Ga naar inhoud


wavefield T90 perikelen


petry

Aanbevolen berichten

Heb laatst mijn wavefield T90 verplaatst.

Reden hiervan is het werpen van schaduw op mijn zonnepanelen, en het steeds minder worden van signaal.

Waar het voorheen nog 85% signaalsterkte was is dit door de jaren heen naar 70% gezakt wat met regenbuien uitvalproblemen gaf.

Inmiddels geruime tijd bezig geweest de schotel opnieuw uit te richten, echter mijn signaalsterkte komt niet boven de 75%.

Ook niet, als ik de nul positie gebruik en de schotel voor 1 lnb uitricht op b.v. 19.2 graden. (nieuwe inverto black)

Tevens heb ik vrij zicht op de satellieten.

Wat me inmiddels wel is opgevallen:  lijkt net alsof de grote reflector / spiegel of hoe je deze mag noemen vervormd is, als ik erlangs kijk.

Heb geprobeerd hiervan een foto te maken, om het te verduidelijken. Ziet er hier echter erger uit dan in werkelijkheid.

Heb ergens hier gelezen, dat een normale reflector van b.v. triax gewoon vlak is, dwz als je deze op een vlakke tafel legt de rand overal  aanligt.

Geld dit voor de genoemde wavefield reflector ook, of is dit een ander verhaal, en zie ik spoken.

 

 

1019969837_WavefieldT90.thumb.jpg.03629a29a223f6bf40ebcb5e7a00c235.jpgMvrgr Petry.

 

 

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de reactie

Dan denk ik dat 'm toch geheel ga demonteren, en eens kijken of de spiegel een andere vorm aanneemt. (Spanning in het geheel??)

Helaas heb ik geen referentie hoe het wel moet zijn.

Misschien kan iemand een foto plaatsen hoe het wel behoord te zijn.

In het ergste geval vervang ik 'm door een 100 - 110 cm schotel met een multifeed houder.

 

Mvrgr Petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal morgen wel even een paar foto,s plaatsen van mijn T90 opstelling

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is mij nog niet opgevallen, ik zal morgen eens kijken of ik het effect kan zien.

Mijn T-90 staat ruim 10 jaar op het dak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, petry zei:

en eens kijken of de spiegel een andere vorm aanneemt. (Spanning in het geheel??)

die T55 van mij lag in opslag bij een vriend gedurende 'n jaar en was ook krom/vervormd zo bleek bij uitrichten

hij lag met de frontreflector op een tafel met enkele dozen erop gestapeld

vervangen inmiddels

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaatjes in dit topic suggereren een vlakke voorkant van de T90.

Dus ik ben benieuwd hoe het werkelijk zit:

https://www.sat4all.com/forums/topic/344040-offsethoek-van-de-wavefrontier-t90/

 

 

 

14 uren geleden, petry zei:

Waar het voorheen nog 85% signaalsterkte was is dit door de jaren heen naar 70% gezakt wat met regenbuien uitvalproblemen gaf.

Inmiddels geruime tijd bezig geweest de schotel opnieuw uit te richten, echter mijn signaalsterkte komt niet boven de 75%.

 

Even voor de goede orde: Bedoel je misschien de signaalkwaliteit? Of daadwerkelijk de signaalsterkte?

Dat zijn nogal verschillende dingen.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33

 

Hoe kan nu de voorzijde van de hoofdreflector vlak zijn als deze breder is dan hij hoog is (108,6cm breed en 96,7cm hoog) terwijl bij een offset van 38 graden je juist een veel grotere hoogte moet hebben dan de breedte om een vlakke voorzijde te krijgen.

 

T90 elevatie instelling.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Beste a33

 

Hoe kan nu de voorzijde van de hoofdreflector vlak zijn als deze breder is dan hij hoog is (108,6cm breed en 96,7cm hoog) terwijl bij een offset van 38 graden je juist een veel grotere hoogte moet hebben dan de breedte om een vlakke voorzijde te krijgen.

 

Tja, dat moet je mij niet vragen. Zeker niet met een nogal retorische vraag.

Ik beschrijf alleen wat de plaatjes suggereren.

 

Los daarvan, als ik het wel heb is de hoofdreflector van een T90 helemaal niet paraboloid; dus hoe het dan zit met vlakke voorkanten weet ik niet.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een gerepareerd de hoofdreflector moet aan de voorkant vlak zijn. Daarna deed hij het weer perfect. Ik had er 12 lnb's op. Dus plat leggen en voorkant vlak maken d.w.z. de rand succes verzekerd. Wel opletten met monteren hij kan met vastzetten krom trekken

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de T-90 met beleid in elkaar schroeft is het naar mijn ervaring een stabiele schotel, ik heb er 4 geplaatst, de oudste thuis op het dak is na 10 jaar nog steeds recht.

Ik heb wel gemerkt dat bij het in elkaar zetten de bovenste 2 bouten de schotel naar de bevestiging toe trokken, daar heb ik bij alle schotels opvul ringen tussen de beugel en de hoofdreflector geplaatst om die spanningsloos te kunnen monteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...