Ga naar inhoud


VU+Uno 4k of Vu+Duo 4K of Vu+Solo4K?


wolverine

Aanbevolen berichten

 

 

Momenteel heb ik de oude vu+duo met twee aparte kabels van een quad lnb naar mijn ontvanger.

 

Indien ik nu zou willen overstappen naar een nieuwe ontvanger (het oudje zou nog een tweede leven gaan hebben in de "game"/hobby kamer" van de zoon) kan ik dan uit de voeten met een Uno4K en dezelfde restricties hebben als bij de oude ontvanger,  of toch beter de duo 4K aanschaffen of de solo4K?

Ben niet zo goed meer mee met de nieuwe ontwikkelingen van de FBC DVB-S2  tuners.

 

ik dacht dat ik een jaar geleden al eens een vraag hierover gesteld heb maar kan het niet zo direct meer terugvinden.

 

zal wel aan mijn zoek kwaliteiten liggen 😞

 

==> lap je ziet dat ik een beetje roestig ben geworden op deze site, heb mijn topic in verkeerde sub forum gezet ==> moderators kunnen jullie dit verzetten naar vu ontvanger subforum?

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor DVB-S2X FBC is een andere LNB configuratie nodig om FBC volledig te kunnen benutten. Dit omdat de satelliet met H/V quadranten werkt. Een ander 'probleem' is de SID limiet bij M7 kaarten (uitgaande van TVV of CDS kaart). Met legacy LNB's kun je alleen tegelijk opnemen vanuit hetzelfde quadrant VL/VH/HL of HH.. Bij een DVB-C FBC kabel heb je dit probleem niet en heb je daadwerkelijk 8 tuner vrij ter beschikking...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

klik op je naam

klik op hun activiteiten rechts boven

klik op topics links beneden

 

om je keuze en het advies iets beter te kunnen onderbouwen is het handig als je ons zegt hoe je schotels ingericht zijn, klopt je handtekening nog betreffende de triax met 23,5 en de draaibare channelmaster?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor het terughalen van mijn vorige topic.

Mijn setup is nog altijd hetzelfde. 

Sid limit daar ben ik van op de hoogte.

Waar ik aan loop te twijfelen is of dat ik nu 2 tuners nodig heb zoals ik ze nu ook in de oude duo heb of ik met 1 FCB S2 tuner hetzelfde kan doen zoals ik nu doe (bvba vrouw neemt iets op van nilesat en ondertussen kijken we naar cartoon networks of een ander tvvl kanaal)

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan bijna zónder de extra functionaliteit die FBC biedt... In principe dus MINIMAAL één kanaal opnemen en één ander kijken. Alleen als je toevallig iets wenst op te nemen wat in hetzelfde quadrant uitzendt dán zou je een derde, vierde kanaal kunnen opnemen en dus iets van de FBC functionaliteit kunnen meepakken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wolverine zei:

Waar ik aan loop te twijfelen is of dat ik nu 2 tuners nodig heb zoals ik ze nu ook in de oude duo heb of ik met 1 FCB S2 tuner hetzelfde kan doen zoals ik nu

Het gaat erom dat de oude DUO een dvb-s2 twintuner vast ingebouwd heeft en dat een nieuwe (uit de voorgestelde modellen) nog steeds hetzelfde gaat aanleveren zonder aan een hardware upgrade middels wideband LNB's en Unicable II te denken. Dus de dual dvb-s2x FCB hoort erin (dat is een twintuner op een insteektuner kaart)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat werkt verder prima... In mijn geval gebruik ik de DVB-S2X ook nog gewoon met legacy LNB's (quad).. Neem regelmatig op via satelliet. De DVB-C FBC staat op Ziggo en daar kan ik desgewenst dus 8 kanalen tegelijk mee opnemen (nooit meer als 3 gebruikt)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een FBC tuner heb je een heel kwadrant (HL,VL,HH, VH)  ter beschikking terwijl je bij een reguliere tuner alleen de afgestemde transponder ter beschikking hebt.   Als er dus 2 kabels vanaf de schotel lopen en je hebt dual FBC tuners heb je dus 2 kwadranten en dat geeft je toch wel behoorlijk wat vrijheid.  Dus FBC tuners icm schotel zijn zeker een verbetering. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen vandaag de Uno 4K SE mogen ontvangen dus weer even speeltijd.

En heel benieuwd naar de vernieuwingen in VTI14 tov de oude versie die op mijn oud vu+duo apparaat stond

aangepast door wolverine
typfouten verbeteren

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult verbaasd staan van de mogelijkheden. Met name op netwerkgebied en niet vergeten je transcoding mogelijkheden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hopelijk krijg ik hem terug op vti 😞

 

winkel had er blijkbaar laatste openpli opgezet

ik wou vti en heb dus de uno4kse versie van vti genomen (VTi_14-0-6_vuuno4kse_202002251236_usb.zip )

 

op een usb stick gezet (zelfs nog eens jurgen zijn tutorial er op nagelopen)en door op power knop te duwen start het flashen maar het klein schermpje van de uno4kse blijft na een tijdje gewoon aangeven flashing image(na ongeveer 30' geef ik het op en herstart de ontvanger)

dan start openpli terug op maar net in het begin komt er wel nog eens het vti logo tevoorschijn.

 

al drie verschillende usb sticks geprobeerd, een oudere versie 14-0-5 geprobeerd zelfde probleem.

 

ik kan alles via openpli instellen dus de ontvanger werkt wel maar ik kan gewoon geen vti opzetten.

 

na een hondertal maal mijn vu+duo(alle versies van vti tot 11) en xp1000(met openpli) al geinstalleerd te hebben werkt dit natuurlijk enorm op mijn systeem.

 

iemand enig idee wat er mis kan gaan? 

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...