Ga naar inhoud



Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Daar waar voorgangers 2 kaartlezers en een CI slot hadden valt het nu op, dat er nog een interne kaartlezer is en 2 slots voor een CI module.

En de S2X tuner lijkt u standaard te zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Daar waar voorgangers 2 kaartlezers en een CI slot hadden valt het nu op, dat er nog een interne kaartlezer is en 2 slots voor een CI module.

 

Dan moet ik maar hopen dat mijn Solo 4K het nog even blijft trekken.

Het is natuurlijk een gevolg van wat de heren distributeurs en rechtenhouders allemaal eisen; maar als klant met meerdere smartcards wordt ik er niet vrolijker van (want CI modules kunnen beperkingen doorvoeren).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal geen eis aan de boxbouwer zijn, maar meer een box bouwen die afgestemd is op de vraag.

 

In mijn box steekt ook al een HD+ module voor de F1 UHD uitzendingen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond mannen en vrouwen

IK wil ook die mooie duo 4k aan gaan schaffen, maar kan iemand mij vertellen wat houd een DVB-S2X tuner in betekend dit dat ik twee kabels aan kan sluiten of heb ik dan twee van die tuners nodig in die mooie  duo ?

Wil namelijk geen fout maken dat ik straks mischien het verkeerde bestel.

 

Greetz Stokvis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik heb begrepen ondersteunt DVB-S2X onder meer:

1. een hogere informatietransfer bij een gegeven bandbreedte doordat het in plaats van 32 psk maximaal 256 psk ondersteunt, (psk: het signaal maakt "sprongetjes" - het  signaal verschuift in dit geval in stapjes van 1/256 van fase. Hierdoor kan je in theorie 8 keer zoveel informatie kwijt als bij 32 psk modulatie)

2. Ondersteuning van het combineren van meerdere kanalen waardoor je ook een hogere informatietransfer krijgt

3. Betere foutcorrectie

 

Enzovoorts. 

 

[rammelende kennis]

Daarnaast biedt de tuner FBC (frequency Band Cascading). De LNB levert volgens mij een hele trits kanalen  tegelijk aan. Binnen een kanaal kan je verschillende streams hebben. Een FBC tuner kan meerdere kanalen tegelijkertijd verwerken. Bij Unicable wordt het nog mooier: daar worden 4 tritsen tegelijk aangeboden: Hoge- en Lage band, en per band Horizontale- en Verticaal gepolariseerd signaal. 

[\rammelende kennis].

 

Kort gezegd: Als je toch investeert in een apparaat, waarom dan niet meteen overgestapt naar een nieuwe (nou ja...in 2014 gedefinieerde) standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 1 dingetje nodig, dat heet een dual tuner. Twee tuners op 1 insteekkaart met elk 1 coax connector. Dus twee aansluitingen boven elkaar, waardoor je twee coaxen kan aansluiten. Daarnaast is er nog ruimte in het apparaat en kan je nog een andere dual tuner aansluiten voor kabel of Digitenne (DVB-T2), of nog een DVB-S2X  dual tuner. In het laatste geval kan je 4 coaxen aansluiten.

 

Beantwoordt dit jouw vraag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 is voldoende: je kan beide kabels aansluiten (want twee ingangen), en daarmee dan 8 Frequenties openen op 2 satellietbanden (geen idee hoe dit in het Nederlands normaal genoemd wordt). Een satelliet band is de combinatie uit satelliet, horizontale/verticalle polarisatie en lowband of highband (frequenties tot 11.7 Ghz en vanaf 11.7 Ghz) (Dus per satelliet zijn er 4 banden, bij 23.5°E zijn het er geinlijk maar twee want de lowband wordt niet gebruikt). Met klassieke Dual Tuners (niet FBC) kun je 2 frequenties openen op 2 satellietbanden.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Clemens-vuplus: Met de kanttekening dat je per LNB (als je geen unicable gebruikt) maar 1 band tegelijk aangeboden krijgt bij de tuner, toch?  ten opzichte van een niet FBC tuner heb je met de nieuwe FBC insteektuners het voordeel dat je bij die ene band  op meerdere kanalen (tot 8 ) tegelijkertijd kan afstemmen. 

Eigenlijk zijn satelliet ontvangers een koopje als je ziet hoe complex de electronica is.

En last but not least:  doe jezelf niet tekort en laat je adviseren door een goede winkel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je voor de Wide band LNB gaat, een unicable LNB dan pas voedt je de tuner DVB-S2X echt goed

dan moet je ook wel de passende unicable II switches gebruiken, dus een tik duurder in het totaal

 

dan kun je het optimum uit je receiver halen, totdat je weer tegen de SID beperking aanloopt van de kaart OF de CI+ beperking één zender decoderen

en voor die laatste beperking levert VTI 13.x.x het gecodeerd opnemen, zodat al je opnames in standby worden gedecodeerd

dus

aangepast door Tonskidutch
kleine correctie wegens leesbaarheid

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank allemaal dan wordt het dus een dual dvbs x2 tuner zodat ik kan kijken en tegelijk opnemen.

Ik kan er wel van uitgaan dat ik verder aan de schottelkant geen aanpassingen hoef te doen toch die mogelijkheid met die andere lnb dat je 8 opnames kunt plannen  is voor mij niet van belang gewoon  standaard kijken en opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...