemeld.🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Appels met peren vergelijken?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2020 om 19:46, gerrit B zei:

Denk dat het ook wel handig is om te vermelden welke internetsnelheid je hebt.

Mijn 100 up en 100 down van 55 euro zal zeker duurder zijn dan een adsl lijntje van 10 of 20 MB

Daarin tegen heb ik telefoon voor maar 4,50 per maand met 3 verschillende telefoonnummers en maximaal 8 gesprekken gelijktijdig. Het starttarief is dacht ik 2 cent, in Nederland bellen ook iets van 2 cent per minuut en naar mobiel 12 cent per minuut.

Voorheen met ISDN2 betaalde ik 54 euro per maand met onbeperkt gratis bellen maar dit is nu met betalen per minuut gezakt naar tussen de 11 en 13 euro per maand.

Voor mobiel betaal ik 13,45 euro per maand met onbeperkt bellen en sms-en en 7 Gig internet.

 

Voor mij toch wel een actuele topic.

KPNnetwerk legt hier gratis glasvezelaansluiting aan. Ik zou tot niets verplicht zijn. Maar op hun website staat dat ze koper willen uitfaseren per (ongeveer) 2023.

Ik heb nu een 20Mbit ADSL en die doet het naar volle tevredenheid. Ik hoef echt niet sneller. Kost me €24,65/mnd.

De TV voed ik met sat en antenne. Kosten €0,  buiten afschrijving op apparatuur die al wat jaartjes in gebruik is.

Heb mobiel abo van €8,50/mnd.

In totaal betaal ik nu dus €33,15/mnd.

 

Ik knijp hem als een oude dief dat ik straks gedwongen een duur glasvezel all-in-one pakket moet nemen van ~€60/mnd, welke veel meer biedt dan waar ik voor wil betalen: Ik wil internet only.

Ik heb ooit wat proeven gedaan met tethering van mobiel naar laptop, en dat ging best goed.

Mijn buren hebben een camper en die doen onderweg ook alles (volgens mij ook TV kijken) via mobiel. 

 

Ik zit al een tijdje te dubben om bij einde ADSL die in te ruilen voor alles mobiel.

Maar ik vraag me af of ik niet dingen over het hoofd zie.

Ik heb bv ook Wifi internetradio  op de Denon-receiver.

TV hangt ook aan het internet, maar alleen voor updates en eventueel NPOstart voor het geval de antenne zou wegvallen.

Eigenlijk zou dat tetheren naar een modem/router moeten gaan zoals ik nu heb, dan kan ik draadloos internet ontvangen en blijven verdelen zoals ik gewend was.

 

Welke aanpak adviseren jullie, en wat voor soort mobiel abo (tegen welke kosten) zou er nodig zijn? Of is dat sowieso een kreupele 'oplossing'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles staat en valt met de kwaliteit en (gedeelde) bandbreedte van je 4g telefoonpaal.

 

En met je 4g data volume op je mobiele abonnement.

 

Voor glas had ik een 4g data abo, elke maand kon ik extra volume kopen.

 

4g was tussen de 30 en 60 Gig verbruik per maand, met glas is het verbruik een factor 10 gestegen.

 

500 Gig verbruik per maand is nu standaard.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...