Ga naar inhoud


Solo 4k SE versus DUO 4k


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Een gedachtenspinsel:

De Solo 4k heeft momenteel een vaste dubbele DVB-S2 FBC tuner, en de mogelijkheid om (bijvoorbeeld) een (dubbele)  DVB-T2  tuner in te steken.

 

De Duo 4K  heeft twee verwisselbare tuners, bijvoorbeeld een dual  DVB-S2FBC tuner en (bijvoorbeeld) een dubbele DVB-T2 tuner.  

Dat minimale verschil geeft te denken. Voor je het weet komt er een SOLO 4K SE ontvanger op de markt die de S2
X standaard eveneens ondersteunt. Lijkt mij logisch. Mocht je er dus over denken om - in verband met de overgang naar de DVB-T2 standaard jouw bestaande ontvanger in te ruilen, dan kan het wellicht de moeite zijn om even te wachten: De solo reeks is qua prijsstelling goedkoper dan de DUO reeks. Trouwens: wachten moet je zowiezo toch als je in de Randstad woont, want de DVB-T2 standaard zal vermoedelijk pas in de zomer van 2018 uitgerold worden.

 

Uiteraard allemaal speculatie, maar: snijdt dit hout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aanprijzen van DVB-T2 voor een High-End ontvanger (ongeacht welk merk) lijkt me nauwelijks zinvol als verkoopargument. Daar Digitenne V2 geen losse kaarten noch losse CI module levert (en daar ook geen termijn aan gesteld is) is dit bijna nutteloos. Uitsluitend NPO1,2,3 en de Regionalen blijven FTA. Om daar nu een dure verwisselbare tuner voor aan te schaffen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaa, iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Zelf wil ik dus zeker wel een DVB-T2 tuner. Op dit moment is de VU DUO 4K mede daarom de beste keuze voor mij. In de toekomst zal er vast wel een nog betere keuze op de markt komen, maar eens zal je toch een keuze moeten maken. 

Op dit moment heeft de DUO voor mij betere SPECS dan de de drie jaar oudere SOLO 4K. 

 

Vergelijken kan goed met dit (bekende) overzicht:

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

Het verschil in beschikbare common interfaces kan voor sommigen wellicht ook een rol spelen. Er zijn nog meer verschillen. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Om daar nu een dure verwisselbare tuner voor aan te schaffen?

 

Het mooie is dat het soort interface (kabel, T2, S2, S2X) onzichtbaar is tijdens het programmeren, opnemen en weergeven.  Daarnaast: Ik heb begrepen dat de opnamemogelijkheid van veel televisies wat lastiger is te programmeren, en vaak ook wat minder betrouwbaar zijn.  Dat zijn dus de argumenten pro.

En uiteraard...ook ik ga eerst even met behulp van de ingebouwde T2 interface op mijn televisie kijken wat de kwaliteit van het beeld is, en of de opnamemogelijkheden op een exhterne USB stick nu echt zo onbetrouwbaar zijn. goed punt dus!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ben je volledig vrij in je keuze. Ik geef slechts mijn persoonlijke argumentatie en die hoeft zeker niet dezelfde te zijn als de jouwe :)

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens een paar jaar geleden voor de Duo2 gekozen ipv. de net nieuwe Solo4K omdat ik naast de 2 ingangen voor 6 LNB's ook nog 1 extra wilde voor een draaibare schotel. Dat laatste blijft dacht ik het voordeel van de Duo4K. Als ik nu een nieuwe moest kopen zou ik voor de Duo4K gaan. De Duo2 heeft helaas geen multistream mogelijkheid.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...