Ga naar inhoud


Nieuwe Duo 4K second edition


aeng

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

 

Ik oktober komt de nieuwe Duo 4K uit. Ik wil deze aanschaffen ter vervanging van mijn DM8000.

 

 

Alleen vraag ik mij af of ik een Ziggo en een HD+ kaart tegelijkertijd kan gebruiken?

Voor die Ziggo kaart wil ik Oscam gaan gebruiken zonder ci-module. Moet ik dan voor die HD+ kaart een CI-module aanschaffen?

 

Gr. Geert

Knipsel.JPG

aangepast door aeng

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of je sluit een extra kaartlezer op USB aan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zouden jullie doen als je nu op een punt staat om een nieuwe ontvanger te kopen?

 

- De ultimo 4K (is al wat jaartjes oud en er komt maar geen vervanging)

- DUO 4K SE (met eventueel externe kaarlezer)

aangepast door aeng

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk is de 'nieuwe' VU+Duo4Kse gewoon een mindere versie van de VU+Duo4K! De processor is nu de QuadCore 1500 i.p.v. de QuadCore 2100. Of dit het achterliggende probleem was waarom de Duo4K plots niet meer leverbaar werd is mij natuurlijk ondekend. Gezien het feit dat in de Duo4K(se) 2 tunerslots heeft en 1 kaartlezer en feitelijk qua prestaties gelijk is aan de Ultimo4K zou ik voor die €30 extra gewoon de Ultimo4K nemen. Je hebt dan meteen 2 kaartsloten (probleem opgelost) en een extra tunerslot beschikbaar... (Die €30 had je anders kwijtgeweest aan een USB kaartlezer)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit uitstekend gaat! Een HD+ CI+ module is leuk als die er toevallig bij zit, maar nodig is die niet.. Wel een aantal puntjes:

 

HD+ levert momenteel HD04 en HD05 kaarten. Op 2de hands sites vind je ook nog HD03 en HD02 varianten. Vanaf HD03 zijn dit Nagra CAK7 kaarten. Hiervoor zijn voor OScam specifieke keys nodig én heb je minimaal OScam 11577 nodig.

IMG_1066.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we niet te snel conclusies trekken,  kloksnelheid zegt niks als het een andere of nieuwere CPU is, die kunnen namelijk per kloktik meer performance leveren en dus kan een quadcore 1500 mhz sneller zijn dan een quadcore 2100 mhz uit een oudere generatie.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar.. Dat zien we wel als de box daadwerkelijk in de verkoop zit. Puur op de specs afgaand is het feitelijk een VU+Ultimo4K in een VU+Duo4K jasje minus een kaartslot... De Duo4K oogt moderner en dat is waarschijnlijk de marketing inslag. De Ultimo4K stamt immers uit 2017....

En eerlijk gezegd is er absoluut niks mis met een VU+Ultimo4K of de VU+Duo4K(se). 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...