Ga naar inhoud


Nieuwe Duo 4K second edition


aeng

Aanbevolen berichten

of je DUO4K of die Ultimo4K het loodje legt ervaar je als je dual transcoding hebt ingesteld voor de stream naar je iPat of iPhone in huis

ik zou er wel even over gaan lezen qua ervaringen op het allergrootste Vu+ forum in Europa, als ze leverbaar zijn en gekocht worden

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb gewoon transcoding ingesteld op 1920x1080 en stream me wezenloos naar o.a. de iPad en smartphones. Geen centje pijn.. Wel alles in het thuisnetwerk.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel bijzonder eigenaardig dat ze Duo4K al enige tijd niet meer verkopen omdat er een component niet leverbaar is volgens @Mimisiku.

https://www.sat4all.com/forums/topic/370321-dreambox-seven/

En nu komen ze met een zogezegde nieuwe ontvanger die praktisch bijna geen verschil is met z'n voorganger.

En hebben ze opeens wel die component.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uren geleden, Mimisiku zei:

Feitelijk is de 'nieuwe' VU+Duo4Kse gewoon een mindere versie van de VU+Duo4K! De processor is nu de QuadCore 1500 i.p.v. de QuadCore 2100. Of dit het achterliggende probleem was waarom de Duo4K plots niet meer leverbaar werd is mij natuurlijk ondekend. Gezien het feit dat in de Duo4K(se) 2 tunerslots heeft en 1 kaartlezer en feitelijk qua prestaties gelijk is aan de Ultimo4K zou ik voor die €30 extra gewoon de Ultimo4K nemen. Je hebt dan meteen 2 kaartsloten (probleem opgelost) en een extra tunerslot beschikbaar... (Die €30 had je anders kwijtgeweest aan een USB kaartlezer)..

Dit dus.

 

Feitelijk is de 'nieuwe' VU+Duo4Kse gewoon een mindere versie van de VU+Duo4K! De processor is nu de QuadCore 1500 i.p.v. de QuadCore 2100

 

Dit dus, het oude component is niet in de nieuwe box aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat baart me enigzins zorgen? Wat als je VU+Duo4K kapot gaat binnen de 3 jaar garantie? Die kunnen ze nooit meer 1:1 omruilen! Gaan ze dan die mindere VU+Duo4Kse aanbieden??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Dit dus.

 

Feitelijk is de 'nieuwe' VU+Duo4Kse gewoon een mindere versie van de VU+Duo4K! De processor is nu de QuadCore 1500 i.p.v. de QuadCore 2100

 

Dit dus, het oude component is niet in de nieuwe box aanwezig.

 

Deze minder versie wordt aan dezelfde prijs verkocht als z'n voorganger.

Terwijl de processor veel minder rekenkracht heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En minder kaartsloten, 1 CI poort en alleen 2.5" drivebay.... Dus in meerdere opzichten achteruitgang in plaats vooruitgang..... De VU+Uno4Kse €279, de VU+Duo4K €479 en de mindere VU+Duo4Kse €449.. Mijn logica zou zeggen rond de €369..... Raar idee dat een box met mindere componenten en minder accessoires duurder is..... Persoonlijk zou ik er nooit instinken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond dit vanmorgen in mijn mailbox

 

aangepast door Plepkeshenkie
Reclame regels

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van winkel

VU+ Duo 4K SE Linux HD Set-Top-Box verfugbar ab 369 euro

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan het zien. Beter nog geen conclusies trekken tot het apparaat er daadwerkelijk is.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat toch niet over de prijs en die 1500 quadcore of 2100 quadcore.....

misschien was die 2100 broadcom een volledig over het gebruikelijke niveau getild cpuutje, waarom zou je die willen blijven gebruiken als het ook met minder kan

je moet het ook nodig hebben

 

de vooraf bestellingen t.o.v. voorziene uitleveringsdatum bepaald ook een mate van garantie voor de productie

dat is tegenwoordig vaker zo

 

wat het SE kasje kan zullen we t.z.t. zien en ervaren

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

toch maakt de afmeting uit.

Meer is beter!

 

Vraag maar aan je wederhelft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, de dikte 😁. Vraag maar aan mijn wederhelft...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...